Fundet kat kørt over - hvem ringer jeg til

Jeg har haft en øv oplevelse her til morgen. Ikke lang fra mit arbejde ligger en lille kat, der er kørt over. Den lille fyr er helt sikkert død, da den er stivfrossen. Jeg har tjekket for øretatovering, men der er ingen.

Hvad gør jeg? Er der nogen man kan ringe til, som vil komme og hente den lille mis - jeg synes serber forfærdeligt, hvis den bare skal ligge der.

Ringer man ikke til Falck? :?

De kommer helt sikkert ikke, og jeg kender desværre ingen der henter allerede døde dyr.
Du kan hente ham selv og bringe ham til vet, der kan scanne for chip, og så destruerer de ham.

Jeg ville køre den til dyrlægen, som kan checke om den er chippet eller det er en de genkender på anden måde.

Jeg har tidligere arbejdet på dyreklinik, der kom Falck også med døde dyr, men det kan godt være de ikke gør det mere.

Tak for at du reagerer

Du kan ringe til Falck eller Dansk Autohjælp. Den pågældende kommune har formentlig en kortrakt med et af de 2 selskaber. Tlf. til DA er 70108090. Jeg har ikke lige tlf. til Falck.
Når der er en aftale med en kommune skal de komme og hente katten.

I den kommune hvor jeg er ansat skal der ringes til DA - de kommer så efterfølgende og henter dyret det drejer sig om. Jeg benyttede mig selv af det i sidste uge hvor jeg så en påkørt og stivfrossen kat ligge i vejkanten.

Her i byen skal man ringe til Falck

Da jeg fandt en død kat i haven, ringede jeg også til Falck som kom & hentede den :slight_smile:

Katten er afleveret til Fasanvejens Dyreklinik. Desværre havde den ingen chip, men de ville kigge i deres arkiver om nogen, der bor i nærheden af Høffdingsvej i Valby har en kat, det ser sådan ud. Hvis nogen her kender nogen i nærheden, der mangler en grå rundstribet husmis kan de ringe til ovennævnte dyrlæge.

Jeg ringede først 1812, men de kunne/ville ikke gøre noget, da katten var død. De henviste til Falck, som oplyste at de ikke havde aftale med Københavns kommune, og at jeg skulle ringe til kommunen. Kommunen oplyste, at katten ville blive samlet op med gadeaffaldet og destrueret inden videreundersøgelse. Det kunne jeg altså ikke have, håbet om at den var chippet var for stort, så derfor bar jeg den til dyrlægen.

Det var sådan en fin kat. Hvil i fred.

[QUOTE=Dotte;1036262]Katten er afleveret til Fasanvejens Dyreklinik. Desværre havde den ingen chip, men de ville kigge i deres arkiver om nogen, der bor i nærheden af Høffdingsvej i Valby har en kat, det ser sådan ud. Hvis nogen her kender nogen i nærheden, der mangler en grå rundstribet husmis kan de ringe til ovennævnte dyrlæge.

Jeg ringede først 1812, men de kunne/ville ikke gøre noget, da katten var død. De henviste til Falck, som oplyste at de ikke havde aftale med Københavns kommune, og at jeg skulle ringe til kommunen. Kommunen oplyste, at katten ville blive samlet op med gadeaffaldet og destrueret inden videreundersøgelse. Det kunne jeg altså ikke have, håbet om at den var chippet var for stort, så derfor bar jeg den til dyrlægen.

Det var sådan en fin kat. Hvil i fred.[/QUOTE]

Det glæder mig at du kørte den til en dyrlæge, men hvor er det trist at der ikke er bedre muligheder, var det ens egen kat vil man jo gerne vide besked & det er jo ikke alle der har mulighed for lige at køre til en dyrlæge med dyret man finder.

[QUOTE=Dotte;1036262]Katten er afleveret til Fasanvejens Dyreklinik. Desværre havde den ingen chip, men de ville kigge i deres arkiver om nogen, der bor i nærheden af Høffdingsvej i Valby har en kat, det ser sådan ud. Hvis nogen her kender nogen i nærheden, der mangler en grå rundstribet husmis kan de ringe til ovennævnte dyrlæge.

Jeg ringede først 1812, men de kunne/ville ikke gøre noget, da katten var død. De henviste til Falck, som oplyste at de ikke havde aftale med Københavns kommune, og at jeg skulle ringe til kommunen. Kommunen oplyste, at katten ville blive samlet op med gadeaffaldet og destrueret inden videreundersøgelse. Det kunne jeg altså ikke have, håbet om at den var chippet var for stort, så derfor bar jeg den til dyrlægen.

Det var sådan en fin kat. Hvil i fred.[/QUOTE]

Allerførst - godt at du fik katten afleveret hos en dyrlæge. Men øv, at det har været så besværligt, og var du ikke et kattemenneske ville katten sandsynligvis være samlet op som gadeaffald:ked:

Jeg havde i forbindelse med mit arbejde en kedelig :frowning: oplevelse for et stykke tid siden. En dame ringede og var lidt højrystet. Dagen før havde hun påkørt en kat, som udåndede i hendes arme. Hun ringede til Falck som overhovedet ikke var spor behjælpelig fordi de ikke havde kontrakt med kommunen. Derfor ringede hun til kommunen og forklarede sig. Jeg kunne så hjælpe damen og forklarede, at i dette tilfælde var det Vejdirektoratets vej (statsvej) men at jeg naturligvis nok skulle kontakte VD.

Stakkels dame - jeg fik hende heldigvis beroliget og forklaret at hun havde gjort det rigtige, det var jo ikke hendes skyld at

      • Updated - - -

[QUOTE=jewel;1036275]Allerførst - godt at du fik katten afleveret hos en dyrlæge. Men øv, at det har været så besværligt, og var du ikke et kattemenneske ville katten sandsynligvis være samlet op som gadeaffald:ked:

Jeg havde i forbindelse med mit arbejde en kedelig :frowning: oplevelse for et stykke tid siden. En dame ringede og var lidt højrystet. Dagen før havde hun påkørt en kat, som udåndede i hendes arme. Hun ringede til Falck som overhovedet ikke var spor behjælpelig fordi de ikke havde kontrakt med kommunen. Derfor ringede hun til kommunen og forklarede sig. Jeg kunne så hjælpe damen og forklarede, at i dette tilfælde var det Vejdirektoratets vej (statsvej) men at jeg naturligvis nok skulle kontakte VD.

Stakkels dame - jeg fik hende heldigvis beroliget og forklaret at hun havde gjort det rigtige, det var jo ikke hendes skyld at[/QUOTE]

fortsættelse: Falck ikke var mere behjælpelig eller, at hun ikke vidste hvem der var vejejer .

Tak for at du gjorde der rigtige, Dorthe, og fik checket, om den var chippet. Men øv, at det skal være så bøvlet.

Farvel, ukendte kat. Nogen savner dig sikkert i dag og håber, du snart kommer hjem. Men livet som friløber er farligt…:rip:
Så længe vi husker dem, er de stadig med os.:trøste:

Hvis man lod katten ligge et par dage i kanten af vejen, så ville ejeren have en mulighed for at finde ud af, hvad der var sket.

vh

Andreas

[QUOTE=Andreas;1036346]Hvis man lod katten ligge et par dage i kanten af vejen, så ville ejeren have en mulighed for at finde ud af, hvad der var sket.

vh

Andreas[/QUOTE]

Ja med mindre vejvæsenet fejede den op og kørte den på lossepladsen.

Det er altså meget normalt at aflevere på nærliggende dyrehospital eller klinik, det var jo også der man ville kunne finde den, hvis den ‘kun’ var kommet til skade.

De fleste anbefaler af samme grund at forsvundne katte OGSÅ efterlyses hos dyrlæger.

[QUOTE=Andreas;1036346]Hvis man lod katten ligge et par dage i kanten af vejen, så ville ejeren have en mulighed for at finde ud af, hvad der var sket.

vh

Andreas[/QUOTE]

Det kommer da an på hvor den ligger og hvor tit “kommunen” kommer forbi. Desuden ville et dødt dyr ikke ligge ret længe her, vi har masser af krager og råger… og jeg ville faktisk helst være fri for at finde min kat halvspist…

:lys: Farvel lille mis.

[QUOTE=danpia;1036350]Ja med mindre vejvæsenet fejede den op og kørte den på lossepladsen.

Det er altså meget normalt at aflevere på nærliggende dyrehospital eller klinik, det var jo også der man ville kunne finde den, hvis den ‘kun’ var kommet til skade.

De fleste anbefaler af samme grund at forsvundne katte OGSÅ efterlyses hos dyrlæger.[/QUOTE]

En lille opfølgning.
En (anden) trafik-dræbt kats ejer fik i dag besked om kattens skæbne, netop fordi den blev indleveret til dyrlæge (og var øretatoveret).

RIP Sisse