Første udstilling - tjekliste

Jeg ville i højere grad forvente at få lov til at gå før fra en hobbyudstilling/kattefremvisning end fra en “rigtig” udstilling :slight_smile:

Det er ca det jeg mener, så hellere prøve på en hobbyudstilling :smiley:

Men mht. temperament derhjemme og på udstilling så er det utroligt svært at vurdere med sikkerhed, hvilken kat, der kan klare det og hvilken, der ikke kan.

Min Sander er fra sin opdrætters første kuld og de ville gerne høre en dommerbedømmelse af ham. Han har sine fordele, men han er ikke nogen præmiekat af udseende og han var faktisk rigtig ked af gæster, da han var yngre. Men jeg vidste, at han ikke ville “dø” af en enkelt udstilling og det viste sig, at han elskede det!!

Lige indtil han kom med på Roskilde Dyrskue sidste år :frowning: Efter det var han med til en lillebittebitte fremvisning i Ringsted og han var bare så ked af at sidde i bur, at han aldrig nogensinde kommer med til den slags mere :frowning:

Ann - Ahh havde ikke lige tænkt over det med hørelsen - må en døv kat da ikke udstilles?
Tak for jeres mange svar, det er godt at vide at der er muligheder for at få katten ud af det stressende miljø hvis det skulle være nødvendigt. Aslan elsker næsten alle, og spinder altid, så jeg tror sådan set han vil tage det pænt, men man ved det jo ikke, og jeg vil ikke udsætte ham for en hel dag på en udstilling hvis han blev ked og stresset. Han er jo min lille dengse :hjerte: Bambo er jeg næsten sikker på ikke ville være glad for dommernes gramsen, så han bliver forskånet, min dejlige dreng!

Du kan også prøve at tilmelde Bambo som selskabskat, så kan han være med uden at skulle til dommer :slight_smile: og det kan jo være at Aslan faktisk ville sætte pris på lidt godt selskab

Jeg har selv gjort dette flere gange med Yaba som har været på udstilling som selskab for Cæsar :-).

Tilbage til listen - jeg tænker, du måske skal have lidt legetøj med. Måske en lille teaser til at holde opmærksomheden fangen oppe hos dommeren.

Jeg er jo selv i samme situation og skal forberede min første udstilling, så jeg forsøger også at lave lister :høhø:

[QUOTE=cæsar;664559]Du kan også prøve at tilmelde Bambo som selskabskat, så kan han være med uden at skulle til dommer :slight_smile: og det kan jo være at Aslan faktisk ville sætte pris på lidt godt selskab

Jeg har selv gjort dette flere gange med Yaba som har været på udstilling som selskab for Cæsar :-).[/QUOTE]

Det var sådan set ikke nogen dårlig ide… koster det dobbelt op på tilmelding? For man skal vel have dobbeltbur så?

selskabskatte koster som regel det halve af tilmeldingsgebyret og ja du skal have et dobbelt bur.

Ok, det er jo til at komme om ved. :slight_smile:

Bambo mangler jo i øvrigt også en vigtig ting: pels! :høhø: Han er jo stadig ret korthåret efter hans nedklipning i maj, men han er da i det mindste ved at få dækpels nu :tihi: Til gengæld har han fået sine knurhår igen, dem mangler Aslan så stadig :tihi: Emma-missen var jo så flink at befri ham for dem i sin tid :lol:

  • en skovl til at skovle ud med
  • pose til at skovle ud i
  • køkkenrulle til evt. uheld (hvis f.eks en eller anden vælter cappuccino ud over det hele…:klapper:…jeg håber hun læser med herinde :tihi: )
  • engangs vaskeklude også til evt. uheld
  • strips eller piberensere til at sætte dårlige bure ordentligt sammen med eller holde lågen rigtigt lukket.
  • vatpinde

og nej man må ikke udstille døve katte, og alle katte skal være mærket på den ene eller anden måde i hvertfald i følge Fife´s regler.

Jeg håber du får mod på at prøve engang…det er smadder sjovt :smiley: