Første skoledag overstået

og jeg er overrasket over hvor godt det gik med at møde nye mennesker. jeg havde en rigtig god dag både i går og i dag. og allerede nu, snakker jeg rimelig godt med et par stykker… vi har nogle dejlig sjove lærer. og så må jeg bare bide i mig at jeg skal nå lidt mere i dansk end de andre på holdet. men alt i alt tror jeg nok det skal gå… i hvert fald nogenlunde.

ville bare lige dele med jer hvor dejligt det var at starte i skole igen. :slight_smile:

Dejligt at høre søde! Det betyder bare SÅ meget at have nogle søde klassekammerater og lærere -thumbs

dejligt at høre :smiley: Hvad er det for noget skole? [bigloony]

godt at det gik så godt Anika :slight_smile: det er jo skønt at høre :slight_smile:

sig til hvis der er nogrt du skal have en hånd med :slight_smile: dansk var mit yndlings i gymnasiet :slight_smile:

-kramer

Du er startet på gym,kan jeg forstå på Miss T -høhø -høhø

Håber du får 3 sjove og dejlige år som jeg stadig kan huske jeg havde -høhø -høhø -høhø

Hæng i søde,så skal du nok klare det -thumbs

Lyder rigtig godt. En god start kan være en enorm hjælp på resten af tiden -høhø

jeg er begyndt på enkelte hf fag på vuc så jeg kan komme videre på pædagogseminariet…

så jeg har :

Dansk på A niveau
Samfundsfag på C niveau
Psykologi på C niveau - som jeg syntes er vildt interessant.
Mat på C niveau - som er et valgfrit fag, som jeg har taget fordi jeg godt kan lide det, og gerne vil blive bedre
Engelsk på B niveau - hvilket jeg har på noget der hedder E-learning, hvor du arbejder hjemmefra og har afleveringspligt på en opgave om måneden. dette er fordi jeg kedede mig til timerne i hillerød sidste år, dt var ikke svært nok til mig sidste år.

men eftersom jeg gik i hillerød sidste år, men er startet på helsingør i år, er jeg meget bagud i dansk da de ikke har samme pensum, så jeg har lige to års pensum jeg skal have styr på. på et år, plus at skulle sørge for alle de andre lektier. så det bliver hårdt, da dansk på a niveau ikke lige er noget jeg er super sej til, desværre.

Så Gitze, hjælp tager jeg imod med jublende ord og glædestårer i øjnene.

og tak for de søde ord fra alle i dejlige mennesker… -forelsket -kramer

jamen du sender mig da bare dine stile + oplægget - så giver jeg feedback på indhold, struktur/opbygning og giver indspark til synskvinkelskift :slight_smile: - det er de primær ting lærerne kigger efter når de bedømmer stilene :slight_smile:

det er du til hver tid velkommen til :slight_smile:

-kramer

men nu vi snakker om skole. så havde jeg en diskussion med mads tidligere. han ved udemærket godt at jeg ikke kan læse og lave lektier når han sidder og snakker med dem på computeren. har ikke sagt han ikke må spille, men har bare sagt jeg kan vil have han er stille imens. er det for meget at forlange ??

han sad så og spillede og snakkede da jeg gik i gang med at læse, jeg spurgte ham pænt om han kunne vente en halv til en hel time med at snakke med dem, så jeg kunne få lavet lektier. det havde han ikke tid til sagde han. så jeg måtte fra otte til ni side UDENFOR og lave lektier… Det er altså pænt køligt og det blæser herhjemme. der blev jeg skisme sur og ked af det. især over at han ikke vil gøre så loidt som det for at jeg kan koncentrere mig og komme igennem mine lekter uden at sidde med en bog for hovedet hele tiden.

er der mig der er gal på den eller er det bare ikke ok ?

men hvad angår det med opgaverne, så er mit største problem at komme igang og så med at stille spørgsmål, for jeg føler mig som en dum irriterende tøs… men det er mest det med at forstå opgaven og komme i gang med den, men kommer jeg i gang plejer det at køre derud af.

det er IKKE ok at han ikke kan respektere at du har brug for ro når du skal læse… det er ikke dig og det ville jeg godt nok ikke acceptere…

det ville være optimalt at i have plads nok til at i kunne være der begge to, men som det er nu så må han sgu da respektere at du ikke kan læse når der er larm…

du er til hver tid velkommen til at diskutere opgaverne med mig - jeg skal gerne hjælpe dig med at komme igang…

men sig til Mads at han må spille på andre tider end der hvor du læser lektier for det er din uddannelse han ikke respekterer… det er bare ikke godt nok!! så må han spille hos kammeraterne eller finde et helt 3. sted i de timer du skal læse…

jeg vil dog opfordre dig til så vidt muligt at læse på skolen - det har faktisk en positiv indflydelse både på motivation og på hvor langt man når :slight_smile:

det er det vi har fået for idag jeg har lqavet det er godt nok først til på torsdag men jeg har det bedst ved at læse det et par gange, så jeg er sikker på at have forstået det nogenlunde.
jeg blev også super sur. og endte med at sidde og vræle dernede. og det værste af det hele, han opdagede ikke jeg var væl før en halv time efter jeg var gået ned… han gør bare så mange ting for tiden der hænger mig langt ud af halsen… men håber lidt at han er væk hjemmefra den 30, for havde håber på at kunne snakke med jer om det… så har prøvet at give ham en lille hentydning med at han ikke skal være hjemme…

drop hentydningerne og sig det ligeud ! - "jeg vil gerne have en pigedag med veninderne - de kommer og besøger mig… kan du ikke tage ud til … whoever …

det gør jeg til PP når jeg ikke gider have ham hængende til pigeaftner eller venne aftener… :slight_smile:

men hvis du siger det ligeud - så ved han hvor han står - og hvis han så spiller fornærmet og siger “nå må jeg ikke være hjemme når du har venner” - så sig det ligeud - Nej - jeg vil gerne have en enkelt dag hvor jeg er sammen med dem… det betyder noget for mig at have dem for mig selv og have noget der er mit… noget vi ikke har sammen…

det er det jeg har sagt til PP - og det er 110% sandheden :slight_smile:

jeg kan da prøve, ved bare han bliver forærmet og skide sur… men sådan er det så bare… må han finde sig i . jeg beder ham tage væk den dag. basta bum .

så må han blive sur… det er ikk dit problem… der skal være plads til at begge parter i et forhold kan gøre noget uden at den anden er tilstede…
ellers sidder man jo lårene af hinanden :slight_smile:

og hvis han brokker sig - så kan du altid bruge PP som eksempel - han tilbyder selv at tage afsted nu fordi han ved jeg elsker at have ting for mig selv… pigedage og vennedage og den slags,… og hvis han er hjemme - så er det fordi jeg har bedt ham om det :slight_smile:

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår jer.

Vi gør næsten alting sammen, men det kan selvfølgelig også have noget med den måde vi har levet på.

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor du må gå udenfor? Hvorfor går du ikke ind i soveværelset eller ber ham om at gøre det

En ting er sikker. Mænd er specielle. Så længe du giver plads, så tager de.

Sig fra og find en god løsning for jer begge -thumbs

hos os handler det om at vi har lejligheden sammen, katte sammen, har firmaet sammen, har fælles venner og faktisk kunne være sammen mere eller mindre 24 timer i døgnet hvis det var…

meeeeeeeeen der har jeg nu sat foden ned og krævet “gitze-plads” for uanset hvor meget jeg elsker PP - så elsker jeg også mig. JKeg vil gerne OGSÅ være noget i kraft af mig… lidt ala at have en identitet jeg skaber selv fremfor noget jeg udelukkende har i kraft af “os” eller “ham”

så derfor opmuntrer jeg ham i høj grad til at engagerere sig i sin klub - striben sjælland - http://s-sj.dk/ som er en pendant til Kattegale bare med biler… hvor jeg omvendt har engagereret mig meget i katte, kattegale, udstillinger ect…

på den måde, så kommer vi hver især med input udefra… noget der hver især giver os noget den anden ikke kan levere… og det ser vi begge som noget uvurderligt :slight_smile: eller dvs - det gør vi nu… i starten troede han mest det handlede om at jeg var på vej til at forlade ham… men da han opdagede hvordan lidt “PP-fri-tid” berigede mit liv tog han mine opfordringer seriøst og nyder nu sin “gitze-fri-tid” og har fået nye venner og bekendtskaber :slight_smile:

vi respekterer den andens behov for plads - både i vennesammenhæng og i aktivitets-sammenhælng… vi ser det bedstemt ikke som et plus at gøre alt sammen… vi gør minimum 80% af alle vores aktiviteter sammen :slight_smile: det bliver kun rigere af at de sidste 20% er forbeholdt “ego” :smiley: :smiley:

håber det giver mening :slight_smile:

-kramer

grunden til jeg måtte gå udenfor er, fordi vi ingen opdelte rum med dør og fuldt lukket vægge har i vores hjem. Jo på toilettet, men der havde jeg altså ikke lige lyst til at sidde og kattende skal også kunne komme på kattebakke, plus jeg stadig ville kunne høre ham lige så tydeligt.

Den eneste grund til at jeg har brug for at vre væk fra mads og have nogle venner/veninder at være sammen med alene, er fordi jeg ellers føler mig indespærret, og så er det at vores konflikter opstår. For så bliver jeg sur og irriteret. Jeg kan ikke holde ud at have mads med til alt, han er også begyndt at indse det kan være rart at tage afsted alene en gang imellem, og han gør det… Men i går spurgte jeg ham om han ikke kunne tage med en af sine venner hjem til sin far i sverige, den dag gitze og celina kommer. og det ville han lige finde ud af sagde han . Han sagde faktisk at han godt kunne mærke på mig at det var ved at være tid til at jeg skulle have lkidt tid med venner/veninder. og han kan mærke på mig at jeg bliver i bedre humør. Og det har jo slet ikke noget at gøre med man ikke elsker hinanden, for mig har det lidt at gøre med at man også gerne vil have lov at mærke man savner den anden person. derfor kan jeg nogle gange godt finde på at sove hos noget familie i en weekend eller nogle dage af gangen…

Puha Anika… du skal sørme have ro til at lave dit skolearbejde… det bliver han nød til at forstår…

Puhaa jeg ved godt det er så nemt for mig at skrive sådan…

kan du ikke spørger ham, hvornår det er vigtigt for ham at tale med dem han spille med, så du kan planlægge hvornår der kan være ro til at du kan lave dit skolearbejde… det er hvad ma kalder omvendt psykologi…

Jeg skriver ikke dette fordi du skal tage hensyn til ham og hans spilleri… næh nej han skal tage hensyn til dig når du skal læse…

problemet er at stort set hver gang han er hjemme er det foran hans com, hvor han snakker med dem han spiller med. han har stort set aldrig lektier for, tror på det halve år han har gået i skole så har de haft lektier for en eller to gange.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forklare vores forhold for tiden. for jeg orker det ikke… jeg kan sige ting som han altid skal diskutere. han bestiller ikke andet end at diskutere… han er blevet så sur, så trættende og så… ja . han er ikke den samme efter han er startet på den skole.

Det lyder slet ikke rart… du får lige et sort kram og en masse kærlige tanker herfra