Furminator?

Jeg har laest lidt om denne paa nettet. Nu er det kun lige Furminatoren jeg kan huske ved navn, for der er vist flere producenter og flere maerker der laver dette med samme princip.

Saa vidt jeg har forstaaet er det en elektronisk kam/boerste til katte og hunde. Jeg vil bare hoere om nogen herinde har proevet den (skriv gerne hvilket maerke), og om den kan leve op til de anprisninger der bliver beskrevet? Fx at den kan fjerne op til 90% af faeldhaarene. Det lyder jo smart, men virker det i praksis? Og larmer den saa kattene bliver bange fx?

Det kunne da vaere meget rart at slippe for pels over hele hytten, men jeg synes bare det lyder som et vidunderprodukt, der nok ikke helt kan leve op til sine forventninger. :tihi: :ups:

Den virker, nogle gange lidt for godt - og den er IKKE elektronisk så den larmer ikke.

Jeg er rigtig glad for den til den ene af kattene… Det er godt nok “bare” korthårs huskatte, men Gucci har en enorm kraftig pels. Og her er den helt fantastisk. Han nyder virkelig når jeg børster ham med den. Dog bruger jeg den bare nogle minutter hver gang - jeg vil ikke risikere at den tager for meget.

Og nej - den larmer ikke - det er “bare” en børste :slight_smile:

Jeg har to langhårede huskatte, og især den ene har en forfærdelig pels. Hun fælder i store totter hele tiden - vores gang ligner at de har slåskampe hele døgnet - og det har de altså ikke :slight_smile:

jeg bruger en ferminator til at tynde hendes pels ud, og det kan hun godt lide, og hun fælder ikke nær så meget som tidliger. jeg er rigtig glad for den. eneste ulempe er, synes jeg, at når jeg børster hende, så bliver den pels der bliver taget af, helt vildt elektrisk, så når man skal tage det af furminatoren, så er det ligesom om det klæber til fingrene :slight_smile: et luksusproblem når man tænker på hvor godt den virker. Jeg kan kun anbefale den rigtig meget…

Okay, det lyder godt, saa vil jeg overveje at koebe en! :slight_smile:

Taenker paa fx denne model Børster & Kamme | zooplus.dk

Der er ogsaa denne: Børster & Kamme | zooplus.dk

Og saa er der “originalen” Aner ikke om den er det, men det er i hvert fald den der hedder furminator: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/boerster_kamme/boerster_kamme/219578

Jeg er også fortaler - men man skal selvfølgelig følge anvisningerne så man ikke “skaller” katten…

Jeg bruger den kun i perioder hvor Margrethe fælder meget … hun har voldsomme mængder underuld… og elsker at blive børstet

[QUOTE=Cecilie89;772848]Okay, det lyder godt, saa vil jeg overveje at koebe en! :slight_smile:

Taenker paa fx denne model Børster & Kamme | zooplus.dk

Der er ogsaa denne: Børster & Kamme | zooplus.dk

Og saa er der “originalen” Aner ikke om den er det, men det er i hvert fald den der hedder furminator: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattebakke_kattepleje/boerster_kamme/boerster_kamme/219578[/QUOTE]

Jo det sidste link er originalen… Jeg kender ikke de to andre, jeg har originalen og kan derfor kun anbefale dig at købe den :smiley:

Jeg har også den orginale … den virker meget fint, men jeg fornemmer at den ‘‘niver’’ i hårene, så mine katte er ikke voldsomt begejstrede når jeg griber til den :S

Jeg har også originalen her :slight_smile:

Må tilslutte mig koret - jeg har også originalen…

Vi er også glade for vores furminator. Ikke mere filtrede klumper i pelsen!:slight_smile:
Vi bruger den primært på maven hvor håret er fint og filtrer nemt til.

[QUOTE=Lene Nielsen;772659]Jeg har to langhårede huskatte, og især den ene har en forfærdelig pels. Hun fælder i store totter hele tiden - vores gang ligner at de har slåskampe hele døgnet - og det har de altså ikke :slight_smile:

jeg bruger en ferminator til at tynde hendes pels ud, og det kan hun godt lide, og hun fælder ikke nær så meget som tidliger. jeg er rigtig glad for den. eneste ulempe er, synes jeg, at når jeg børster hende, så bliver den pels der bliver taget af, helt vildt elektrisk, så når man skal tage det af furminatoren, så er det ligesom om det klæber til fingrene :slight_smile: et luksusproblem når man tænker på hvor godt den virker. Jeg kan kun anbefale den rigtig meget…[/QUOTE]

Ja jeg har også et problem med statisk elektrisk pels - både det på katten og det der sidder tilbage i Furminatoren. Lidt træls :confused: