Fradrag

Min mand ryger lige om straks ud af dagpengesystemet og kan ikke få mere hjælp.

Jeg har hørt noget om, at jeg så kan få hans fradrag, når jeg nu skal forsørge ham. Er der nogen her, der kender reglerne og ved, hvordan man gør?

God dag til alle :slight_smile:

Jeg kender ikke reglerne, men må jeg udtrykke min sympati - jeg er efterhånden meget ked af den måde vi behandler mennesker på i DK :frowning: Jeg håber du finder fradragene. Alternativt, så ring til SKAT. De er meget hjælpsomme

Umiddelbart ser det ud som om, at man automatisk får ægtefællens uudnyttede personfradrag, men det er nok bedst at tjekke hos SKAT.

Man får automatisk ægtefællens fradrag når det ikke bliver udnyttet, men man kan også selv få det ordnet via forskudsopgørelsen.

Jeg sjuskede med min forskudsopgørelse i efteråret, og da jeg gik fra SU til løn, og Skat kun havde registreret jeg ikke fik SU, fik manden pludseligt hele mit fradrag (ikke at han klagede). Men en opdateret forskudsopgørelse gjorde at jeg fluks fik det tilbage igen :slight_smile:

Hvad med arbejdsmarkedsydelse? Er han ikke berettiget til det? Eller det har han måske også brugt op? :slight_smile:

Tak for jeres svar, jeg tjekker med SKAT

Det er det, der et opbrugt i begyndelsen af august :frowning: