Førstegangsfødende har brug for hjælp

http://www.kattegalleri.dk/html/for_mes … g_ID=44842

har været inde og hjælpe begge :smiley: :smiley: den ene i telefonen og den anden i tråden [bigloony]

Hvorfor gemmer de sig også derinde [bigloony] [bigloony]

Det fatter jeg jo heller ikke -høhø Du har hjulpet dem, hvorfor invitere du ikke :?

Jamen det må vi da bare gøre :smiley: :smiley:

Det er bedre at nulre med rene negle naturligvis og rive navlestrengen over, det giver en takket ende er heler = tørrer hurtigere op end den større lige flade et klip giver.
Iøvrigt altid en god ide at dyppe navlestumpen i 2% jod eller klorhexidin for at minimere baktierier kommer ind den vej. Der er også mindre bakterier ved selv at nulre navlestrengen over end når når moderen bider - mundhulen er ikke bakteriefri

Jeg troede slet ikke man MÅTTE klippe en navlestreng over ???

Jeg troede slet ikke man MÅTTE klippe en navlestreng over ???[/quote]

Jeg så der var en der rådede til at nulre over eller klippe - derfor skrev jeg dette …

Det med at nulre bekræftede Susan Little på seminaret i Kolding.

Altså, nu lyder jeg måske mavesur, men hvorfor er de ikke bedre forberedt inden fødslen? Om det er her eller der, man bør da have bedre kontakter end et internet-forum, når man sidder med en kattefødsel - især da, når man er registreret opdrætter og har haft kuld før?

Hvor er hendes mentor, hvor er hunkattens opdrætter, hvorfor har hun ikke nogen, hun kan ringe til? Jeg blev helt trist over at læse indlæggene om klipning af navlestreng eller ej; det havde da været rarere, hvis hun kunne koncentrere sig om mornis og killinger i stedet for at skulle til at skrive indlæg på et forum?

Øv, altså. :frowning: Måske er jeg simpelthen ved at blive for gammeldags. :frowning:

[quote=“Pil”]

Altså, nu lyder jeg måske mavesur, men hvorfor er de ikke bedre forberedt inden fødslen? Om det er her eller der, man bør da have bedre kontakter end et internet-forum, når man sidder med en kattefødsel - især da, når man er registreret opdrætter og har haft kuld før?

Hvor er hendes mentor, hvor er hunkattens opdrætter, hvorfor har hun ikke nogen, hun kan ringe til? Jeg blev helt trist over at læse indlæggene om klipning af navlestreng eller ej; det havde da været rarere, hvis hun kunne koncentrere sig om mornis og killinger i stedet for at skulle til at skrive indlæg på et forum?

Øv, altså. :frowning: Måske er jeg simpelthen ved at blive for gammeldags. :([/quote]

Enig Pil !!..Og hun har endda to forskellige racer, så burde der vel osse være to mentorer. For pokker hvor er det trist, når man sælger løs af avlskatte, og lader køberne sejle deres egen sø bagefter …Men dælme osse trist, når man som opdrætter ikke har søgt informationer om fødsel inden man står midt i forløbet - Man har da for pokker 9 uger til at gøre sig klar.

hold da helt op…

Nogen gange kan man altså godt blive usikker, selv om man har prøvet det før…
nogen gange har man ikke lyst til at ringe til nogen sent om aften eller for den sags skyld midt om natten…

bare et lille piv fra en pyllerrøv

Selvfølgelig kan man blive usikker - det kan man givetvis også efter 25 eller 50 eller 100 kuld. :slight_smile:

Men jeg synes eddersparkeme det er ærgerligt, hvis man hellere vil spørge i et forum (med stærkt varierende kompetancer) end ringe til en erfaren bekendt. Jeg er selv superglad for de mennesker, som jeg kan ringe til altid (og har ringet til, på de mest utrolige tidspunkter), og jeg håber sør’me at mine egne killingekøbere ved, at de altid kan ringe. Jeg ville da hellere vækkes midt om natten, end at læse fortvivlede indlæg dagen efter, måske endda fortvivlede indlæg, som ikke endte lykkeligt?

Har man så ikke gået lidt for længe i ‘flinkeskole’ Hanne ??..Jeg tænker her på, om man så trykket af normer og ret, at det overvejer levende skabningers ve og vel ??

Jeg forstår sandelig godt, at man kan være usikker og nervøs …Jeg selv er ved at ‘dø’ ved tanken om min næste kattefødsel …Men jeg føler mig meget tryg, da jeg ved, at min mentor ALTID vil gå med sin telefon på sig, når hun ved at det er lige op over - Og jeg vil godt nok ikke holde mig tilbage med at ringe til Heidi …selv midt om natten, da jeg ved hun vil sove med telefonen på puden :slight_smile: …Og jeg kan love, at jeg ikke skal pive ret meget, før Heidi sidder i bilen, og i fuld fart er på vej til Næstved.

Nu røg vi jo godt nok uheldigvis ind i et kejsersnit sidste gang …Men jeg havde Heidi i røret hele tiden under fødslen af den første killing som blev født herhjemme.

[quote=“Pil”]

Altså, nu lyder jeg måske mavesur, men hvorfor er de ikke bedre forberedt inden fødslen? Om det er her eller der, man bør da have bedre kontakter end et internet-forum, når man sidder med en kattefødsel - især da, når man er registreret opdrætter og har haft kuld før?

Hvor er hendes mentor, hvor er hunkattens opdrætter, hvorfor har hun ikke nogen, hun kan ringe til? Jeg blev helt trist over at læse indlæggene om klipning af navlestreng eller ej; det havde da været rarere, hvis hun kunne koncentrere sig om mornis og killinger i stedet for at skulle til at skrive indlæg på et forum?

Øv, altså. :frowning: Måske er jeg simpelthen ved at blive for gammeldags. :([/quote]

Enig -thumbs

Selvfølgelig kan man blive usikker - det kan man givetvis også efter 25 eller 50 eller 100 kuld. :slight_smile:

Men jeg synes eddersparkeme det er ærgerligt, hvis man hellere vil spørge i et forum (med stærkt varierende kompetancer) end ringe til en erfaren bekendt. Jeg er selv superglad for de mennesker, som jeg kan ringe til altid (og har ringet til, på de mest utrolige tidspunkter), og jeg håber sør’me at mine egne killingekøbere ved, at de altid kan ringe. Jeg ville da hellere vækkes midt om natten, end at læse fortvivlede indlæg dagen efter, måske endda fortvivlede indlæg, som ikke endte lykkeligt?[/quote]

der kan jeg godt følge dig…
jeg er bare en af dem, der ikke kan lide at ringe på de der tidspunkter, selv om jeg godt ved at det er okay, for jeg har jo selv sagt ring nu bare uanset hvad tidspunkt det er…

Men, nu ville jeg jo nok ringe hvis der skete noget jeg slet ikke kunne magte…

Selvfølgelig kan man blive usikker - det kan man givetvis også efter 25 eller 50 eller 100 kuld. :slight_smile:

Men jeg synes eddersparkeme det er ærgerligt, hvis man hellere vil spørge i et forum (med stærkt varierende kompetancer) end ringe til en erfaren bekendt. Jeg er selv superglad for de mennesker, som jeg kan ringe til altid (og har ringet til, på de mest utrolige tidspunkter), og jeg håber sør’me at mine egne killingekøbere ved, at de altid kan ringe. Jeg ville da hellere vækkes midt om natten, end at læse fortvivlede indlæg dagen efter, måske endda fortvivlede indlæg, som ikke endte lykkeligt?[/quote]

Enig -thumbs

Har man så ikke gået lidt for længe i ‘flinkeskole’ Hanne ??..Jeg tænker her på, om man så trykket af normer og ret, at det overvejer levende skabningers ve og vel ??

Jeg forstår sandelig godt, at man kan være usikker og nervøs …Jeg selv er ved at ‘dø’ ved tanken om min næste kattefødsel …Men jeg føler mig meget tryg, da jeg ved, at min mentor ALTID vil gå med sin telefon på sig, når hun ved at det er lige op over - Og jeg vil godt nok ikke holde mig tilbage med at ringe til Heidi …selv midt om natten, da jeg ved hun vil sove med telefonen på puden :slight_smile: …Og jeg kan love, at jeg ikke skal pive ret meget, før Heidi sidder i bilen, og i fuld fart er på vej til Næstved.

Nu røg vi jo godt nok uheldigvis ind i et kejsersnit sidste gang …Men jeg havde Heidi i røret hele tiden under fødslen af den første killing som blev født herhjemme.[/quote]

jo, jeg har gået for længe i flinkeskolen, og er ved at blive afrettet… -thumbs

som jeg skrive i det nadet indlæg, vil jeg heller ikke holde mig tilbage med at ringe til Karen, da jeg har fuld tillid til hende…

Men som i nok ved er det desværre ikke alle, der tør det… altså at ringe…

Detvar så mig der var igang som fødselshjælper [bigloony]

Den unge pige X havde jeg det fint med for hun vidse sådan set god hvad hun gerne selv vill,men var blvévet lidt ponket af andre fra det andet fora om at hun skulle lade missen være, og ikke måte hverken røre eller noge, men hun og sin nattetørn som vi andre jo også gør, og var lykkelig fordi jeg sagde at selvfølgelig måte hun da være der for sin kat.

Den anden forstår jeg ikke, idet jeg fandt ud af senere at hun er opdræter, men uha der er mange der er sat igang, uden at have en garvet til at hjælpe og sådan er det desværre :frowning:

Det er nu mere jeres måde at fare op på…

Den omtalte tråd, der virke det da ikke som om der er nogen stor fare…

Men jo, det er et spørgsmål om liv og død…

og jeg ville da ikke selv bede om hjælp på et åbent forum…

Enig -thumbs

Ja sådan er det desværre …Og hvor er det trist :-//