Fysse er igen indlagt:-(

Krydser fingre for snarlig bedring :kryds::kryds::kryds::kryds:

Øv da, håber det bedste for den lille fyr.

Marina

Stakkels stakkels Fysse :frowning:

Åh nej Camilla. Må han hurtig blive rask igen, og I hurtigt finder ud af hvad han fejler.

Jeg har lige talt med dyrlægen - tlftiden er 13-14.

Fysse er stadig på væske og antibiotika - han virker glad og interesseret i sine oplevelser. Han kommer sikkert hjem i weekenden på orlov. Han spiser ikke meget - men tør i/d foretrækkes fremfor a/d.

Blodprøvesvarene fra Tyskland er endnu ikke tikket ind på faxen, så dyrlægen har i mellem tiden foretaget egne undersøgelser. Hun synes, det var lidt sært, at Fysse er skarp over ryggen og alligevel vommet at se på, så hun tog et røntgenbillede af Fysses vom - der er væske i den:-( Hun gav Fysse lidt beroligende og tog så en prøve af væsken - den er strågul:-( Væskeprøven bliver sendt til Glasgow til analyse.

Våd FIP er på tale, men Fysses almen tilstand virker for god, så dyrlægen tror ikke rigtig på det - men analysen fra Glasgow burde kunne give os et bedre fingerpeg.
Det kan også være leverproblemer - det vil blodprøvesvarene fra Tyskland forhåbentig kaste lidt lys over.

mvh Camilla & NP meget bekymrede

-what :blegne:

:kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

[CENTER]Årh ha - sikke en omgang:( Du får lige lidt mere glitter til den mørke tid
[/CENTER]

Jeg hepper på Fysse…-kramer
Og sender ham mine allerbedste hekse-tanker.
Det er nogle helt specielle tanker.

Kærlige knus lille Fysse-mand.:hjerte: :hjerte:
:hjerte: :hjerte: :hjerte:
Mona

God bedring til Fysse, giv ham mange misseknuser - forhåbentlig bliver det en diagnose, som dyrlægen har en behandling imod, så I hurtigt kan få ham hjem.

Puha, det er en svær ventetid.
Jeg håber det bedste for Fysse, giv endelig updates når du har nyt

ej hvor trist Camilla

alle krydsede fingre til missen og til jer

hvordan går det her til morgen ?

-kramer

Håber den lille mis har fået det bedre og at der snart kommer svar på alle undersøgelser og blodprøver .:kryds: for at det ikke er noget alvorligt Hilsen Ninna

Vi er stadig meget bekymrede for stakkels Fysse. Fysse er hjemme på weekendorlov.

Dyrlægen havde delt prøven af væsken fra bughulen i to - så hun havde lidt at analysere på selv, og lidt at sende til Glasgow.
I det, hun beholdt til sig selv, fandt hun et protein, som egt kun burde befinde sig i leveren… men blodprøverne fra Tyskland var ikke konklusive, så vi venter frygtsomt på svar fra Glasgow.

Væske i bughulen kan iflg dyrlægen skyldes 3 ting:
våd FIP
leverproblemer
bugspythindebetændelse
Ingen af disse diagnoser er synderligt opmuntrende, men nogle leverproblemer kan vist nok afhjælpes ved en særlig leverdiæt.

Her til morgen har han kastet den største hårbolle op, jeg nogensinde har set! Han virker lidt kvikkere, for han brokker sig mere ved håndtering - det har sikkert hjulpet på velværet at komme af med hårbollen.

mvh Camilla

Leversymptomer, og så en kæmpe hårbolle - det lyder til, at der er fordøjelsesproblemer på færde. Tænk, hvis det nu “bare” er noget forholdsvis uskyldigt - hvor jeg dog håber det :bebe:

Det kan det naturligvis også være - men hvordan ender leverproteiner i noget strågul væske i bughulen? hvor stammer den væske i bughulen fra? Det er de store spørgsmål nu.
Camilla

Det har været en begivenhedsrig dag for Fysse, som er endt fredfyldt.
Hans weekendorlov sluttede i morges, så han skulle tilbage til vores egen dyrlæge på væskedrop.
I løbet af weekenden havde vi observeret, at han flere gange havde labbet lidt A38 i sig på eget initiativ, så vi var rimeligt fortrøstningsfulde. Men dyrlægen mente, han var blevet endnu gulere siden fredag, så nu skulle han sondefodres - det kunne de gøre inde på KVL.
NP kørte naturligvis straks til KVL, hvor dyrlægen satte ham på væskedrop til nærmere undersøgelser - hun ville ikke sondefodre, før hun vidste, om det kunne “betale sig”. Mistanken er på dette tidspunkt generel organsvigt - muligvis pga FIP?? Væsken i bughulen er så tyk, at den ikke kan trækkes ud med sprøjte. Temperaturen er 36C, hvilket jo er ildevarslende lavt.
Dyrlægen ringede for lidt siden med den nedslående melding, at hun ikke mente, der var nogen idé i at lave flere prøver - Fysse blev mærkbart dårligere hele tiden. Fysse har derfor nu fået fred for sine lidelser. Der bliver foretaget en obduktion, for dette mystiske sygdomsforløb skal opklares.
Fysse er nu gået over regnbuebroen:rainbow: - og har efterladt et kæmpe hul i vores hjerter. Vores kiksede og kærlige Fysse, som kunne lide alle (både mennesker og katte), og alle kunne lide - vores næsetipsvasker, NPs havregrøds-mundskænk og vores allesammens killinge-legeonkel.


:brist: Dejlige Fysse…

:ked::rip:

Det gør mig ondt, Camilla :brist: Jeg ved, hvor meget han betød i jeres hjem.

:rip: Fysse

Øv Camilla:ked:
Marina