Fra fritløber til indekat

For et års tid siden blev jeg skilt, og i den forbindelse flyttede jeg og børnene + kattene i lejlighed.
De havde hidtil været vant til at komme ud som de ville, og ingen tvivl om de nød det i fulde drag.

Her hvor vi bor er der mange katte, men jo også naboer tæt på herinde i byen (det var de også før) Nå men hvorom alting er har de klaret det så flot at konverterer om fra fritløbere til indekatte :rock: Så det kan godt lade sig gøre :slight_smile:
så til dem der er betænkelige, vil jeg bare sige det sagtens kan gå - mine misser får deres tørfoder i aktivitets legetøj, så de skal arbejde for føden, og jeg træner med dem også, hvilket de synes er sjovt:)

Det kan nemlig godt lade sig gøre - og måske oftere, end vi ellers går og tror. Der findes naturligvis katte, der aldrig vil kunne affinde sig med indendørslivet, men vi skal passe på ikke at tillægge dem vore egne behov. Som jeg plejer at sige, så oplever alle katte, at der er grænser for deres område, og det er egentligt det samme, om det er de fire vægge, hegnet i haven eller en dominerende kat tre haver væk. Og navnlig i forbindelse med en flytning, hvor territoriet alligevel ændrer sig, kan man da med fordel omplante friløbere til indelivet.

Dejligt det er gået godt :smiley:

Jeg har samme oplevelse som dig. Nobby var fritløber da vi købte ham og havde været det nogle måneder. Men vi gjorde ham til indekat (i stuen så han kunne se lige ud i haven) og det var der intet problem ved. Så fik han indhegnet have i nogle måneder, og nu er han så indekat igen. Og indtil nu har han i hvert fald ikke brokket sig over ikke at komme ud - selvom han er meget nysgerrig når jeg åbner hoveddøren :slight_smile:

Jeg har Faxe

Han var indekat da jeg fik ham som 2-årig. Hos mig blev han fritløber
Vi flyttede til nyt sted, stadig fritløber
Flyttede til Århus i lejlighed på 2. sal. Indekat.
Flyttede til Sønderjylland, fritløber
Flyttede til fyn. Indekat med indhegning :slight_smile:

Han har taget alt fint :slight_smile: Han er nu en kat på 9 år og han tager det meste med ophøjet ro :slight_smile: