Frk. tandløs med den brækkede hofte - halt igen

Kæresten og jeg har taget en feriedag i dag og pakkede bil i går aftes og kørte til Ribe. Turen gik fint over, kattene var som sædvanlig overgearede ved ankomst til Ribe og skulle løbe rundt og undersøge det hele. Der blev sovet tungt om natten og her til morgen var alle katte igen glade og aktive.

Efter at have været i bad ville jeg ordne kattenes bakke og vand osv., og ser at Amira sidder i bakken. Havde godt lagt mærke til at hun traskede i den lidt tidligere, og det ligner hende aldeles ikke at slå sig ned der. Roder lidt med hende og konstaterer hurtigt, at der er noget galt ved højre ben (samme side, som hvor hun brækkede hoften ind i hofteskålen ved fald i juli), men kan ikke sådan konstatere noget konkret. Argh, og så sidder man i Ribe!
Vi har ikke set, at der er sket hende noget, men hun virker svært påvirket, ryster nogle gange kraftigt med benet (en tendens hun har med alle 4 ben, men nu her mere ‘frustreret’).

Jeg ringer til dyreklinikken i Ribe og får en tid 45 min. senere, kl. 11.50, og kommer derude ind til en Jens Beyer. Har røntgenbilledet med af Amiras brækkede hofte på min tablet, så det viser jeg selvfølgelig. Jens undersøger leddene og sammenligner med det andet ben og finder heldigvis ikke noget ved hoften, men til gengæld et anelse løsere ledbånd og ømhed ved knæet, ikke PL. Jeg syntes det så plausibelt ud og undlod at bede om røntgen. Så fik bare Onsior med hjem.

Vi kører jo herover med Sturdi Shelter på bagsædet, så den er kommet ind i stuen, så Amira kan være i fred for de andre. Det er hun meget godt tilfreds med. Og svigerfar har hende lidt oppe og hygge foran brændeovnen. Onsioren hjalp hurtigt - man kan stadig godt se irritation, men humøret er langt bedre nu.
Og så har jeg fået en tid hos Stig på mandag.

Amira altså!

Det behøver ikke være så slemt - med med dit held …

Hun kan faktisk være skvattet ned og ha’ belastet knæet - lad os håbe det og det er fint på mandag.

Stakkels Amira. Forhåbentligt har dyrlægen ret, at der ikke er brækket noget, men god bedring med hende. :kryds::kryds::kryds:

Øv altså, god bedring med hende

God bedring til stakkel Amira!

Åhh nej - god bedring med hende. Håber det er bedre på mandag XXXX

Ja, det er noget værre noget med hende. Håber godt nok også, at det er en simpel belastning eller et ømt slag eller noget. Dyrlægen var inde på, om hun kunne have hængt fast i noget… Lige nu er det vigtigste, at hun har det bedre med det smertestillende, og så må jeg have en vurdering fra Stig, uanset om det er bedre på mandag eller ej. Det var hans sidste ledige konsultationstid mandag, og jeg vil hellere være på den sikre side.

Ja, hellere på den sikre side - og er hun ok mandag morgen kan du da bare aflyse tiden :slight_smile:

Håber det ikke er noget alvorligt :kryds:

Fortsat god week-end

Det er endnu ikke specielt meget bedre (altså, det er jo dæmpet af smertestillende, men ikke derudover), men Amira er da heldigvis i godt humør. Det er altså sjovt, som hun godt kan lide at være i shelteren - og dejlig praktisk. Hun er også lidt ude, når der er ro og tid til at holde lidt øje med hende.

Fra i går eftermiddags syntes jeg alligevel, at det gik fremad, og da jeg kom hjem fra arbejde i dag for at hente hende, var hun også i godt humør, selvom det smertestillende må være klinget af (hun skulle jo undersøges). Stig lavede en ordenlig omgang knæk og bræk, det ser godt nok halvfarligt ud :stuck_out_tongue: Amira reagerede ikke synderligt, så det så helt sikkert bare værre ud, end det var :wink: Og jeg er nu HELT overbevist om, at hun ikke ‘fejler noget’. Der var ikke noget med et ledbånd, som det var vurderet i Ribe, men blot en anelse hævelse ved knæet. Hun kommer også stadig med lidt spjæt med benet herhjemme, men det skal altså bare have tid. Ingen behov for ro. Godt at få det tjekket i dag, hvor jeg kunne gøre det med lidt flextid, og så har jeg det roligt :slight_smile:

Hvor lyder det dejligt :slight_smile:

Dejligt :slight_smile:

Skøn opdatering - og endda i den billige ende :slight_smile:

Heh - jeg var til dyrlæge igen i dag!

I går aftes opdagede jeg, at Amira havde en helt utrolig hævet tå på det her bagben, der har været problemet siden fredag. Hun har tendens til meget møg omkring kløerne, som jeg af og til fjerner med en vådserviet, for at (prøve at) undgå betændelse. Blev lidt forundret over, om det rent faktisk kan have været (med-)årsagen hele tiden - og at vi har overset det :uha:
Så vi var inde hos Frederik her til morgen. Han mente heldigvis ikke, at hævelse så ud til at være så gammel - eller kunne have været overset af to dyrlæger. Det passer heller ikke sammen med, at hun for så vidt har haft det fint siden søndag, mens hun fredag var helt kvæstet. Hun var selvfølgelig irriteret over, at vi begynde at rode med tåen i går aftes, men spiste da sin aftensmad efterfølgende, og nu håber jeg også, at hun fint spiser sin morgenmad, når min kæreste kommer hjem med hende (jeg blev derude på den anden side af byen, på mit arbejde).
Så nu er hun på antibiotika/Clinacin (Antirobe som tabletter), det lille pus. Jeg kunne jo selvfølgelig ikke huske, hvordan det nu var med mit Clinacin-lager (om det stadig eksisterede og hvad udløbsdatoen var), så fik lidt med hjem.

Du er da også bare uheldig med dine katte.

Så må vi snart være færdige med det renderi. Fik tjekket den endnu hævede tå igen i dag - ingen betændelse - den skal bare komme sig.
Guderne må vide, hvad hun har lavet med det ben :stuck_out_tongue:
Humøret er heldigvis højt :smiley: