Forstår ik mine katte

Efter vi er flyttet er Mikkel blevet vild overfor Nynne og jagter hende rundt… Enkelte gange har det været så vildt at hun direkte har skreget -what :frowning:

Nynne er begyndt at puste helt vildt (har tidligere beskrevet det som hun halser som en hund), vi lufter ud hele tiden og sørger for der kommer luft ind så det bare er lidt køligt… Tidligere kunne hun godt fise rundt i flere timer nærmest og nu kan bare knap nok tage en tur op af trapperne og ned igen 2 gange uden hun halser…

er de neutraliseret ??

nu ved jeg ikke hvor længe det er siden i er flyttet - men man kan jo få sådan noget “tag det rolig kat” duftstof til katte… lidt ala det man bruger ved sammenføring men lidt anderledes… noget der får dem til at føle sig hjemme

og bachs dråber er også gode at smide i vandet til dem … måske det kan hjælpe

Har boet her i 14 dage… Og det virker som om de føler sig hjemme, de fiser jo rundt i hytten og leger, de spiser og drikker som altid, bruger bakken (endnu bedre end før faktisk)…

Problemet er “bare” at Mikkel jagter Nynne og tager fat i hende (bider) så hårdt hun skriger…

Og ja - begge er neutraliserede…

Lena, det lyder ikke godt, at Nynne ikke længere kan røre sig som hun plejer uden at halse, som du skriver er tilfældet.

Selv ville jeg tage hende til dyrlægen, da det du beskriver ikke lyder normalt. Det er noget andet, hvis hun har leget helt vildt. Jeg har kun oplevet vores katte halse lidt ganske få gange. Det har udelukkende været, hvis de har tonset helt vildt rundt i lang tid og f.eks. har sprunget efter legetøj.

Jeg ved ikke, hvad det skyldes, men det med at der bliver lidt jagtet lidt rigeligt oplever vi også i perioder. Det er næsten altid Hjalte, der er efter de to piger (de 3 ældste af vores katte). Jeg forestiller mig, at han lige vil markere, at det altså stadig er ham der bestemmer.

du siger noget MayBritt :slight_smile:

i nogen tilfælde så kan katte i flok finde på at angribe syge medlemmer af flokken…og hvis din pige halser som hun gør - så er det da en mulighed at Mikkel ved noget om hende som i ikke gør…

rend til dyrlægen med hende med det samme og få hende tjekket - nogle katte ved den slags,…

vi -jegkrydser for at der ikke er noget og at det bare er stres fra flytningen…,

Kan da godt være han måske “bare” er lidt “magtsyg” hvis man kan sige det, men det er bare ik rart at høre hende mijave som en gal som om hun er livsfare eller skrige som også nogen gange sker :frowning:

Skal ud til dyrlægen imorgen efter noget mad, og så må jeg lige prøve at høre dem ad… Synes nemlig bare heller ikke den nye lejlighed er så meget varmere end den anden vi havde…

Men hvad skulle hun fejle?

Kan der være noget hun ikke kan tåle måske? der er jo meget træ i denne lejlighed i forhold til den anden, og det er jo nok også en anden slags træ + det jo nok er behandlet anderledes…

Kan da godt være han måske “bare” er lidt “magtsyg” hvis man kan sige det, men det er bare ik rart at høre hende mijave som en gal som om hun er livsfare eller skrige som også nogen gange sker :frowning:

Skal ud til dyrlægen imorgen efter noget mad, og så må jeg lige prøve at høre dem ad… Synes nemlig bare heller ikke den nye lejlighed er så meget varmere end den anden vi havde…[/quote:1ia4qdyl]

Nej, det med at hun halser lyder altså ikke normalt udfra det, du beskriver. Selvom vores katte har været ude i solen en varm dag, så halser de altså ikke. Prøv at spørge dyrlægen om, hvad grunden kan være til at en kat halser.

Det med at Mikkel jagter hende er noget andet. Jeg har tidligere haft to katte, hvor det foregik på samme måde - og mere eller mindre konstant. De blive aldrig gode venner.

Skal ud til dyrlægen imorgen efter noget mad, og så må jeg lige prøve at høre dem ad… Synes nemlig bare heller ikke den nye lejlighed er så meget varmere end den anden vi havde…[/quote:2g7b2s2s]

Nej, det med at hun halser lyder altså ikke normalt udfra det, du beskriver. Selvom vores katte har været ude i solen en varm dag, så halser de altså ikke. Prøv at spørge dyrlægen om, hvad grunden kan være til at en kat halser.

Det med at Mikkel jagter hende er noget andet. Jeg har tidligere haft to katte, hvor det foregik på samme måde - og mere eller mindre konstant. De blive aldrig gode venner.[/quote:2g7b2s2s]

Det er jo bare først heroppe i den nye lejlighed han er begyndt at jagte hende… I den gamle var de jo bedste venner og legede da nogen gange vildt men ik SÅ vildt… Vi tager hende flere gange i at ligge under sengen og gemme sig og det kan da kun være fordi hun er bange og ved han ik kan komme derind

Og jeg nægter i hvert fald at Mikkel er jaloux over Nynne for opmærksomhed for han får mindst ligeså meget… Han er jo som tidligere nævnt blevet meget mere kælen overfor både min kæreste og jeg…

udfra det du har beskrevet - så har jeg ingen anelse… og det er muligt det slet ikke er noget … at det bare er stress…

men at2 katte der ellers har været gode venner pludselig opfører sig sådan… + at den der bliver angrebet viser tegn på at et eller andet ikke er i top - det bør du nok få testet…

jeg siger ikke at din misser fejler noget - bare at nogle katte har en 7 sans omkring den slags og hellere tjekke en gang for meget … det er jo også synd for missepigen at hun halser sådan…

gi’ en update når du har været hos dr.dyr :slight_smile:

alle de bedste -pote hilsner herfra og -jegkrydser for at alt er ok!!!

udfra det du har beskrevet - så har jeg ingen anelse… og det er muligt det slet ikke er noget … at det bare er stress…

men at2 katte der ellers har været gode venner pludselig opfører sig sådan… + at den der bliver angrebet viser tegn på at et eller andet ikke er i top - det bør du nok få testet…

jeg siger ikke at din misser fejler noget - bare at nogle katte har en 7 sans omkring den slags og hellere tjekke en gang for meget … det er jo også synd for missepigen at hun halser sådan…

gi’ en update når du har været hos dr.dyr :slight_smile:

alle de bedste -pote hilsner herfra og -jegkrydser for at alt er ok!!![/quote:26rldzjc]

Det er da helt sikkert at der er et eller andet galt… Spørgsmålet er bare hvad

Nu ved jeg ikke hvor gamle dine katte er, men ofte døjer katte med “luften”, altså har svært ved at få ilt nok, når de har et hjerteproblem. Stresset ved flytningen kan være nok til at hun lige er tippet lidt til den dårlige side.

Marina

Enig -thumbs

Nynne blev 1 år i maj og Mikkel bliver 2 år i august

Hos mine huskatte har jeg også oplevet at hankattene og hunkattene legede meget forskelligt. Og at de ofte ikke kunne være venner med hinanden.

Hey

Efter vi er flyttet er Mikkel blevet vild overfor Nynne og jagter hende rundt… Enkelte gange har det været så vildt at hun direkte har skreget

Nynne er begyndt at puste helt vildt (har tidligere beskrevet det som hun halser som en hund), vi lufter ud hele tiden og sørger for der kommer luft ind så det bare er lidt køligt… Tidligere kunne hun godt fise rundt i flere timer nærmest og nu kan bare knap nok tage en tur op af trapperne og ned igen 2 gange uden hun halser…
Efter vi er flyttet er Mikkel blevet vild overfor Nynne og jagter hende rundt… Enkelte gange har det været så vildt at hun direkte har skreget -what :frowning:

vil bare skrive at du nok må afsted en tur til doktor dyr. dette er ikke normalt, at en kat halser.
Så jeg håber at du hurtigst mulig får en tid til doktordyr, og får lyttet meget grundigt på din kat.
Pøj, pøj med hende hilsen Pia -engel

Skal nok lige komme med en update når jeg har snakket med dyrlægen…

Men jeg tænker også: Hun leger jo mere nu efter vi er flyttet, hvilket nok er pga pladsforøgelsen :slight_smile: Men det er bare stadig ikke rart hun halser sådan når det bliver for hårdt/varmt…

Må nok indrømme at det med at Mikkel er sådan efter hende bekymrer mig lidt også… Lige nu deler de godt nok vindueskarm :slight_smile: Men det er altså ik sjovt hverken se eller høre på

Jeg skal ud med Nynne imorgen kl 14.40