Fugle fodering

Jeg foder fugle i massevis og i dag viste det sig at det er alle typer af fugle jeg fodrer. Denne dykkede lige ned foran vinduet og tog selv sin mad.
De nederste to billeder er sådan det plejer at se ud, men efter besøget af høgen, har det stort set ikke været en fugl i dag.

vi fodre osse fugle og vi har en del forskellige fugle osse, men en stor del solsorte,gråspurve og blåmejser, men er sikker på vi har andre arter osse.
de får brød,æbler,frø, fuglebolde osv.
vi har jo osse vores due som vi har taget til os sidste år.
han/hun kommer trofast hver morgen og sidder på en lampe foran vores dør hel dagen, og når mørket begynder at falde på flyver duen hjem til sit nattelogi igen.

vi fodrer også på altanen :slight_smile:

jeg har æbler og fuglekugler ude… man må faktisk ikke… men de små fugle kan jo ikke flare sig ret godt med al den sne… så det ser jeg nu lidt stort på…

Vi foder hver dag her hjemme for de Hjemme lavet fedt kugler, købte fedt kugler som jeg hakker, nødder, rosiner, brød, æbler, appelsiner og hvad vi ellers har af rester …

Syntes det er synd for dem i denne kulde at de ikke kan finde noget at spise

Jeg fodre rigtig meget, men det var nu ikke meningen at jeg ville fodre duehøgen. Og da slet ikke med en af mine få Mistelddrosseler.

ej det var jo ikke lige meningen :frowning:

håber fuglene kommer igen…

Jeg nøjes med hver dag at rive æbler frem af sneen, så solsortene får noget at spise.
Jeg drysser også med cornflakes og havregryn, men det er de ikke interesseret i.

Ellers er det mærkeligt, for uden for hegnet ligger også en del æbler, men fuglene er kun interesseret i dem inden for hegnet, hvor kattene ligger og lurer i nærheden.

PS: Og så er duehøgen altså også sulten!

Hos os kommer spurvehøgen og musvågen af og til og henter et måltid - spurvehøgen tager de små fugle og musvågen snupper en af duerne.

Vi har mange spisende gæster - her er egernet igang med solsikkefrøene, mens kvækerfinkerne venter:

Jeg fodrer også - Men det er ikke meget der bliver spist, desværre. :frowning:

Ved vi har solsorte, duer og nogle spurve af en art. Andet har jeg ikke set her…

Her fordres også - hele året. Vi bruger i snit 20 kg vildtfugle om måneden + mejsebolde, brød, æbler mv.
I yngle-sæsonen spises der 10-15 mejsebolde om dagen, men her om vinteren er det mystisk nok ikke dem der er mest run på, de får stort set lov at hænge urørte.

Vi har også både spurve- og duehøgen på besøg, jeg observerede en gang en duehøg, der havde taget en due, den sad bagerst i haven med den i 3 timer.
Når det er duehøgen ligger fjerene altid pænt i en cirkel (som et hjul) der hvor den har spist. Så på den måde kan jeg se om det er duehøgen eller en kat der har været på spil.
Og ja det er da barsk, men jeg synes også det er spændende at have rovfuglene i haven.

Vores egne katte må nøjes med at kigge på fra løbegården.
:slight_smile:
Pia

For nogle år siden læste jeg at fuglene ikke kunne lide mejseboldene - at der var brugt noget fedt, som ikke smagte godt - nu er det måske galt igen, for også hos os får de stort set lov til at hænge uspiste.

Missis F: Mange tak du gav mig lige navnet, jeg har søgt længe. Kværkerfinke, jeg har en del af dem, men vidste ikke hvad de hed.

Ja de er så flotte. Så vidt jeg ved, er de her i store flokke i øjeblikket.

Vi fodrer også fugle. De får æbler, pærer, melon, mejsebolde, brød og forskellige kornblandinger

[quote=irene;330327]Jeg foder fugle i massevis og i dag viste det sig at det er alle typer af fugle jeg fodrer. Denne dykkede lige ned foran vinduet og tog selv sin mad.
De nederste to billeder er sådan det plejer at se ud, men efter besøget af høgen, har det stort set ikke været en fugl i dag.[/quote]

“Desværre” skal den jo også have mad.

Her kommer mågerne farende - og alt er støvsuget på et splitsekund. :skrige:

Tak for nogle dejlige billeder:)

mejseboldene er nu heller ikke den største succes her hos os, men de forsvinder dog stille og roligt.
en vildfugleblanding er heller ikke et hit, de gider ikke spise de hampefrø som er ca 50% af sådan en blanding.
tænk sig at sulte og så alligevel tillade sig at være kræsen:høhø:

Mon det er fordi mejsekuglerne er bundfrosne og svære at spise, at der ikke rigtig forsvinder noget i disse dage. Jeg har i hvert fald hængt nogle stykker ud uden større succes. De er stivfrosne her i Aalborg :slight_smile:

Mariann

vores mejsebolde bliver nu alligevel guffet, selvom det går langsomt, vi har vel en 10-12 bolde hængende rundt omkring og de holder ca 1 uge.
udover det har vi vores fuglehus som osse bliver pænt besøgt, og sidst men ikke mindst har jeg ryddet et lille stk for sne og der ligger vi æblestykker, nødder,solsikkekerner osv, vi får flere og flere fugle ved i vores have og det vrimler med solsorte, tror vi talte omkring 30 på samme tid idag, de er sjove at kigge på for de udvise stor dominans overfor hinanden pga af alt den mad som de mener er deres helt egen:høhø:

desværre har vi fået så mange fugle at det er ved at blive en halvdyr fornøjelse at fodre dem, tror vi bruger min 50-60 kr om ugen lige p.t og som det ser ud lige p.t med den fugle-tilgang vi har til vores have bliver det absolut ikke billigere

Mejsekugler og nødder bliver heller ikke spist her i øjeblikket.

Vildtfugleblandingerne var totalt udsolgt i Føtex i dag, så jeg fodrer med
solsikkefrø, brød, kokosmel og æbler til solsortene.