Fyld maven hjemmefra

Sådan skrev jeg i invitationen til min 30-års fødselsdag - for vennerne! (ugen før holder jeg det store skrud for familien i telt i haven og jeg er ikke millionær :)).
Men hvad kan jeg finde på at stille på bordene? Jeg synes, der skal være bare et eller andet let traktement. Jeg overvejer nogle pindemadder med en skive ost+ drue…evt. lidt pølsehorn?
Jeg er lidt idéforladt :uha:

Sidder der nogle kattegale derude med en go’ idé? Så modtages den med kyshånd! :wehuu:

Man kan få sådan nogle bitte små toastbrød (ca. 3x3 cm) der nærmest er ristet til kiks (Kan ikke huske hvad de hedder :ups:). Hvis man kommer lidt røget laks, eller lækker pesto på dem, så er det super lækkert! :savle: Og det ser også meget dekorativt ud på et flot fad. Det plejer at være et hit. :thumbup:
Saltede ristede nødder er også godt! Og wasabi nødder! Og vandmelon!

(Nøj, hvor bliver jeg lækkersulten nu… :savle::savle::savle:)

[quote=Maria Amanda;423245]Man kan få sådan nogle bitte små toastbrød (ca. 3x3 cm) der nærmest er ristet til kiks (Kan ikke huske hvad de hedder :ups:). Hvis man kommer lidt røget laks, eller lækker pesto på dem, så er det super lækkert! :savle: Og det ser også meget dekorativt ud på et flot fad. Det plejer at være et hit. :thumbup:
Saltede ristede nødder er også godt! Og wasabi nødder! Og vandmelon!

(Nøj, hvor bliver jeg lækkersulten nu… :savle::savle::savle:)[/quote]

[I][/I]

Croutoner?

nogle lækre pindemader, som jeg har prøvet, har været: små coctailpølser med bacon rundt om, små frikadeller, asparges stykker med bacon rundt om, en eller anden form for røget pølse i ca. 1x1cm tern med et lige så stort stykke cheddar…hmmm måske en eller anden form for mini-tærte lavet i en muffinsform? :savle:

Uhmmmm, gode idéer - det lyder godt nok lækkert :savle: Det vil jeg helt sikkert skrive mig bag øret! Tak :wehuu:

[quote=Willemoes;423247]
Croutoner?[/quote]

Ikke rigtigt - Ikke ligesom dem man bruger i suppe og salater.
De er formet som små toastbrød. :slight_smile:

[quote=Maria Amanda;423255]Ikke rigtigt - Ikke ligesom dem man bruger i suppe og salater.
De er formet som små toastbrød. :)[/quote]

Ohhh, ja nu ved jeg godt hvad det er for nogen. Aldrig smagt dem, men de ser søde ud :smiley: (Ting i miniformat er søde :D)

De der små brød ligner almindelige pølsebrød, som er skåret i skiver som et franskbrød :slight_smile: De er super lækre med en smule melon og saltet skinke

Hmm du skriver ikke hvor mange i bliver af venner ?

Men billig er det at lave en lassange… den kan du lave dagen i for vejen (og den bliver bedre af at stå) ikke dyrt at lave … Server en tomat salat til. Bag en gang brød det koster heller ikke meget. Det hele kan du lave dagen i forvejen uden det bliver kedelig og du skal ikke stå lang tid i køkkenet når dine gæster kommer

På bordet bagefter sæt lidt frugt, chips, måske små skrællet gulerøds stænger

Grøntsager i mundrette bidder (agurk, gulerod, cherrytomater, blomkål)
En god dip
Chorizo pølse eller salami
Oliven
Lidt god flute eller andet brød
Chips og evt. nogle nødder
Frugt i mundrette bidder (melon, vindruer, ananas)
Muffins/bradepandekage

Viola - og du har et traktement der ser ud af en masse men er relativt billigt - og nemt!

Er totalt i mit rette element her!!

Du kan jo også erstatte/tilføje minifrikadeller, lidt god ost, parmaskinke, røget laks, æg med rejer, kyllingespid marineret i chili…

Elsker at lave mad og fester! Har selv en fest rundt om hjørnet (på lørdag) og jeg glæder mig som et lille barn!

Flere ideer!

Dadler svøbt i bacon og ind i ovnen, små coctailpølser i svøb, pølsehorn, minipizza… Tunmousse i små hapser-størrelse, nachos med ost og jalapenos…

Nogle her var vist gentagelser…

Skåle med slik og chokolade gør også næsten altid lykke…

Da jeg blev 30 sidste år holdte jeg også noget for mine venner, hvor der ikke var spisning.
Jeg bagte en masse muffins - tror der var 5 forskellige slags - og nogle lækre frugtboller.
Jeg lavede et lækkert frugtfad - frugten var ikke skåret ud, men bare en masse frugt anrettet pænt på en stort fad.
Jeg skal lidt gulerødder, agurk og bladselleri i stave, og lagde på et fad sammen med cherrytomater.
Og så var der franske kartofler og saltstænger, og noget dip.
Jeg havde meldt ud at jeg sørgede for vin og spiritus, ville man have andet var man velkommen til selv at tage det med.

De bagte ting lavede jeg løbende i ugen op til, og frøs ned.

Wauauuuw sikke en masse gode idéer!!! Vi bliver ca. 30 personer, så der skal alligevel laves en del (så jo nemmere des bedre)!

Så bliver det sværeste at vælge nu! :wehuu:
Tusind tak skal I have!

[quote=Misjas_Mor;423965]Wauauuuw sikke en masse gode idéer!!! Vi bliver ca. 30 personer, så der skal alligevel laves en del (så jo nemmere des bedre)!

Så bliver det sværeste at vælge nu! :wehuu:
Tusind tak skal I have![/quote]

Det var da så lidt. Held og lykke med det! :thumbup:

(Uh, oliventapanade er forresten også super godt på de der mini-toast-kiks-ting! Mums! :savle:)

Sandwich

Toastbrød med forskelligt fyld

Æggesalat
skinke og ost
salami
pate
osv

laves og skæres så ud i fire stykker diagonalt :slight_smile:

Pyntes med en tandstik stukket ned i med drue, små tomater eller hvad du nu kan finde på

God menu til mange

Ved ankomsten har jeg lavet pindemadder som er stukket i en halv cantalupe melon med sølvpapir omkring. Det kan være ost og druer, ost og salami, mozzarella og tomat, pate og agurk tern osv.

Så er der forskellige canapeer med laks, caviar, ost, hønsesalat og hvad du ellers kan finde på.

Til forret er der et fad med tomat og mozzarella og et fad med skinke og melon.

Til hovedret er der kyllingestykker og flødekartofler samt salat og brød

Til dessert ostefad og købte frugt tærter

Alt er klar inden gæsterne kommer og du spilder ikke tiden i køkkenet :slight_smile:

Hej Birtheras,

Tak for dine gode idéer :høhø: Det bliver nu ikke 3-retters menu - jeg har blot tænkt mig at stille lidt lækkert på bordene, så folk kan få stillet den lille sult :inlove:

[quote=Misjas_Mor;424414]Hej Birtheras,

Tak for dine gode idéer :høhø: Det bliver nu ikke 3-retters menu - jeg har blot tænkt mig at stille lidt lækkert på bordene, så folk kan få stillet den lille sult :inlove:[/quote]

Nej det regnede jeg nu heller ikke med. Det var blot for at fortælle at det ikke behøver at være besværligt at tilberede mad til en masse uden at skulle stå i køkkenet mens at gæsterne hygger sig :høhø:

:yatta: