Fort Hood (Meget barskt - dødsfald/mord)

Har i andre fulgt med sagen om militærbasen i Texas?

Gud hvor synes jeg det er dybt tragisk. Den muslimske major og militærpsykiater gik igår amok med to forskellige slags våben.

12 mennesker er dræbt og 31 såret. Man blev nød til at skyde ham ned før han stoppede. De troede han var død, men her til morgen er det blevet meddelt at han ligger i respirator.

De snakkede igår om post traumatisk stress syndrom, og idag taler de om at han mod sin vilje skulle udsendes til Irak.

Jeg sad og så det i TV og syntes det var dybt forfærdeligt, men stadig havde jeg et underligt distanceret forhold til det. Det var kun på tv - hvis man kan sige det sådan…?

Så kom jeg på facebook. Jeg har en masse venner alle mulige steder i verden som jeg spiller spil med. En af dem bad os alle om at krydse fingre fordi hans søster og hendes mand boede på Fort Hood. Heldigvis er de ikke blandt de sårede eller dræbte, men de var naturligvis hamrende bange.

Dér kom det ligsom ud af “Tv-rusen” for mig og blev virkeligt. Jeg kan slet ikke forestille mig hvilket mareridt det må være at opleve det.

Mine tanker går til alle i Fort Hood og til de sårede. Ikke mindst til de efterladte der sidder tilbage fra de 12 dødsfald. Og også Majorens familie. Det må være forfærdeligt at sidde der bagefter med en masse spørgsmål og ingen svar.

Var det ikke en ‘set i avisen’-kategori, den her?

Jeg syntes mere den var et barskt emne end det var et avis emne. Man kan ikke vælge begge dele så jeg valgte at skåne de følsomme i stedet for.

Ved at skrive “død” og “mord” i overskriften??

Jeg gider altså ikke at emnet skal ødelægges af diskution om overskrifter osv. men ja. Alle ved der foregår død og mord i verden, og folk kommer til at se om høre om det overalt idag.

det er detaljerne jeg vil skåne dem for. Nu har jeg argumenteret hvorfor jeg har gjort som jeg har gjort. så lad os gå tilbage til emnet og lade admins om det adminestrative på siden.

-surrender -surrender -surrender -surrender

Og jeg vil bare SÅ gerne være fri for den slags herinde - der er rigeligt af det i TV, aviser - vi får så rigeligt de informationer uden at de bliver lagt herinde.

:sorry:

Og nej, jeg har ikke læst dit indlæg - og jeg kunne bare lade være med at gå herind.

:slight_smile:

Nu er det jo ikke for at ligge informationer herind - det er for at tale om det skete.

For mig handler det med ‘Barskt emne/set i avisen’ ikke så meget om dødsfald, som om modbydelige detaljer - f eks dyremishandling (eller menneskepineri).
I sådanne tilfælde vil jeg gerne advares, og jeg hader, når nogen bralrer ud med de rædselsfulde detaljer midt i en tråd, der ellers handler om noget andet.

En skydeepisode er alvorlig, men det er ikke noget, der plager mig i uger efter at have læst om det.

En af de ting der bliver “interessandte” at følge med i, er amerikanernes reaktion på det. Altså den almene amerikaners.

De amerikanske muslimer har skyndt sig at tage afstand fra det - det kan jo lynhurtigt kædes sammen med noget inside-terror-fidus-værk hvis man er konspiratorisk anlagt.

Jeg håber ikke det kommer til at gå ud over uskyldige muslimer det her.

Jo flere gange ordet muslim kommer til at blive nævnt i forbindelse med det, jo tydeligere vil det blive for idioterne, at alle muslimer er skyld i det fordi de er muslimer - så det vil uden tvivl ramme uskyldige, også i Danmark :thumbdown:

ja det frygter jeg også.

De har taget alt muligt med om at imamen han gik hos havde talt meget med ham og at de prøvede at købe ham ud af hans militærkontrakt så han ikke behøvede at tage til irak og sådan noget.

det var vidst også på det grundlag at hans militærkollegaer mobbede ham. Det er generelt en meget meget sørgelig sag synes jeg

Jeg har ikke fulgt så meget med.

Det er forfærdeligt og dybt tragisk for de berørte, men et eller andet sted føler jeg at militæret bærer deres del af skylden, er de slet ikke klar over hvilken konflikt det kan give inden i et menneske der er troende muslim, at skulle i krig mod “sine egne”

Helt enig!

Der er rigtig mange facetter i den her sag der er oplæg til debat. Også blandt andet den der med at det kun er få måneder siden at der også i Fort Hood var en soldat der havde været udsendt der grundet PTSS gik amok og skød sin overordnede og derefter sig selv.

Det får mig også til at tænke på hvor meget og hvor god behandling folk får når de kommer hjem igen.

Bliver folk screenede før de bliver smidt afsted, eller kommer dybt skrøbelige sind ud i hårdt pressede situationer? Helt ærligt ville jeg hellere være 1 mand for lidt på mit hold end at have en person jeg ikke var sikker på om hvorvidt kunne holde til presset.

Der er rigtig mange “spændende” aspekter i de her sager…

Ja det er frygteligt :ked:

Vi sender gerne mænd og kvinder i krig, men vi glemmer at passe på dem når de kommer hjem, jeg synes det er utroligt der ikke er flere der knækker, men måske hører vi bare ikke om dem fordi de ikke skyder nogen eller går amok, men måske “bare” bliver psykisk syge :frowning:

Dybt tragisk er det.