Fuldstændig gal strategi

Ja, jeg er jo ellers så ræverød som nogen kan blive og vil meget gerne beskytte de svage i samfundet…Men!! at det de radikale foreslår er jo fuldstændig tosset… Enlige forsørgere skal beholde deres offentlige tilskud, når de kommer i arbejde…det mener jeg bestemt ikke, hvordan skal de så nogensinde forsørge sig selv uden støtte…

Hvordan synes du så, at man skal sikre, at det kan betale sig at tage de lavtlønnede job? Kontanthjælpen i sig selv kan dårligt barberes mere, men hvis man mister andre indkomstafhængige tilskud, fordi man får en job med en bedre løn end kontanthjælpen, så kan det jo faktisk stille folk i den situation, at de ikke “har råd til” at tage arbejde. Og det er da helt gak, er det ikke?

(som jeg forstod det, skulle man heller ikke beholde det, men have en gradvis udfasning)

[QUOTE=holymoly;1107343]Hvordan synes du så, at man skal sikre, at det kan betale sig at tage de lavtlønnede job? Kontanthjælpen i sig selv kan dårligt barberes mere, men hvis man mister andre indkomstafhængige tilskud, fordi man får en job med en bedre løn end kontanthjælpen, så kan det jo faktisk stille folk i den situation, at de ikke “har råd til” at tage arbejde. Og det er da helt gak, er det ikke?

(som jeg forstod det, skulle man heller ikke beholde det, men have en gradvis udfasning)[/QUOTE]

Ved at sætte skatten på arbejde ned?

Jamen, hvem skal dog betale?? de arbejdsløse nok en gang, eller de ældre, syge eller studerende??

Jeg synes, at det mest gakkede er troen på, at man udelukkende ved at skrue på økonomiske knapper kan styre befolkningens adfærd.

Her vil man så indføre endnu en knap (indkomstbestemt aftrapning af nogle ydelser), som modificerer en anden knap (boligsikring osv), som modificerer en grundlæggende knap (overførselsindkomst til arbejdsløse). Hvor mange kan overhovedet finde ud af alle de regnestykker?

vh

Andreas