Fra den 01-01-2012

Fra den 01-01-2012 skal vi med semilanghårs katte , registrere vores katte med øjen farve da vi søger stamtavle. Det være de katte med meget hvid på sig. 01-02-03.

Kan ikke huske om andre kategorier end semilanghår også skal registrere øjenfarve.

Kan nogen huske fra FIFE’s generalforsamling, hvad motivationen er, hvorfor skal øjenfarven registres ?

Hvad lød forslaget på?

Så kommer det til at knibe med at have tavlerne klar, når killingerne er 12 uger. Vi kan jo ikke se andet end blåt på 6 ugers killinger.:dokdok:

vh

Andreas

På side 9, 13 og 46 kan du læse de forslag der blev stillet ang. øjenfarve på FIFés GF:
http://www1.fifeweb.org/dnld/ga/agenda_en.pdf

Jeg ved ikke, hvilke af forslagene der er blevet vedtaget og i hvilken form. Det har jeg ikke lige kunnet finde ved en hurtigt søgning.

[QUOTE=Andreas;668772]Så kommer det til at knibe med at have tavlerne klar, når killingerne er 12 uger. Vi kan jo ikke se andet end blåt på 6 ugers killinger.:dokdok:

vh

Andreas[/QUOTE]
Velkommen i den verden hvor det tager tid at se farver m.m :0)))))

Det er nemlig det Andreas. det er fuldstændigt galamatias.

F. eks har jeg en hvid hankat her. Han havde blå øjne som lille killing, Så blev øjnene gylden farvet og nu hvor han er 9 mdr bliver hans øjne mere og mere grønne.
Nej det skal ikke være nemt.

[QUOTE=Andreas;668772]Så kommer det til at knibe med at have tavlerne klar, når killingerne er 12 uger. Vi kan jo ikke se andet end blåt på 6 ugers killinger.:dokdok:

vh

Andreas[/QUOTE]

Det er ikke for 03. kun 01 og 02…

I kan se forslagene på hhv s. 53 og 57 her

På Bette Linds blog kan man læse at begge forslag er trukket til fordel for et samlet forslag, og dagen efter blev det samlede så vedtaget :slight_smile:

22 h: Proposals of Commissions regarding the Standards & EMS list
• BRC regarding the EMS list (eye colours) (s. 90)(revideret forslag - tvungen registrering af øjenfarve omfatter gruppe-katte i farverne W, 01 and 02) - vedtaget

[QUOTE=Kiskan;668779]Det er nemlig det Andreas. det er fuldstændigt galamatias.

F. eks har jeg en hvid hankat her. Han havde blå øjne som lille killing, Så blev øjnene gylden farvet og nu hvor han er 9 mdr bliver hans øjne mere og mere grønne.
Nej det skal ikke være nemt.[/QUOTE]

Det er vel ikke værre end for alle de andre racer hvor der skal reg. øjenfarve? F.eks. sort sølv briter skal…

ja det ville være rart og finde det rigtige forslag og hvad der blev endeligt besluttet.

[QUOTE=Eife;668799]Det er ikke for 03. kun 01 og 02…

I kan se forslagene på hhv s. 53 og 57 her

På Bette Linds blog kan man læse at begge forslag er trukket til fordel for et samlet forslag, og dagen efter blev det samlede så vedtaget :)[/QUOTE]

Kan ikke huske, om der var nogen af specialklubberne, der gjorde indsigelse og bad FD stemme imod?
VH
Susanne

Det ikke-reviderede forslag står på s. 90… (Det står i mit citat fra bloggen, og s. 90 er så på mit tidligere link) Spørgsmålet er om det reviderede så er helt ens, bortset fra at det også gælder 01 og 02

Der har vi været hele tiden. :smiley:

Alle vores avlshunner er sølvkatte. Så det er med krydsede fingre, vi sender ansøgningen ind, når killingerne er 7 uger.

vh

Andreas

På ingen måde værre, men fordi man har gjort det besværligt for nogen, så behøver man vel ikke gentage “succesen” og gøre det samme for andre? :wink:

Det er en sjov holdning vi kattefolk har, så længe andre har det lige så besværligt, så er det helt fint… hmmm…

[QUOTE=En forhenværende bruger;668811]På ingen måde værre, men fordi man har gjort det besværligt for nogen, så behøver man vel ikke gentage “succesen” og gøre det samme for andre? :wink:
[/QUOTE]

Næh, men denne gang er her jo da faktisk en meget fornuftig tanke bag?

Er det det? ved du det? hvad er tanken bag?

Kiskan - Det står på s. 90?

Det er muligt, men det var jo ikke det jeg kommenterede på.

Men hvad er så den fornuftige tanke? Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har støvsuget FIFe´s AG, så jeg har ingen anelse om hvad begrundelsen for forslaget var.

Hej
Tager lige denne tråd op igen.
Fra januar 2012 skal vi til at registrerer øjenfarve på vores killinger som har farve betegnelsen 01, 02, altså katte med meget hvidt, samt helt hvide katte.
Derfor har bestyrelsen i NSR inviteret Fifé dommer og opdrætter Jørgen Billing til at komme og holde et foredrag for os skovkattefolk.
Jørgen vil samtidig lære os at se forskel på om katten er 01, 02, 03, 09.

Opdrættere med andre racer end skovkatte er også velkomne.

Tilmeldingen som er bindende er åben 3 dage endnu.
Foredraget bliver afholdt 19. oktober · 19:00 - 22:00.
Adresse: Bygningen, Ved Anlæget 14B, 7100 Vejle.
Se mere her :EMS koder - de ni farvegrupper - Norsk skovkattering