Fremlysning; (maine coon?)kat fra Greve, nu på KV

Så tager vi endnu en omgang…

I Greve har jeg i dag hentet en sort langhåret hankat - ikke øremærket, ikke chippet og ikke kastreret, jeg vil gætte på ca. 3 år. Han er ikke tynd, men noget slank - måske omkring 5,5 -6 kg. Uden tvivl tam, dog lidt usikker (rekvirenten har ikke kunne komme helt tæt på, men med lidt tålmodighed og guf, gik han selv ind i en kasse, mens jeg sad ved siden af og holdt klappen for ham).
Han er set gennem en måneds tid cirka, Kattens Værn blev kontaktet, da han for en uges tid siden viste sig med et ‘fladt’ øre. Det er en byld i øreflippen, som der er hul på (det er blevet renset bedst muligt, og så kommer han til dyrlægen på mandag).

Han må være savnet et eller andet sted.

Jeg har fået assistance fra Malene i forhold til at få kontaktet maine coon opdrættere, da han ligner en sådan.

Jeg kan kontaktes via denne tråd eller min mail [email protected]

årh det stakkels lille pus, håber man finder en ejer. Han er ikke en af mine, da de altid er chippet og kastreret.

Han kan heller ikke være min knægt fra det kuld jeg havde i 2010 for han er både kastreret, chippet og har et X tatoveret i det ene øre :slight_smile:

Måske Ann-dorrit kender noget til ham ?

http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-kontakt.htm

Tak for jeres tilbagemeldinger - det er dælme dejligt :slight_smile:

Jeg har fundet en efterlysning fra oktober sidste år.
Geografisk er det lidt off, men ikke umulig. Den savnede kat er chippet, men ikke kastreret eller øremærket - så jeg kører ind i morgen og tjekker med chipscanner en ekstra gang.
På mandag vil internatslederen tage over, og få en snak med, hvad der forhåbentlig vil vise sig at være kattens ejer. Og jeg krydser fingre for at der selvfølgelig gives grønt lys til at få katten kastreret og combo-testet med det samme, nu han er ved dyrlægen.

[QUOTE=DK SismoCats;800708]Måske Ann-dorrit kender noget til ham ?

http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-kontakt.htm[/QUOTE]

Ann Dorrits katte er alle neutraliserede og chippede ved salg… og hun har ikke haft en sort hankilling siden Thane for ca 3 år siden :slight_smile:
Men hun sælger jo foder, så hun kan sagtens have kendskab til nogen som har mistet deres kat…

En af mine solgte killinger er blevet borte fra familien i Klampenborg, men det kan ikke være ham her for han blev neutraliseret d. 6.7.04

Nyt billede:

hvor er han sød & fin - håber han finder et godt hjem :slight_smile:

[QUOTE=Mette;800718]Tak for jeres tilbagemeldinger - det er dælme dejligt :slight_smile:

Jeg har fundet en efterlysning fra oktober sidste år.
Geografisk er det lidt off, men ikke umulig. Den savnede kat er chippet, men ikke kastreret eller øremærket - så jeg kører ind i morgen og tjekker med chipscanner en ekstra gang.
På mandag vil internatslederen tage over, og få en snak med, hvad der forhåbentlig vil vise sig at være kattens ejer. Og jeg krydser fingre for at der selvfølgelig gives grønt lys til at få katten kastreret og combo-testet med det samme, nu han er ved dyrlægen.[/QUOTE]

Desværre… jeg fandt ingen chip, selvom han blev scannet fra ende til anden. Og familien som havde oprettet den efterlysning jeg fandt, måtte erkende, at det ikke er deres kat vi har siddende.

Så bassen savner fortsat sin ejer, eller nogen som kender til ham.

jeg har det nøjagtig sådan også… det gør ondt langt ind i sjælen

Jeg glemte at tilføje, at vægten siger 6,3 kg. og et kig på hans tænder igen i bedre lys korrigerer hans alder til 1½-2 år :slight_smile:

:frowning: stakkels mis… men god han nu er “inde i varmen”!

Mine fingre er siddet helt flade, for han ligner på en prik min fremtidige sorte hankat … ham der skal hedde Satan :S

Opdatering:

Det viste sig at det var et blodøre han havde, men det er blevet drænet i samme omgang som han blev kastreret, øretatoveret (i det andet øre), vaccineret og testet for FIV/FeLV - og det ser umiddelbart ikke ud til at øret kræver yderligere behandling.
Han søger nu nyt hjem - se yderligere her, han hedder nu Anubis.