Fra Dyrlægevagten - Zylkene

Zylkéne - Natural Pet Destressing.
Ved uro og utrykhed hos hund og kat Zylkène kan være en hjælp for hunden/katten ved stress og alene hjemme problemer. Husk Zylkéne i fyrværkerisæsonen og selve nytårsaften.

Man kan læse om det på nettet bl.a. her http://zylkene.dk/

Priser fra dyrlægevagten, klik på varen og læs mere
http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=53/sprog=1/grp=yes/

Som jeg kan se på PetForum er der forskellige meninger om det virker, ligesom ved Feliway, nogle har gode resultater og andre mener ikke de kan se forskel.

Tak, så var Serene-um jo engang et vidunderviddel - for nogen.

Er det et beroligende præparat, der får dyret til at døse hen:?

Nej, det skulle være mildt beroligende, som når små killinger får mælk fra deres mor - i hvert fald som jeg har forstået det.

Jeg fik det anbefalet til min kat her for ganske nylig og fik en pakke af dem, men jeg fik samtidig at vide af dyrlægen, at hun ikke havde set nogen virkning på de andre hun havde givet det til, men at virkningen fra firmaet skulle være dokumenteret.

Tja … jeg havde så ikke “tålmodigheden” og da min kat ikke trivedes hos mig, fandt jeg et nyt hjem til ham, så jeg aner ikke om det virkede.

nåh okay-thumbs
Vores dyrelæge har nemlig advaret mod at give sløvende midler nytårsaften.

Det er jo ikke medicin, nå ja, ligesom de andre naturting går jeg ud fra, så det kan vel ikke skade at prøve.
Fra PetForums Zylkene | Pet Forums Community

Giv endelig ikke sløvende midler hvis I kan undgå det… så har I et dyr, der er lige så angst inden i som før, men som ikke kan flytte sig. Lav i stedet gemmesteder og træn dyret gradvist til at komme gennem nytår…

Det kræver dog, at man starter nu med at træne det. Jeg har brugt lydCDen med stor succes tidligere.

På kattene altså…

Desuden er jeg hjemme i år, for jeg har tre dyr, som jeg ikke aner hvordan reagerer (Tip, Maggie og Ace) den sidste er nok den værste - eller den der KAN TÆNKES at reagere mest. Hvis nogle keder sig er der derfor “fest” hos mig:-))) hehe

Nå men bare vær varsom med at bedøve angste dyr… Det kan faktisk forværre… Jeg så dog en gang en hund, der kastede sig ud af vinduer fra 1. sal, når der lød et brag. Den fik nogle piller…

Men ejeren havde også levet med det i ÅREVIS inden - uden at gøre en dyt…
MVH Helle

[QUOTE=lenschow;67752]Giv endelig ikke sløvende midler hvis I kan undgå det… så har I et dyr, der er lige så angst inden i som før, men som ikke kan flytte sig. Lav i stedet gemmesteder og træn dyret gradvist til at komme gennem nytår…

Det kræver dog, at man starter nu med at træne det. Jeg har brugt lydCDen med stor succes tidligere.

På kattene altså…

Desuden er jeg hjemme i år, for jeg har tre dyr, som jeg ikke aner hvordan reagerer (Tip, Maggie og Ace) den sidste er nok den værste - eller den der KAN TÆNKES at reagere mest. Hvis nogle keder sig er der derfor “fest” hos mig:-))) hehe

Nå men bare vær varsom med at bedøve angste dyr… Det kan faktisk forværre… Jeg så dog en gang en hund, der kastede sig ud af vinduer fra 1. sal, når der lød et brag. Den fik nogle piller…

Men ejeren havde også levet med det i ÅREVIS inden - uden at gøre en dyt…
MVH Helle[/QUOTE]

Præcis det min dyrlæge sagde-thumbs

Jeg tror absolut ikke Zylkene er egnet til nytårsaften anyway - der kan gå flere uger før indvirkningen viser sig, står der på pakken :slight_smile:

Hvis jeg bruger noget beroligende til at stresse af på, er det Ypsilohell Homøpatisk medicin.
Og er det homonerne der driller, som regel hos hannerne, får de Homéoexil dråber -thumbs