Fra 5 til 3 bakker

Jeg har 4 katte og normalt 5 bakker…
Dette var først tænkt som et eksperiment for at se om kattene havde nogle fortrukne bakker…

Nu har jeg haft de 5 bakker stående et halvt års tid, og det viser sig at alle kattene bruger alle bakkerne, der er ingen af dem der foretrækker én bakke frem for en anden…

Nå, men det sviner jo forbandet meget at have 5 bakker på 50 kvm, så nu har jeg fjernet de 2 af dem…
Jeg vil selvfølgelig holde øje med om nogen af kattene begynder at opføre sig anderledes, evt. holder på deres “ting og sager”…

Jeg plejer at have 2 bakker på badeværelset, kun med et skab imellem… Her har jeg fjernet den ene…

I stuen er der normalt 3 bakker, hvoraf de 2 har stået side om side, og den sidste henne i den anden ende af stuen…
Jeg har fjernet den ene af dem der stod ved siden af hinanden…
Så der er ikke et sted hvor der som sådan pludselig mangler en bakke…

Har I en idé om dette kunne gå hen og blive et problem??
De har jo før været vant til kun at have 2-3 bakker…
En overgang havde de sågar kun 1 enkelt bakke til deling…
Dette var dog før de blev vænnet til at have så mange bakker…

Jeg tror umiddelbart ikke det blir et problem… Men ALLE katte er selvfølgelig forskellige… Du vil nok hurtigt opleve en ændring i deres vaner hvis de IKKE finder sig i det. Men jeg tror at hvis du bare er obs på at tømme, så de ikke føler bakkerne blir for klamme, så “burde” det gå fint… :slight_smile:

Ja, det er også lidt det jeg tænker…
Jeg regner stærkt med at tømme dem dagligt…
Hidtil er der blevet tømt hver 2. eller 3. dag… :slight_smile:

Ja, daglig tømning tror jeg også du skal satse på :slight_smile: Kom gerne med en opdatering om dit projekt :slight_smile:

Det skal jeg nok :wink: