Fortæl mig lige at jeg ikke er tosset ;)

For… vi har altså kig på en siameserkilling mere…

Ikke som en erstatning for Basil i den forstand men som et “legetøj” for Ozzy. For han er godt nok ved at drive Delle til vanvid indimellem… Han VIL så gerne lege med hende og hun er jo en stor pige på 2 år så hun gider ikke sådan noget killingepjat - hele tiden.

Og Ib er jo stadig et par måneder væk, så vi har været på udkig efter en der sådan ca. var klar til at flytte NU!

Og bedst som jeg tro’de at jeg havde hittet en i DBA… så var den solgt (hvorfor man så ikke fjerner sin annonce er mig en gåde…) men så er der heldigvis en anden en i samme farve som næsten er gammel nok…

Den er bare i Tølløse… Er der nogen der skal den vej på vej til Skørping? :wink:
(nå jeg har osse spurgt om omdrætteren skal til Skørping, men ikke fået svar endnu) Det passer nemlig genialt tidsmæssigt, det er lige præcist der den er stor nok til at komme hjemmefra.

Men er det helt gak at købe en kat “ubeset”? jeg kan ikke se hvornår vi kan komme til Sjælland sådan “bare for at kigge på en kat” i den nærmeste fremtid…

Det er selvfølgelig også en betingelse at opdrætteren VIL sælge en kat til en som hun jo så heller ikke har set…

Holdninger? Det er vel ikke anderles end at købe en fra udlandet, vel?

du er hamrende tosset, men er det ikke bare det man kalder for " forelsket" :wink:
Jeg kan desværre ikke komme med nogle gode råd, men ønsker dig alt mulig held og lykke med at finde den kat der passer til dig og Ozzy.

Det er så også de færreste, der køber en kælekat fra udlandet :wink:

Jeg ville som opdrætter ikke sælge hverken kat eller killing til nogen, der ikke havde været på besøg først - medmindre det var en udenlandsk opdrætter - men jeg har et kvalificeret gæt på, hvilken opdrætter, du har i tankerne og dér ville jeg personligt ikke være nervøs for at købe fra :slight_smile: Så jeg synes da i hvert fald, du skal tage kontakt og så tage den derfra. Det er jo jer to, der skal være enige om fremgangsmåden og hvis den passer jer, så er den rigtig.

Men for øvrigt er du i min bog absolut ikke tosset ved at ville købe en ny kat nu - tværtimod :slight_smile:

GØR DET!!! :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: det er altid rart at være flere om den titel :wink:

Hvad med at tage toget der over … Så kan du / opdrætter finde ud af om der skal være en handel …

En billig måde at gøre det op og hvis i finder ud af det så tag en aftens billet over storbælt der er penge at spare.

Vi købte vores bengaler på sjælland (kommer fra Hobro) Han sagde det gjorde indtryk at vi ville kører så langt efter en killing og han var ikke i tvivl om hvilket hjem Diesel fik når vi brugte al den tid på at finde ud af om han var noget for os…

har købt avlskat hjem fra udlandet ubeset (mit til dato bedste køb)…hentede selv avlskat i holland (fejlkøb af rang)… skal igen selv hente nu her først i september…og håber jeg får noget der er pengene værd… men denne gang er jeg mere obs på pels og udseende, har været ude en gang mere, men der takkede jeg nej, da katten ikke levede op til mine forventninger…der har kun været tale om avlskatte, kastrater laver jeg nemlig selv…griner

Altså :slight_smile: Jeg bor i tølløse, men skal ikke forbi skørping…

Desværre :frowning:

fortælle dig du ikke er tosset??? tror du selv på den ??? :lol:

men bortset fra det er det herligt ikke at være alene med den titel og du skal da have en mis mere!!!

Velkommen i klubben af tosset katteejere.

De fleste af mine katte er købt ubeset, eller set ganske kort ca 5 min :slight_smile:

De fleste er også internatkatte

Hm. Det må vel komme an på ens eget mod og mavefornemmelse. Jeg har så ikke kunnet tage en kat hjem, jeg ikke havde mødt bare en gang. Om det har gjort nogen forskel, ved jeg ikke… men noget med kemi? Derfor invaderede vi Mette både før Zutti og før Creamy flyttede, ligesom vi gjprde hos Tullens opdrætter i Odense. (Og med Donna & Ditte i sin tid, men der var ikke så langt).

Om du er skør? SKAL jeg svare på det?? :wink:

Er man ikke i sig selv lidt tosset når man har kat?! Ved da at jeg er blevet det efter jeg fik mine ^^

Ja jeg nægter at svare før jeg har set et billede! :smiley:

Af mig eller af katten? :wink:

Hej

Så lige dit indlæg. Hvis det er Knick Knack, så har hun nogle fine katte, hendes hankat er bedstefar til IB, super temperament. Er det også en af hans børn du kigger på? Hvis det er Maria, så kan du roligt spørge om alt, temperament osv. Det skal jo være en kat du kan lide.

Linie 888 (bus) går fra Århus til Valby, billigt, prøv at finde ud af bus/tog videre til Tølløse, og får Maria til at hente dig og bringe dig, hvis hunkan. Sød Kvinde.

Mange hilsener
Birthe

Nej, jeg ville nok ikke tage en kat hjem uden at have moedt den og opdraetter ogsaa :slight_smile:
Isaer ikke hvis/naar jeg har flere i forvejen…

Meeen forstaar nu godt tiltraekningen :tihi:

Altså, mon ikke Trekkie kører gratis med toget? Det er nok snarere tiden, det kniber med.

Hvis du spørger mig (og det gjorde du jo :stuck_out_tongue: ), så mener jeg det virker overilet at have så travlt med at anskaffe en kat, at man ikke har tid til at se den først - og endda gerne se mere end 1. Du skal have katten i 10-20 år forhåbentlig - så gør et par ugers vente- og betænkningstid vel ikke så meget? :?

Jeg ved ikke, om jeg har forstået det rigtigt, men du har skrevet en del om Ib. Skal han også flytte ind? I så fald ville jeg slet ikke anskaffe en ny lige nu. I har i forvejen lige fået to nye katte. Dyrlægernes anbefalinger lyder på max. 1 nyt dyr i hjemmet - om året… :slight_smile:

Vi har fået to nye men osse mistet to. Så antallet af katte er konstant, lige nu. Det der gør at jeg gerne vil ha’ en inden Ib er at Delle er ved at være rigtig godt træt af Ozzy, fordi han jo vil lege killingelege med hende - sådan cirka hele tiden. DERFOR er jeg på udkig efter en på ca. hans egen alder. Og da der går tre måneder før Ib er “grydeklar”… well… til den tid er Delle enten blevet seriøst sur på ham eller han er blevet rigtig god ked af det.

Så det er såmænd ikke overilet i den forstand. Og jeg har heller ikke sagt at jeg ikke vil tage til Tølløse, bare sådan hvad holdningen var til at købe en kat ubeset.
Jeg har sagt at der er lang til Tølløse fra Århus :slight_smile: Og ja, jeg kan køre gratis med toget derover (hmm… ved ikke hel med privatbanen dog) så det er ikke umuligt. Altså bortset fra at den pågældende opdrætter bor RET langt fra Tølløse station når jeg kigger på et kort. Fordi jeg bor i Århus betyder det jo heller ikke at jeg er i gåafstand fra Banegården :wink:

Ib var planlagt og “bestilt” inden Basil pludselig blev syg og måtte aflives. Og det at han ikke er der mere har gjort at Ozzy ikke har nogen at putte med - og det er altså synd for en siam. Delle og Phumba gider ikke sådan noget. Basil gad ikke lege med Ozzy men han gad godt putte med ham!

Så lige nu kunne Ozzy på mange måder være “enekat” - og der er vel ikke nogen her der mener at det er godt for en siameser?

Tølløse ligger på strækningen mellem Roskilde - Kalundborg, så det er ikke privatbane :wink:

Doh nå ja. Det er fordi jeg i min ungdom kendte en der boede i Høng så jeg forbinder Tølløse med den lille bane til Høng… pinligt. Kan jeg undskylde mig med at det er 5 år siden jeg terpede strækninger og aldrig kører på det stykke? :ups:

Begge! :smiley: