Fremlysning

Jeg er lige ringet op af en sød pige. Hun leder efter sin egen forsvundne kat, og bliver ringet op af nogle i området (Galten)…hun tager derop, men det er desværre ikke hendes kat, MEN…den ligner ret meget OG er øremærket
HJN014. Jeg har tjekket på det danske katteregister og kan se to mis har samme nummer:uha: …en hvid/creme hankastrat og en sort m hvis ditto. Postnumre 7100 og 7300. Nu er mis installeret på deres gæstetoilet med kasse, bakke, mad og vand. Og så bliver Galten dyreklinik kontaktet imorgen tidlig.
Mis hun har fundet er helt hvid og med gule/grønne øjne (sagde hun i telefonen).
Hvis nogen har lyst til at hjælpe så gør det endelig OG…hvis nogen vil huske på hendes egen forsvundne mis der er hvis med to små grå pletter mellem ørene, så hold endelig øjne og øre åbne. Hendes egen kat hedder Sofus og har været væk i omkring 10 dage (jeg kan ikke huske det). Han er efterlyst alle tænkelige steder

[QUOTE=kamikaze;1178040]
HJN014. Jeg har tjekket på det danske katteregister og kan se to mis har samme nummer:uha: [/QUOTE]

Det sker desværre nogle gange hvis dyrlægen/vetsygeplejersken glemmer at ændre på tangen inden næste kat tatoveres. Jeg har selv haft sådan en “dobbeltgænger”- Hun var blevet neutraliseret og øretatoveret hos en vagtdyrlæge en søndag og så må de have glemt at ændre tallene enten før eller efter hende.

:kryds: for at alle misser finder hjem til rette ejer.

Sofus, altså ham Sanne leder efter som er hendes kat og som er hvid med to grå pletter oven i hovedet kan ses på Galten Dyreklinbiks hjemmeside (syntes jeg hun sagde)…så mon ikke en eller anden kan “transmofiserer” ham herind i tråden. Sofus er fra Brande Internat og har øremærkeFVZ528 og han er knap 4 år. Den hvide mis der nu er hos Sanne er jo nok antagelig 1,5-2 år yngre. Hun skriver i en mail her til morgen, hun har kælet med den og at den er en sød mis omend på vagt, men det er jo naturligt nok. Jeg håber mine dyrlæger kan knække koden og at der står en familie der savner deres lille mis for enden af denne historie…OG at Sanne får sin Sofus igen

:slight_smile:

Her er Sofus

Tullebo har en fremlysning af en kat der ligner på facebook

Men den har vidst ingen øretattovering :frowning:

Enig…og der er langt for en kat på gåben fra Galten til Vordingborg…men for pokker da, hvor den ligner.

Ang. den fundne kat er det måske også en ide at kontakte den dyrlæge der har lavet den famøse øretatovering, de har forhåbentlig en ide om hvem der ejer katten

Marina

Sanne tog til mine dyrlæger igår for de kunne hjælpe og de har med sikkerhed fundet den pågældende dyrlæge. Jeg ved det bare ikke fordi jeg ikke har været hjemme, men til loppemarked hele dagen. Jeg får nok noget at vide på mandag når jeg skal over på klinikken

Det kan jo være, den er kørt i bil hele vejen - Det sker jo, at katte hopper op i en bil (lastvogn), uden at chaufføren bemærker det.

Jow…men det er vel ikke så almindeligt, at øretatoveringen blæser af på vejen fra Galten til Vordingborg… :smiley:

Ahh der kan nu godt stå en strid vind henover storebælt:tihi:

[QUOTE=Mega;1178478]Det kan jo være, den er kørt i bil hele vejen - Det sker jo, at katte hopper op i en bil (lastvogn), uden at chaufføren bemærker det.[/QUOTE] Ja een af mine bekendte flyttede fra Tisvilleleje til Sdr. Jylland og ud hoppede
naboens kat fra Tisvilleleje !:yikes: Men den kom da retur:høhø:

Cats og Conni

Der er gjort et stort stykke arbejde fra klinikkens side og de to der stod som ejere af en kat med det øremærke var ikke ejere. Dog var der en i Jelling med et navn der passede, men han boede ikke på adressen og telefonnummeret var ejet (og havde altid været det) af en anden. En god omgang rod. Nu sidder mis på klinikken og de prøver om facebook kan hjælpe. Mis er i behandling, for den er ikke helt pæn.

Hvidemis er hentet af sin ejer. SE, nu er det jeg ikke KAN lade være med at skrive hvor vigtigt det ER at mærke dyrene. Denne mis var sgu aldrig kommet hjem igen uden dens mærke

Jeg har lige læst i Kattens Venner (KVs medlemsblad), at der 10. april blev afleveret 15.000 håndskrevne underskrifter til Dan Jørgensen (fødevareminister) for ønsket om, at ejerkatte skal være mærkede.

DJ var positivt indstillet og sagde “Jeg lover at se meget grundigt på dette her”.

Ja han er i gang med noget. Måske får vi snart en lov der beskytter katten :thumbup: