Fremlysning: Fladnæse fra Lundtoftegade, 2200 Kbh. N

Denne hankat sidder nu hos Kattens Værn på Frb. Han gik rundt på Lundtoftegade på Nørrebro, blandt byggestilladser og tomme lejligheder. Han er ikke øremærket eller chippet men kastreret, og klippet for nylig (ved ikke hvor pæn klipningen er) Jeg har ikke selv hilst på katten, så jeg kan ikke tilføje noget om alder, men jeg har fået at vide, at han er en lidt bestemt herre.

Er der mon nogen som kender til ham?

Jeg tilføjer flere oplysninger, når/hvis jeg får dem.
Jeg modtager også meget gerne bud på eventuel race og ‘race-renhed’.

Hvis nogen kender

Lyset på billedet er ike verdens bedste… og det giver faktisk to muligheder mht hans farve…
Han er uden al tvivl en perser…
Spørgsmålet er så om det er en rødmasket colourpoint eller en rød/hvid bicolour…
Som jeg indtil nu har forstået kravet mht perserens farver, så hælder jeg dog mest til en rødmasket colourpoint pgr de blå øjne - og er det det, så skulle det ikke være så vanskeligt at finde frem til en opdrætter - der er ikke mange af dem i DK og de ved som regel, hvem der har haft hvilken farve killinger :slight_smile: Har man først fundet opdrætteren, kan man muligvis finde frem til ejeren også :slight_smile:

Tak Ann!

Jeg satser på at køre en tur forbi KV i morgen; hilse på herren og se om jeg kan få nogle bedre billeder af ham og en fornemmelse af hans alder.

På min skærm ser han uden tvivl ud til at være rødmasket :slight_smile:
Håber han snart finder hjem igen :kryds:

Mette… få fat i Tanja - brugernavn Mosters - herinde…
hendes mor opdrætter colourpoint og har gjort det i en halv menneske alder og Tanje har da også selv opdrættet dem inden hun faldt for skovkattene… de to kan sikkert hjælpe dig vider mht at finde frem til en opdrætter :slight_smile:

[QUOTE=Ann K;658754]Mette… få fat i Tanja…[/QUOTE] Tak Ann :ok: Jeg prøver at fange Tanja via PB.

Et par nye billeder…

Jeg har ikke selv set katten, men den er vist vurderet til at være mindst fem år gammel.

Noget bud på hvem jeg ellers kan prøve at kontakte ud over Tanja?

dyrlæger i området ville være et godt bud :slight_smile: han har jo sikkert være til dyrlæge på et tidspunkt.

Tanja og hendes mor, er de bedste til at finde en evt opdrætter.

Denne LISTE over cpc opdrættere er snuppet fra Colourpointens hjemmeside… En af dem bor i Wildersgade i København - måske hun kan hjælpe yderligere?

Katten ser ud til at være klippet ned af en proff - enten dyrlæge eller hundefrisør - så cæsars bud med at kontakte dyrlæger er også godt…
Og så trænger han da frygteligt til at få ordnet sine øjne…

Den ligner en rødtabby masket Colourpoint, og med den type - giver det mig tankerne Misty Brown. Den ligner meget dem hun laver.

Det er rigtig, der er ikke mange tilbage som opdrætter Colourpoint.
Der er også Eva Pedersen, men næsen er for bred, til jeg tror den kommer fra hende af.

Jannie Hansen er den eneste professionelle kattefrisør jeg kender i kbh

http://www.kattepensionen-kbh.dk/

Måske hun kende katten

efter nærmere samtale med fru moder, og hun mener også at det er Kristen Nielsen - Misty Brown.

har nu kontaktet Kristen Nielsen og Preben Haagensen, som måske også kan kende typen, og eventuelt envise til en opdrætter.

Tusinde tak fordi I hjælper.

Jeg har lige snakket med en kollega, som mener at ejer vist nok er blevet opsporet - men at der var noget forvikling ind over, noget med odense :øhmm:

Jeg prøver at få afklaring, men det bliver nok først i løbet af i morgen.

Jeg melder ind, så snart jeg ved noget.

Endnu en gang tak :thumbup:

Så er der nyt - det er sgi svært, når man sidder på ‘sidelinien’.
Det viste sig at katten har et meget utydeligt øremærke, som ikke kan aflæses. Man har kontaktet en ejer, som ikke savnede sin kat (den var død), og det var en hellig birma.

Jeg har selv søgt i Det Danske Katteregister og kan se at der er registreret en colourpoint på Nørrebro. Jeg har sendt besked til KV, så de kan følge op - hvis ikke den mulighed allerede er prøvet.

Indtil jeg hører andet, må I meget gerne hjælpe med at afsøge opdrætter-vinklen :slight_smile:

Edit: jeg har kontaktet Blågårds Dyreklinik, som ikke kan genkende katten. Jagtvejens Dyreklinik er også kontaktet, men jeg har ikke hørt fra dem. Jeg vil også kontakte den frisør Inge nævner.

Mette: prøv at søge på Rød / hvid perser eller hvid med rød perser.

Min colourpoint er registreter som hvid perser med maske hos min dyrlæge, det er jo ikke alle som kender betegnelse ColourPoint samt den korrekte maskefarve

Mette… Jagtvejens skal du ringe til… mail er ikek specielt godt besvaret :wink:

Hvis dyrlægekoden er tydet/gættet korrekt, så er katten øremærket hos Dalum Dyreklinik i Odense…

Nu har jeg været inde og gramse på katten. Han har grimme tænder og entropion på begge øjne. Øremærket synes jeg godt at kunne tyde, og hvis jeg læser korrekt, så er han øremærket i Præstø i 2008. Ifølge registeret skulle han stadig bo i Præstø, så enten har jeg læst forkert, eller også er der ikke blevet opdateret oplysninger.
Jeg lader KV om at tage kontakt, og venter spændt på at høre, om det bærer frugt.

Noget nyt?