Tjaa… det kan jeg egl. godt forstå hvis naboen gør!
Det ville jég dælme også blive - ikke på katten, den kan jo ikke gøre for det, men på kattens ejer(e) som lader den rende frit til gene for sine omgivelser…
Lak skader er ret dyre at fikse og forsikringen dækker næppe, at “naboens kat” har ridset bilen…!
Katte er dejlige, men man bør IMO tænke på at der findes andre som måske ikke er ligeså begejsrede for vores 4-benede venner…
Når jeg ser billedet med katten på taget af bilen, vækker det triste/dyre minder hos mig. Jeg har nemlig været udsat for at få grimme og dybe ridser i en spritny bil ( 8 dage gammel ). Jeg så den fremmede kat sidde på min bil, og jeg var på vej ud for at liste den forsigtig ned, men inden jeg nåede ud, kom der en flyver, som sikkert brød igennem lydmuren, der lød ihvertilfælde en øredøvende larm, og katten blev bange …Det gav MEGET dybe ridser - Hele taget skulle slibes ned og omlakeres …Lige en regning på 15 - 18.000 kr, ikke det man er allermest vild med.
Så enten man kan li’ at høre det eller ej, så kan fritgående katte altså godt gøre skade på andres ejendom.
Det er smukke Blondie ikke:?..han er en lækkermås:wehuu:
Det der skræmmer livet af mig ved de billeder er, hvor let fremmede mennesker kan komme til katten:S…var det min kat, så blev han ‘bundet’ til radiatoren, for det er ikke alle mennesker er elsker katte og nogle af dem har ingen problemer med at mishandle levende væsner-what
Og ja det kan sikkert godt være dyrt at ha katte til at rende udenfor hvis de laver skader for 1000’er, men alså sådan er det jo uheld sker, den anden dag tabte jeg en hammer ned på en vens badeværelse gulv. -what
.o0( godt det ikke var bilen )
Det er en han, dog er det kun udenfor min dør den vil snakke med folk, eks. følger den altid efter mig (lige ved siden af mig som om den var en hund) når jeg skal 500m ned af gaden for at handle, så venter den pænt udenfor, og vil ikke snakke med nogle, sidder bare og venter til jeg kommer…
[quote=Dennis79;411485]Ja sådan er verdenen jo desværre
Og ja det kan sikkert godt være dyrt at ha katte til at rende udenfor hvis de laver skader for 1000’er, men alså sådan er det jo uheld sker, den anden dag tabte jeg en hammer ned på en vens badeværelse gulv. -what
.o0( godt det ikke var bilen )
haha ja ved godt det ikke kan sammenlignes [/quote]
Jeg tror du misforstår mig…bilen rager mig en høstblomst, det er det jeg har alle mine dyre forsikringer til…lige bortset fra de eneste biler mine ser er det blå lyn(som de må ridse lige så tosset de lyster) og skraldebilen(som de er rædselslagen for, så der kommer nok ingen regninger fra den kant)…
Mine løber også frit men den eneste der kan komme til dem udenfor er mig og KUN mig…
[quote=Alice;411454]Først velkommen …Og dejlig misling I har
Når jeg ser billedet med katten på taget af bilen, vækker det triste/dyre minder hos mig. Jeg har nemlig været udsat for at få grimme og dybe ridser i en spritny bil ( 8 dage gammel ). Jeg så den fremmede kat sidde på min bil, og jeg var på vej ud for at liste den forsigtig ned, men inden jeg nåede ud, kom der en flyver, som sikkert brød igennem lydmuren, der lød ihvertilfælde en øredøvende larm, og katten blev bange …Det gav MEGET dybe ridser - Hele taget skulle slibes ned og omlakeres …Lige en regning på 15 - 18.000 kr, ikke det man er allermest vild med.
Så enten man kan li’ at høre det eller ej, så kan fritgående katte altså godt gøre skade på andres ejendom.[/quote]
Det minder mig også om nogle problemer mine forældre havde med naboens kat. Den kravlede altid rundt på deres bil og pissede i deres carport. Mine forældre var virkelig trætte af den.
En dag kom katten slæbende med sig selv hjem… Ejeren tog til dyrlægen. Den blev aflivet. Dyrlægen mente, at den var blevet sparket. Måske det ikke kun var mine forældre der var trætte af katten.
[quote=Blabl;411530]Det minder mig også om nogle problemer mine forældre havde med naboens kat. Den kravlede altid rundt på deres bil og pissede i deres carport. Mine forældre var virkelig trætte af den.
En dag kom katten slæbende med sig selv hjem… Ejeren tog til dyrlægen. Den blev aflivet. Dyrlægen mente, at den var blevet sparket. Måske det ikke kun var mine forældre der var trætte af katten. :([/quote]
Det var forhåbentlig ikke dem, der sparkede den??
Uanset hvor træt jeg ville være af naboens kat, så ville jeg aldrig sparke den.
[quote=Eva;411535]Det var forhåbentlig ikke dem, der sparkede den??
Uanset hvor træt jeg ville være af naboens kat, så ville jeg aldrig sparke den.
Men måske ejeren af katten skulle have et los [/quote]
Gud NEJ! -what Bestemt ikke!
Min far var så nervøs for, at naboen ville tro, at det var ham, så han gik ind og sagde, at han var SÅ ked af at høre det og han ville ALDRIG sparke en kat.