Fotografier - uden katte

#jul #clementin #lækkert

Og jeg skal prøve smage :grin:

15 Likes

Det her apport - det er Ninja altså ved at blive god til :smiley:
Videoen er mest bare en “blærevideo” til min hundetræner, for det er svært at styre kamera selv til de mere bøvlede apporteringstræninger :stuck_out_tongue:

Men i højt græs, mudder, buske, træer, gemt bag bilen - ja næsten hvor som helst …
og uanset om det er en ren stofdummy, om den her fjer eller pels af forskellig slags, om det er med tingeltangel sat på …
så finder hun den og kommer pænt retur med den :smiley: :ok:
Hun er stadig tøvende, når den bliver for tung eller for stor at bide over. Så vi har styrket teknikken og gjort sværere og bygget selvtillid op med den lette udgave, som så har fået mange varierende overflader og gemmesteder. Vi træner apportering af flere udkastede emner på en gang også.
Bygger masser af sikkerhed og selvtillid og rutine ind i det, så når vi nok tids nok over de 300g :slight_smile: det er ikke så ofte vi får chancen for et ræveslæb uanset :tihi: men kaninen til apporteringsprøve ligger gerne omkring 800-1200g, så hun skal altså lige kunne tage noget mer, hvis vi skulle blive så gode, at hun kan gå igennem a prøven og videre til b prøven med kaninslæb.

Men vi er godt på vej - langsomt, men sikkert bliver vi go’ere og go’ere :smiley:

19 Likes

Jeg har lige hentet clementiner i Netto - bare sådan nogen i et net. damned de er gode - syrlige og friske :slight_smile: Og med lidt kerner i, men det overlever jeg vel :slight_smile: Godt vi har dig til at skaffe os noget ordentligt frugt :slight_smile:
VH
Susanne

3 Likes

Er i skrivende stund ved at pakke til en tur til Murcia og Lorca i Spanien, tre dage med fokus på citrus og salat økologisk og konventionelt dyrket.

Hvis jeg må komme med en anbefaling vil jeg ikke spise marisol sorten endnu den bliver bedre senere på sæsonen, Netto’s ØKO clementiner eller premieur bakke clementiner er andre sorter der er meget tydeligt bedre smag i dem, ØKO er uden uden kemi, hvis du skulle ønske det.

5 Likes

Når datteren er med ude for at købe stof til en nissehue til Frej,

8 Likes

Døtre skal man holde langt væk fra stofbutikker …

Ja, det fandt jeg ud af :tihi:

1 Like

Kattelegetøj er ikke kun for katte …

14 Likes

Lille Emma har åbenbart arvet sin mormors begejstring for striber :sweat_smile:

1 Like

Så blev der lavet et tæppe/kørepose til Philip, så kan kan sidde lunt og godt og auto stolen uden at skulle pakkes ind i store jakker og dragte

7 Likes

Jeg er slet ikke misundelig :snydt:. Nogen herhjemme er stor fan af Stitch :heart_eyes:

2 Likes

Vicki fik også babynest i samme stof, hun er nemlig også stor fan af Stitch

2 Likes

Katedralen i Murcia skal helt sikkert på ferie hernede

11 Likes

Jeg var på besøg i spanien, for at se økologiske citroner og appelsiner, kan jeg kun sige at øko fra denne leverandør er økologiske og på vej mod biodynamisk dyrkning, der er en overbygning på økologisk produktion, hvor der tages hensyn til hvile perioder for træerne, og andet som blev tabt i oversættelsen.
Er dybt fascineret af deres produktion og kvaliteten af deres vare, hold øje med logoet :wink:

14 Likes

Det fantastiske øjeblik på en pakke hentnings tur, hvor det går op for en at man må kæmpe med det grønne bånd fra zooplus med nøgler som eneste hjælp, midt på en p-plads :joy:

3 Likes

De er faktisk ret nemme at hive af - når man kender fidusen :wink: Du finder det sted hvor de er klistret sammen. Så hiver du bare i den snip der ligger inderst og vupti - så går det fra hinanden så let som ingenting :grin:

2 Likes

Den nåede jeg også lige at tænke :smil:

2 Likes

Se det var jeg ikke klar over, så tak for fiffet! :smile: :tak:

Omend jeg nok må indrømme, at jeg i dag nok aldrig var kommet til at lede efter den, eftersom det var meget tæt på, at den sidste pakke faldt ud af bilen :joy:

1 Like

Åh hvor har året været det mest hårde, mest fantastiske og mest sørgelige år nogensinde.

Nolle er jo blevet storebror til en stor lille søster og hun er pænt irriterende :wink:
7 måneder om lidt.

Nolle mit lille redningsprojekt er blevet den bedste hund nogensinde.

20 Likes

Dejligt at høre at det er gået så godt med ham - og tillykke med “lillesøster” :flag:

1 Like