Fritgående kattes adfærd?

Der går ikke mindre end TRE fertile katte rundt uden for vores indhegning i år. Det stinker frygteligt for selvfølgelig skal de strinte ind i Indhegningen :blegne:
Nå men de er jo stadig søde og hører sandsynligvis til på de omkringliggende gårde så jeg har ikke fået taget mig sammen til at kontakte nogen om dem endnu. Jeg fodrer dem selvfølgelig ikke og de ser bestemt ikke ud til at lide nød nogen af dem. Men den røde er her godt nok tit.

Og nu til mit spørgsmål: her til middag råbte min mand at han troede den røde var blevet påkørt og havde slæbt sig ind i haven. Han lå helt stille og normalt kommer han styrtende når vi snakker til ham. Vi skyndte os ud af Indhegningen og over til ham og da vi var to meter fra ham hoppede han op og kom os glad i møde…møjkræ…sådan at forskrække os :wink:
MEN er det normalt for en fritgående at ligge midt ude i det åbne og sove? Han må godt nok være sikker på sig selv, han ligner godt nok også en bandit :heart_eyes:

Billede af ham taget fra Indhegningen:

Og her zoomet ind så i kan få øje på ham

_20180416_142852

Der findes vel bare ikke noget bedre end solvarmt sand at ligge i :slight_smile: Han ved jo også, at dine katte ikke kan komme efter ham. Men altså - jeg ved det ikke, om det er normal adfærd.

:wink: det så vissent græs men ja han råhygger sig, har ligget der i solen i flere timer nu :blush:

Jeg er opvokset med fritløber, og ja jeg synes det er meget normalt at de ligger og sover i det fri. :slight_smile:

Når ellers vejret er til det, ligger Manse gerne og hviler udendørs, og tørt græs er absolut blandt de godkendte liggeunderlag… :wink:
Mine andre katte har gjort det samme - jeg mistænker dog, at de ikke nødvendigvis sover “rigtigt”/dybt i de situationer, i hvert fald kommer han ofte efterfølgende ind og lægger sig til at sove.

Det tror jeg du har helt ret i.

Han er altså lidt nuttet :heart_eyes:

Han er knagme fin! Men ja, jeg oplever også at naboernes kan ligge og sove/flade ud i solen på steder de føler sig trygge

Han er ikke bare lidt nuttet han er meget nuttet :heart_eyes: mine fritløbere elsker også at ligge ude i solen og nyde det. Især Alfred der har en stor tro på sig selv. :wink:

Manse, fanget for 5 min. siden - muldvarpeskud er bare de bedste hovedpuder:

Og et tidligere forsøg, hvor paparazzi’en imidlertid blev spottet… :wink::

Hvor er han dejlig :hjerte: