Frokostopskrift med rejer?

Jeg skal på lørdag til det årlige familie tam-tam og have en eller flere retter med. Da vi bliver en del mennesker, skal ingredienserne holdes i den billige ende, fordi mængderne jo skal opjusteres, så jeg havde tænkt at lave noget med de små, frosne rejer, Netto har til 10 kroner pr. pose.

Men jeg er lidt inspirationsforladt, så hvis der er nogen, der ligger inde med en idé/opskrift, der egner sig til at blive lavet i forvejen og transporteret ca. 100 km (køkkenet er mikro, så der er primært plads til anretning, når vi er så mange) og som ikke indeholder en masse ingredienser, jeg skal ud og købe først, hører jeg gerne :smiley:

Nemt…
Melonsuppe med chilli og rejer.
Tag en netmelon/galiamelon (jeg kan ikke huske, hvilken det er, men det er den med det grønne frugtkød)… blend den til en tyk suppe sammen med en lille rød chilli, salt og peber… Anret med en lille håndfuld rejer i midten og en citronskal…
Så bliver det vist ikke meget lettere :slight_smile:
Suppen smager virkelig dejligt og frisk…

Måske det lyder kedeligt, men jeg ville lave en lækker nem salat :slight_smile:

Iceberg
Mozarellakugler (eller feta)
Croutoner
ærter
Peberfrugt

Som dressing ville jeg nok lave en lækker pesto :savle:

Hvad med en lækker rejetærte :slight_smile: den kan godt spises selvom den er kold og ellers lune den lidt i en ovn, minimal bearbejdelse i køkkenet bagefter og MUMS! det er lækkert :wink:

tærtedej:
150g mel
100g smør
100g kvarkl

fyld:
200g rejer
200g smuldret featost
1/4 tsk organo
evt. hvidløg
3 æg
2 1/2 dl fløde evt. 13%

:savle:

Hvad med en god gammeldags rejesalat - det smager altid godt - og er let at lave.

Denne her er rigtigt god, og kan laves i forvejen (hvis den transporteres i en køletaske).

[QUOTE=DK Thomani;1111905]Måske det lyder kedeligt, men jeg ville lave en lækker nem salat :slight_smile:

Iceberg
Mozarellakugler (eller feta)
Croutoner
ærter
Peberfrugt

Som dressing ville jeg nok lave en lækker pesto :savle:[/QUOTE]

Måske også lidt majs og evt ananas.

PS Føtex har store blokke med salatost til en flad tier i denne uge så den vil jeg nok bruge istedet for feta og mozzarella :slight_smile:

Hvad fik du så lavet ? :wink:

Jeg endte med at bruge nogle andre opskrifter, men grundideen var den samme som flere af forslagene: Tærte, salat og så en omelet :slight_smile:

Så har du også været flittig :slight_smile: Men dejligt vi kunne være lidt inspirerende…

Ja, jeg kom også lidt for sent, fordi det sidste skulle være færdigt :slight_smile: