Gad vide om man kan bestille en stum kat?

Gad vide om man kan bestille en stum cinnamon masket siameser? :lys-ide:

Jeg synes orientalere og siam er rigtig flotte katte, og har i flere år savlet over de cinnamon, især siameserne…
Og de er virkelig dejlige katte som jeg gerne ville have en af - men kan man mon bestille en stum én af slagsen? :muhaha:

Jeg har lige været ude at drikke te hos min veninde, som opdrætter orientalere og siamesere, og som jeg mødte, da hun havde en Billy i overskud, og jeg liiiige stod og manglede sådan en. Billy er “på” hele tiden, og man skal virkelig være vild med katte, der snakker og vil noget hele tiden. Selv når han sover, larmer han, for der snorker han - jeg eeeeeelsker det :slight_smile:

Men hvordan min veninde har lavet sådan en kat, forstår jeg altså ikke. To timer i hendes hus, hvor der er fire hunkatte og to killinger på to dage. Killingerne mukkede meget lavt, da de blev taget fra deres mor og vist frem. De to brune piger sagde ikke et eneste miav, imens jeg var der. Den makreltabby sagde heller ikke noget. Siameseren, siger veninden, snakker rigtig meget og fortæller hele tiden om, hvad hun laver. Jeg hørte da godt nok et lille piv en tre-fire gange, og så var der et ordentligt miav, hvor hun kiggede mig lige ind i øjnene en gang. Men i forhold til Billy var det altså virkelig ikke en stemme, som man kan prale med. De er godt nok stille, de katte :sshh:

Vil du have min venindes nummer? :muhaha:

mvh. tina

Hehe, jeg har jo været hjemme hos Kira V mange gange efterhånden og har da også besøgt et par andre ori og sia opdrættere, og det er da forskelligt hvor meget de snakker - fælles for alle dem, jeg har mødt, er dog at de er ekstremt gennemtrængende, når de så siger noget -høhø Jeg tror gerne min pige, May, snakker lige så meget som en orientaler, men hun siger altså bare “piiiiv” :smiley:

Og skulle jeg ville have en skulle jeg vist have fat i Birthe Binks, hun bor i nabo byen, laver cinnamon og “praler” af at hendes katte ikke larmer -engel Jeg tror ikke på hende -tihi

Er det hende, der har Feliximus eller sådan noget? Det kan jeg nemlig (måske?) huske, fordi jeg erindrer nogle billeder af nogle helt vildt lækre katte :slight_smile:

Pyha, jeg er glad for, at jeg har en hunkat, der er en sippe og ikke kan lide andre end sig selv og kun med møje og besvær har lært at holde af Billy… ellers kunne jeg hurtigt finde på en 7-8 farver siamesere og orientalere, som jeg skulle have, og så krævende som MINE katte i hvert fald er, ville det betyde et meget tidligt farvel til arbejdsmarkedet - det ville jeg simpelt hen ikke have tid til, når jeg også skulle klappe kat :høhø:

mvh. tina

Det er lige præcis hende :smiley: Jeg har været fuldstændigt skudt i cinnamon-maskede siamesere siden jeg så en af hendes i Randers studiekreds for en 2-3 år siden…

Hehe, ja et eller andet skal jo begrænse ens antal :smiley: og når så kattene kan gøre det for en… :wink:

Jeg går selv og venter på at skulle have min første avlskat, og det er bare som om hele verdenen har bestemt sig for at det skal jeg ikke -tihi så jeg er ved at lide af INOMC-syndromet i sleeeem grad -engel

Hvis det er hvad jeg tror, så lider jeg også af det i høj grad :fløjte: Det er ikke altid lige sjov -surrender

Blabl - I Need One More Cat :smiley:
Og nej, nu er det 1 år siden jeg bestemte mig for den avlskat, og har tålmodigt ventet til i år, men nu er der kommet hele to kuld hvor der ikke var det jeg skulle bruge i, pyh, det er svært at vente til næste kuld om 3 mdr

[quote=Eife;371879]Blabl - I Need One More Cat :smiley:
Og nej, nu er det 1 år siden jeg bestemte mig for den avlskat, og har tålmodigt ventet til i år, men nu er der kommet hele to kuld hvor der ikke var det jeg skulle bruge i, pyh, det er svært at vente til næste kuld om 3 mdr[/quote]

Yes, så var det det :smiley:

Nej øv, det er da svært at gå og vente på!

Årh hvor vil jeg give dig ret Eife… På flere punkter…

Et stk “stum” )eller måske bare en med lavt lyd) sia/ori måtte også gerne flytte herhjem. Jeg synes de er noget så smukke og elegante og majestætiske at se på. Deres udseende tiltaler mig virkelig meget. Årh hvor jeg sukker over alle de smukke billeder af sia/ori der bliver vist gang på gang herinde.

Og et andet punkt. Det er MØG svært at vente på den rette. Jeg ventede 4 år på at få den rette avlsilder. Jeg kunne have fået mange imens, men det var ikke de rette.
Jeg udfyldte min ventetid med at følge flere opdrættere meget meget tæt. Jeg var med til flere fødsler, og en enkelt omgang døgnvagt i en uge for at redde et kuld.
Det eneste man rigtig kan gøre er at sidde pænt og vente, og lære og få erfaring ved at følge andre. Men det er øv, når man sidder med et ønske om at det er en selv… :slight_smile:

Den er jeg med på :tihi:

Jeg har haft et siam-X - han kommenterede ALT hele tiden!!! Det blev lidt belastende ind imellem :ups: Men han var bestemt en rigtig dejlig kat!

Hvis man nu kunne få dem med volumenknap… :muhaha:

[quote=Zunar-J5;371966]Den er jeg med på :tihi:

Jeg har haft et siam-X - han kommenterede ALT hele tiden!!! Det blev lidt belastende ind imellem :ups: Men han var bestemt en rigtig dejlig kat!

Hvis man nu kunne få dem med volumenknap… :muhaha:[/quote]

Jeg er også med i klubben. :stuck_out_tongue:
Frederik RÅBER…dagen lang.

Jeg vil ud.
Jeg vil ind.
Jeg vil op.
Jeg vil ned.
Jeg vil nusse.
Jeg vil kysse.
Jeg vil have noget andet mad.
Jeg vil ikke ikke i seng.
Jeg vil have katte-slik.
Jeg vil have min mus i fred.

[quote=Mona Jensen;372002]Jeg er også med i klubben. :stuck_out_tongue:

Jeg vil ud.
Jeg vil ind.
Jeg vil op.
Jeg vil ned.
Jeg vil nusse.
Jeg vil kysse.
Jeg vil have katte-slik.
Jeg vil have min mus i fred.[/quote]

Lidt royal har man vel lov at være - det navn forpligter

:yatta::yatta::yatta:

[quote=Barky;371922]Årh hvor vil jeg give dig ret Eife… På flere punkter…

Et stk “stum” )eller måske bare en med lavt lyd) sia/ori måtte også gerne flytte herhjem. Jeg synes de er noget så smukke og elegante og majestætiske at se på. Deres udseende tiltaler mig virkelig meget. Årh hvor jeg sukker over alle de smukke billeder af sia/ori der bliver vist gang på gang herinde.

Og et andet punkt. Det er MØG svært at vente på den rette. Jeg ventede 4 år på at få den rette avlsilder. Jeg kunne have fået mange imens, men det var ikke de rette.
Jeg udfyldte min ventetid med at følge flere opdrættere meget meget tæt. Jeg var med til flere fødsler, og en enkelt omgang døgnvagt i en uge for at redde et kuld.
Det eneste man rigtig kan gøre er at sidde pænt og vente, og lære og få erfaring ved at følge andre. Men det er øv, når man sidder med et ønske om at det er en selv… :)[/quote]

Ja, og nu har jeg efterhånden lært en del af dem og kende, og deres temperament også læææækkert, men de råwer bare sådan når de siger noget :tihi:

Ja, det er jo også 4 år siden jeg bestemte mig for at opdrætte, dengang tog det også 1½ år før jeg fandt den helt rigtige maine coon hankastrat og har så brugt den mellemliggende tid til at lære om opdræt og katteverdenen… Men denne her gang er det bare øv øv øv fordi kuldene er født og er super dejlige, men kan af den ene eller anden grund ikke bruges :frowning: Så nu skal jeg tålmodigt vente på det næste - suuuuuuk :stuck_out_tongue:

[quote=Zunar-J5;371966]Den er jeg med på :tihi:

Hvis man nu kunne få dem med volumenknap… :muhaha:[/quote]

Hehe, ja tak… Og bare med pive-lyde fremfor det der kraftbrøl en siam har :muhaha:

Er der nogen der gider forklare Cæsar, at han ikke er en orientaler!? -surrender:høhø:

Jeg har godt nok ikke mødt en orientaler, men aldrig før har jeg mødt en kat med så meget lyd i, som Cæsar. Men OK - måske tror han vitterligt at han er en orientaler… :? Han snakker løs, og tror selv han er et lille, elegant nips. Måske der er en dyrepsykolog tilstede? :tihi:

[quote=Mona Jensen;372002]Jeg er også med i klubben. :stuck_out_tongue:

Jeg vil ud.
Jeg vil ind.
Jeg vil op.
Jeg vil ned.
Jeg vil nusse.
Jeg vil kysse.
Jeg vil have katte-slik.
Jeg vil have min mus i fred.[/quote]

Ha ha, sådan en kat har jeg også, Buller er næsten kun stille når han sover :høhø:Selv når han prøve på at fange en fugl, foregår det højtråbende, til stor glæde for fuglene.

Hehe… Det er bl.a. derfor, at jeg har persere.
SIA/ORI er notoriske brægere, og jeg ville bliver sindssyg på no time!
Det var galt nok med ragdollen Belles konstante ai-nai-au-nai-au!

Helt udenom eksteriøret, så er logorrheen for meget for mig. Sidst oplevet på dagens udstilling.
Findes der mon ikke-brægende SIA/ORI :?

Altså, jeg forstår simpelthen ikke hvad problemet er?

Mine Orientalere snakker da ikke så meget endda… (Jo når de er i løb SÅ gør de! :wink: ).

Jeg tror dels det er linjebestemt (min erfaring er at jo mere Siameser der er i katten, jo mere snakker den :wink: ) og dels om man fremelsker snakkeriet.
Jo der findes da Orientalere der snakker meget uden opfordring, men mine siger da ikke så meget…

Faktisk Eva, så er Mille (Europé) LANGT værrere når hun er i løb end en Orientaler! Hendes Mrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiw rrrrrrrrrrrrr mrrrrrrrrrrrrrrrriiiw rrrrrrrrrrr mrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiw K*FT hvor ér det bare træls at høre på - nej en OSH siger MIOOOOW MIOOOOW MIOOOW og dét er da til at forholde sig til :wink:

Nå men altså mine Orientalere er IMO ikke slemme til at larme - hvis de snakker for meget, får de besked på at holde mund. Jeg har Gaia som kán være liiidt larmende, men det er kún fordi hun har fundet ud af at hun får sin vilje ved Jimmy, når hun gør det… (tal om at kunne sno en slave om halen!!).

/Mette

TAK for det helt fantastiske lydbillede :klapper:

I øvrigt er Billy jo en “muhkat”, som dog laver stemmen lidt om, når jeg snakker i telefon. Så råber han MOOOOOAAR!!! i stedet for muh… Det er der ikke kommet ret mange misforståelser ud af… eller noget :tihi:

mvh. tina

[quote=Mette Mejdahl;372113]Altså, jeg forstår simpelthen ikke hvad problemet er?

Mine Orientalere snakker da ikke så meget endda… (Jo når de er i løb SÅ gør de! :wink: ).

Jeg tror dels det er linjebestemt (min erfaring er at jo mere Siameser der er i katten, jo mere snakker den :wink: ) og dels om man fremelsker snakkeriet.
Jo der findes da Orientalere der snakker meget uden opfordring, men mine siger da ikke så meget…

Faktisk Eva, så er Mille (Europé) LANGT værrere når hun er i løb end en Orientaler! Hendes Mrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiw rrrrrrrrrrrrr mrrrrrrrrrrrrrrrriiiw rrrrrrrrrrr mrrrrrrrrrrrrrrrrrriiiiw K*FT hvor ér det bare træls at høre på - nej en OSH siger MIOOOOW MIOOOOW MIOOOW og dét er da til at forholde sig til :wink:

Nå men altså mine Orientalere er IMO ikke slemme til at larme - hvis de snakker for meget, får de besked på at holde mund. Jeg har Gaia som kán være liiidt larmende, men det er kún fordi hun har fundet ud af at hun får sin vilje ved Jimmy, når hun gør det… (tal om at kunne sno en slave om halen!!).

/Mette[/quote]

Haha, nu har jeg jo haft et par huskatte piger i løbetid og de sagde da også lyde meget som beskrevet om Mille, men det gode er at man kan snakke i tlf. uden problemer imens :klapper: (Det ved Kira jo ikke noget om :p)

Og ja, og jeg VED at jeg opmunterer mine til at snakke, de er i hvert fald alle blevet mere snakkende med årene. Så mon ikke jeg snart kunne lære sådan en siam at sige “RAAUW RAAUW MRAUUW:besvimer:

[quote=taina;372118]TAK for det helt fantastiske lydbillede :klapper:

I øvrigt er Billy jo en “muhkat”, som dog laver stemmen lidt om, når jeg snakker i telefon. Så råber han MOOOOOAAR!!! i stedet for muh… Det er der ikke kommet ret mange misforståelser ud af… eller noget :tihi:

mvh. tina[/quote]

Haha, jeg har også stoooore Diego med den bette, bette pive-stemme (typisk mco stemme), men han siger altså typisk “Nå! Ja! Nå! Ja!” eller sådan lyder det bare :tihi:

Hehe, jeg troede ikke mine katte sagde fugle-lyden, men jo jo, her efter de har fået adgang til indhegnet have sidder begge drenger geeerne og gnækker af fuglene - ingen er dog så dumme at de falder for den :sshh:

[quote=MiSi;372098]Hehe… Det er bl.a. derfor, at jeg har persere.
SIA/ORI er notoriske brægere, og jeg ville bliver sindssyg på no time!
Det var galt nok med ragdollen Belles konstante ai-nai-au-nai-au!

Helt udenom eksteriøret, så er logorrheen for meget for mig. Sidst oplevet på dagens udstilling.
Findes der mon ikke-brægende SIA/ORI :?[/quote]

logorrheen?? :? Jeg er ikke med? :slight_smile:
Men jeg er jo vant til katte, der snakker. Det er bare gennemslagskraften, aka den brægen de kommer med, som jeg har indsigelser imod :høhø: