Fortæl mig lige at jeg ikke er tosset ;)

[QUOTE=binks;667053]Hej

Så lige dit indlæg. Hvis det er Knick Knack, så har hun nogle fine katte, hendes hankat er bedstefar til IB, super temperament. Er det også en af hans børn du kigger på? Hvis det er Maria, så kan du roligt spørge om alt, temperament osv. Det skal jo være en kat du kan lide.

Linie 888 (bus) går fra Århus til Valby, billigt, prøv at finde ud af bus/tog videre til Tølløse, og får Maria til at hente dig og bringe dig, hvis hunkan. Sød Kvinde.

Mange hilsener
Birthe[/QUOTE]

Godt at blive bekræftet - det var også Maria, jeg gættede på :smiley:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;667091]

Ib var planlagt og “bestilt” inden Basil pludselig blev syg og måtte aflives. Og det at han ikke er der mere har gjort at Ozzy ikke har nogen at putte med - og det er altså synd for en siam. Delle og Phumba gider ikke sådan noget. Basil gad ikke lege med Ozzy men han gad godt putte med ham!

Så lige nu kunne Ozzy på mange måder være “enekat” - og der er vel ikke nogen her der mener at det er godt for en siameser?[/QUOTE]

Hvornår er Ib klar? og var det ikke en ide var det muligt med en af Ib’s søskende? Det er en rigtig nem løsning - for alle …

Ib kan flytte sådan ca. omkring d. 14. - 16. Oktober - han skal liiige snippes og ha en sidste vaccination før han kan flyve fra reden jo :wink:
Og jeg hár foreslået Whiskey (min Seychellois dreng) for Lisbeth, Ib ville have stor glæde af at flytte med sin bror - men Lisbeth kan ikke li klorinpletter :tihi: så selvom jeg nu ikke synes der er så meget hvidt på Whiskey, som jeg gerne ville ha det på en SYS, så er det jo ikke mig der skal bestemme hvilke katte Lisbeth skal bo sammen med :wink:
Men det er HELT op til Lisbeth og familien hvad de vil, jeg kan sagtens forstå hvis de gerne vil have en legekammerat til Ozzy inden - en ung Siam uden lege og puttekammerater er ulidelig at bo sammen med! :wink:

Maria Lange er SUPER sød og hende kan jeg sagtens anbefale også!
Men jeg tror nu ikke det er dér Lisbeth kigger på misling :wink:

/Mette
/Mette

Jeg forstår udmærket godt at 2 måneder er lang tid for sådan en som Ozzy at være “alene”, men spørgsmålet er dog om ikke man via lidt aktivering og måske zone opdeling noget af dagen, ikke kan klare det? :slight_smile:

Men jeg ville som sagt altid gerne møde katten inden jeg fik den hjem… :slight_smile:

Det er faktisk Knick Knack jeg har kigget på her til sidst. Men jeg kan godt forstå Mettes forvirring for jeg har spurgt hende om en anden opdrætter :slight_smile:

Og sjovt at det faktisk er noget af Ibs familie :slight_smile: Specielt fordi Ozzy jo også er en del af familien bare en anden gren :slight_smile:

Som Mette siger, så er det lidt en prøvelse at ha’ en “ene-siam”. Og selvom vi har to andre katte så duer de ikke i Ozzys øjne. Phumba er gammel og sur L og Delle… er ung og sur og gider slet ikke ha’ sin tynde tynde hale fanget af Ozzy hver gang hun bevæger den (hun ER altså osse sær!)

Så det er altså et reelt problem. Et mindre problem, men altså… siamesere der keder sig LARMER. Og vælter ting ned bare for “SE MIG… SE MIG NUUUUU” - og selvom vi selvfølgelig leger med ham - det kan man jo slet ikke la’ være med - så kan vi ikke lege med han hele tiden! Han har i den grad brug for en legekammerat sådan cirka i går :slight_smile:

Binks… Linje 888 koster penge O.o (men det gør toget heldigvis ikke for mig) så jeg tror jeg skal se om jeg kan få koordineret et eller andet på en af mine fridage i næste uge og så hoppe en tur til vestsjælland. Pyh hvorfor er det ikke osse bare i København… der kommer jeg jo omtrent dagligt… nå… men det ville jo osse være for nemt :wink:

Og Mette. Whiskey er DEJLIG… men altså… ikke en tabbymasket siameser L

Hmm 6 katte er da ikke ret meget mere end 5… :gruble:

Nej… Fy! Nu stopper jeg! :surrender1: Selv mine børn er begyndt at kalde mig “kattedamen”

Forresten… inden nogen begynder at synes det er synd for Phumba med den invasion af nye katte, så hader hun alt og alle. Eller nej det gør hun ikke men hun interesserer sig ikke for andre katte. De er der og de bedes anerkende hendes status som flokkens Dronning… og så forøvrigt lade hende være i fred! Hun er absolut alfa her og sådan er dét. Og det lærer nye katte MEGET hurtigt!

Når jeg køber kat i udlandet, henter jeg dem selv, så jeg kan se dem ordentligt an, inden jeg tager dem med hjem. Det samme gælder, når jeg sælger til udlandet; jeg sender ikke katte med cargo, så køberne må selv komme og hente katten. :slight_smile:

For mig er det vigtigt, at jeg har mødt opdrætteren mindst én gang, og jeg vil også gerne se noget af kattens familie. Jeg vil også møde mine egne kattes nye ejere mindst én gang (og helst flere), og vise dem familien.

Så jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal sige til, om du er tosset eller ej, :wink: men jeg synes, at du bør tage dig tid til at komme afsted og se killingen i dens vante omgivelser, inden du beslutter dig. :slight_smile:

:lol: Lige mine ord!!! derfor kom Lucky :tihi:

Og pas nu på ikke at lade jer blænde af kattens udseende og glemme, hvad der er indeni.
Det er da dejligt at have en smuk kat at kigge på, men det er dens sind, I og flokken skal leve med.

Held og lykke med jagten. :slight_smile: