Fustreret kattemor

Pinky har fået pip…
Hun render forvirret rundt og hyler/snakker og virker som om hun vil sige noget vigtigt.
Jeg har fri i dag og sætter mig herover til computeren for at tjekke kattegale.
Og hun kommer slæbende med den ene killing efter den anden og dumper dem på tastaturet ?!!! Alt imens
hun kigger indtrængende på mig og mijauuuuuuuer.
Nu har jeg flyttet killinger tilbage i et væk - men hun bliver ved.
Render forvirret rundt med dem, for til sidst at aflevere dem hvor jeg er!!

Lige nu ligger hun lige bag rumpen på mig og ammer dem - midt på gulvet. Og ser ud til at
stornyde det - men gud nåde og trøste mig, hvis jeg prøver at rejse mig…

Hun er bims !! -rulleøjne

jamne hun vil jo bare være hvor du er…

-love

Giv hende mulighed for et andet sted hun kan have sine killinger, f.eks. bunden af et skab.

Hun er ikke den eneste der er bims - de smitter, vi bliver det også:-))

Ja det lyder som hun vil have et nyt sted… Og helst sammen med dig, Moar hjælp mig og se mig og nyd mig. -høhø

Karen - har sendt dig PB

Åh Poly for søren da…

Du bliver nødt til at have bedsteforældre orlov!!

Håber hun finder mere ro den lille skat! -love

Pinky prøver bare at fortælle at den er gal med de små - specielt den ene er meget flad i brytskassen idag.
Så jeg har læst som en gal om fladbrystethed.
Desværre ser det ud til at det er det -ked

Så nu får mor og børn tilskud af taurin - TAK LIS D og den ene killing er kommet i paprør, for at lægge lidt pres udefra: http://www.ramesescats.co.uk/page14/page58/
Måske er jeg hysterisk lige nu, men jeg synes 2 mere virker fladere, end de burde.

Så kryds jeres fingre, for de små.
Og har nogen derude erfaringer omkring dette - vil jeg meget gerne høre dem -jegkrydser

Åhh hvor er det dog trist at høre Poly -ked -ked

jeg krydser en masse fingrer -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser for at de små klarer den

min Felina, Russian Blue, er født fladbrystet, hun var et meget slemt tilfælde og kunne som lille slet ikke sutte, men blev sondefodret.
hun blev røntgen fotograferet flere gange, og dyrlægen anbefalede aflivning, da hun aldrig ville få det godt.
men det har hun, hendes bryst har rettet sig meget det sidste halve år, og hendes hjerte har flyttet sig, så det kan være der uden at blive trykket.
hun er nu godt et år, og har ingen men overhovedet, hun bliver heller ikke længere forpustet når hun spæner rundt.

hvis dine killinger selv sutter og tager på som de skal, så tror jeg du kan være rolig.
men for din egen og killingernes skyld, synes jeg du skal få det undersøgt, ligeså meget for bare at få det be/afkræftet om de er fladbrystede.

Åhhhhh Christie… det jeg ked af, håber alt ordner sig. -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser
Har desværre ingen erfaring på området.

Hvor er hun dygtig Pinky mor!!

-jegkrydser -jegkrydser

Lige mine ord. Hvor er missemor dygtig til at fortælle at noget er helt galt. Jeg krydser også alt der kan krydses Poly -jegkrydser -jegkrydser For at de kommer igennem det her

Puha… -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser for at det vil gå godt…

Hejsa…
Har aldrig selv oplevet fladbrystethed - men har fra andre oplevet - at det kan gå to veje -ked

Heldigvis har jeg hørert om flere der har klaret sig godt end det modsatte…nemlig at de med aldren - med /uden Taurin er vokset fra det … [smilie=hate-smile.gif]

anna
www.antocat.com

Åhh… nej Poly… -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser alt hvad jeg overhovedet kan.

Aner ikke en dyt om fladbrystethed, og viste heller ikke Taurin også kunne være godt for det. Den er i postkassen og burde være fremme i morgen.

FCK er desværre noget vi kender alt for godt hos burmeserne. Og tilskud af Taurin virker ikke. Der kan påvises at Taurin har en indflydelse, men det er ikke noget man kan ændre ved at give tilskud da det er killingen selv der ikke optager det korrekt.
Heldigvis for MCO og NFO retter langt de fleste af killingerne sig med alderen. De vil i en periode halte bagefter med væksten, men med tilskud og god fodring skal det nok gå.
FCK er stadig svær at gennemskue, men jeg er ikke i tvivl om at det skal ligge hos begge forældre, så en sådan parring skal man ikke gentage. Og aldrig bruge en tidligere FCK kat til videre avl.

Marina

-uha Jeg håber og -jegkrydser som en gal

Ja så er det jo nu jeg gåt hen og bliver lidt småsur -muhaha

White Wolf er far til Kludetæppet…Jeg har Børn BørneBørn og Oldebørn ude i verden og har aldrig indtil nu fået at vide der skulle ligge en fladbrystet.
Fabienne er mor og jeg har hentet hende hos et opdræt i Tyskland der også har både 3 til 4 generationer som ikke har vist fladbrystet så fortæl mig lige hvor på Kiss My Blue Dream du kan sige du er sikker på det ligger, for det vil jeg da meget gerne vide. -bleg -bleg

jeg mener bestemt at have læst, at fladbrystethed også kan opstå som spontan mutation, og derfor ikke behøver være arveligt.

Så er det jeg må spørge hvordan det kan være opdrættere altid bliver sure når der bliver oplyst om arvelige defekter? Tag dog tingene til efterretning istedet for.
FCK er stadig et mysterium arvegangsmæssigt, men der er ikke tvivl om arvelighed. Dette kan ses i lyset af at det især er katte med små genpuljer, som burmeseren, der er hårdest ramt hvad frekvensen af FCK tilfælde angår.
Hos NFO OG MCO, som forøvrigt viser en stigning i FCK tilfælde, hører jeg tit at det ikke er set i linierne før. Det kan der være flere grunde til, den kedeligste at nogle opdrættere( ligegyldigt hvilken race) holder det skjult, andre slet ikke opdager det og den væsentlige, at der skal åbenbart en ophobning af gener til før det bryder igennem. Meget tyder på en polygenetisk recessiv arvegang, det mest vanskelige at arbejde med. Grunden til at nogle slet ikke opdager det, er at det kan vise sig så svagt at killingen er ganske lidt flad i et døgns tid og så retter det sig igen. Ved den “rigtige” kombination stiger mængden af “gener” og det slår hårdere igennem, så katte kan sagtens i flere generationer undgå problemet.
Derfor også en øget tendens i små genpuljer.
Jeg kan jo af ganske gode grunde ikke fortælle i dine linier hvor det kan ligge henne, da jeg slet ikke har din race. Jeg fortæller om den viden jeg har fået både ved egne hårde erfaringer og oplysninger samlet via de kontakter jeg har haft til andre med FCK killinger og den forskning der foregår. Det er aldrig sundt for et opdræt eller en race hvis man sætter hælene i og lukker øjnene for de arvelige defekter der findes i alle racer og arter. Man skal blot huske at ingen er skyldige eller har anvar for at disse ting dukker op, det væsentligste er at håndtere det forsvarligt og åbent.

Marina