Frustrationstråden

Jeg skrev netop i denne tråd http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?t=6984 og da jeg ikke vil gøre tråden negativ, vælger jeg at oprette en ny tråd.

Så dette er tråden, hvis du har noget stort som småt du lige må af med :slight_smile:

Det er korrekt som jeg skrev at misserne nyder solen i havestuen, men det gælder ikke 100% Vincent der bryder min koncentration hele tiden fordi han med jævne mellemrum kommer og kigger ud af vinduet her på mit kontor og hidser sig op - grunden? Jo alle nabolagets fritgående katte synes åbenbart at lige præcis vores forhave er den bedste at sole sig i :argh::argh::argh: Jeg har nu jaget dem væk 6 gange i dag og er mildest talt irriteret på de ejere der absolut skal have deres katte til at gå frit rundt her i området - og dette er ikke sagt for at støde nogen der har fritgående katte, blot en konstatering af hvordan jeg har det med dem der er ved mit hus -surrender
Nå ja, det eneste gode er da at når Vincent alligevel har brudt min koncentration, så “må” jeg lige kigge hvad der sker herinde -høhø

Men altså…hvorfor skal vi generes af de :doh::doh: katte
og nej det er ikke fordi jeg ikke synes kattene er søde, for det er de allesammen og bortset fra en maine coon look-a-like er de alle velplejede (look-a-liken mangler pelspleje), så der er ikke noget der…de skal bare ikke være på vores grund og gøre min Vince-mand frustreret-grrr

Ih det lettede

Aner det ikke, men kan kun alt for godt forstå at det er frustrerende :frowning:

Heldigvis hidser mine katte sig ikke egentlig op over andre katte - måske fordi haven er indhegnet, så de går tilpas langt væk. I øjeblikket har jeg nemlig kun indekatte, da jeg foretrække ikke at have fertile hanner i min have (er bange for de trodser strømtråden).

Desværre har min nabo lige fået sig et par huskatte, der naturligvis skal være udekatte, så de kan få den naturlige adfærd, fange fugle osv. :rock:
Nu bor vi altså ca 150 m fra Røde Mellemvej, så jeg synes det er temmelig risikabelt, at lade sine katte gå ude i vores område - men hendes er absolut ikke de eneste - jeg fatter ikke de tør …

Nej, når man har oplevet en kat komme hjem med det ene øje hængende ud af øjenhulen og være generelt mørebrækket efter at være påkørt…

[quote=Vivi_Fletcher;150574]Heldigvis hidser mine katte sig ikke egentlig op over andre katte - måske fordi haven er indhegnet, så de går tilpas langt væk. I øjeblikket har jeg nemlig kun indekatte, da jeg foretrække ikke at have fertile hanner i min have (er bange for de trodser strømtråden).
[/quote]

Det er også kun Vincent, men han kan virkelig ikke klare de udekatte. Der har været op til 7 katte i vores forhave i dag - kunne de da for søren ikke gå 3 meter og sidde i Simbas forhave (nabokatten), der må der jo godt være udekatte må man jo gå ud fra eftersom Simba render rundt udenfor. Men nææææ nej de skal absolut sidde her hos os.
Det er også kun et problem i forhaven. Det er yderst sjældent jeg ser dem i vores “rigtige” have bagved huset og når jeg gør stiller jeg mig ud i løbegården med vandslangen og så forsvinder de hurtigt :muhaha: (Da det var koldt har jeg selvfølgelig ikke sigtet efter dem).

Vi bor tæt på en meget stor vej i Odense, hvor man må køre 70, men ofte kører folk 100-110, så nej jeg forstår heller ikke folk har fritgående katte her, men det er deres problem og jeg er for så vidt ligeglad, så længe de som sagt kunne holde dem fra vores grund.

Måske det hjælper når vi får fjernet alle planter og kun har sten derude - vores forårsprojekt. Vi er de eneste der har planter i forhaven (lige omkring os altså), så ved ikke om det er det der trækker.