Fremmede katte i haven

Jeg vil høre om der er nogen der har en fælde til at fange katte i - gerne nogen der bor på Lolland/Falster eller Sjælland.

Jeg har nu i måneder haft to fertile huskatte rendende - stort set boende - i min have. Det er så grelt at jeg ikke kan have mine egne kastrater i haven fordi de bliver jaget væk af de fremmede. Samtidig skaber de uro blandt mine katte i løbegårdene. Jeg har forsøgt at jage dem ud - men de løber bare et par meter væk og kommer så tilbage igen.

Jeg tror de kommer fra en af gårdene her i området - de ligner hinanden nok til at kunne være brødre eller far og søn. Men de skal VÆK.

Så jeg håber der er nogen af jer der har en kattefælde jeg kan låne til at fange dem i ? De er ikke tamme så man kan ikke komme til dem uden en fælde.

Har du forhørt dig hos dyrlægerne i området? Jeg har et par gange lånt fælder hos 2 forskellige land-dyrlæger her hvor jeg bor.

Held og lykke med det :kryds: Kender desværre selv problemet alt for godt :thumbdown:

hvis det ikke virker med en fælde så vil jeg anbefale at få hunde. Hunde kender forskel på egen og fremmede katte. selv mine skal nok sørge for at ingen fremmede katte sætter foden forkert - ja det er da dårligt de kan få lov at snige sig igennem naboens æbleplantage heller…!

Og ja det er de samme hunde som med egne katte sover i ske og hygger på livet løs

Vi har en fælde stående som vi købte da Charles var væk, du er velkommen til at komme og låne den.

Ja. hund kan være en god ide - men som jeg arbejder for tiden kan jeg ikke have hund.

Så det må blive en fælde. TusindTak, Malle, jeg skal se hvordan jeg kan få det til at passe med at komme og hente fælden hos jer.:smiley:

ellers kan du hører internatterne i områder de har ofte fælder som de låner ud

vi har købt en selv http://www.harald-nyborg.dk/p7463/maarfaelde-82x31x27-cm den har vi stående hele tiden efter det cirkus vi havde med Mariager fjord kommune og den virker perfekt

Er den stor nok til at katten vil gå ind i den ? For vi har forsøgt med en der ligner den - måske lidt mindre - og den ville kattene ikke gå ind i. ( den er godt nok til rotter - så nok lidt mindre)

Ja rigelig stor vi ligger noget vådmad ind . vi har fanget MANGE katte i den ingen problemer der . Vi er rigtig glade for vi invistret i denne . Andre har også lånt den , på den måde kan man hjælpe hinanden

Jeg ringede 1812 og fik at vide hvor jeg ku låne en gratis.