Gæt et dyr

[quote=Poly-Cats;383856]Åååårk, alt det er på plads. ( Therese har jo ikke været online i flere timer nu :p)
Så vi mangler vist bare, at de begynder at lægge æg …:S[/quote]

:bebe::bebe::bebe::bebe:

Ja… den ene har faktisk gravet sig pænt dybt ned -what - så måske har de allerede parret sig inden jeg tog dem med hjem.

Spændene-spændende nu…

:kryds:

[quote=Vivi_Fletcher;383977]De skal absolut bo i haven :slight_smile:

Kender et sted på Vestvolden, hvor der boede en hel del for nogle år siden … måske man skulle tage på udflugt :fløjte:[/quote]

:):slight_smile:

Ja, det tror jeg børnene ville synes var hyggeligt - og det skal IKKE forstås, som om du ikke må få af min avl - for dét må du til hver en tid.

:hjerte:

Tossede tøser :tihi:

:tak: :hjerte:

Dét tager jeg helt bestemt som en kompliment, Birthe.

:fin:

:ups:… Der skal jo ellers MEGET til :tihi:

-LOL-LOL-LOL

Ja… jeg samler faktisk på originaler - og det er i dén grad positivt ment :hjerte::hjerte:… alle de dér grå personer, dem gidz jeg ikke…og dig må jeg vel nærmest betragte som… ÜBER-PINK !!!
:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

[quote=Tante Tut;384220]-LOL-LOL-LOL

Ja… jeg samler faktisk på originaler - og det er i dén grad positivt ment :hjerte::hjerte:… alle de dér grå personer, dem gidz jeg ikke…og dig må jeg vel nærmest betragte som… ÜBER-PINK !!!
:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:[/quote]

Smækkys til dig !! :inlove:

:yatta::yatta::yatta::yatta:

Modtaget… over---- skifter----roger :cool::cool:

:gift:

Der var amoriner i luften i nat, så Tut sad i et par timer og lurede på det…:sshh::sshh:

Og nu er der endnu mere nørd-viden :

Deres parringsorganer sidder… lige bag ved de længste følehorn ! :uha:

Så nu har jeg set en snegls kærlighedspil :fløjte::fløjte:

Jeg tog 800 billeder af seancen - og I skal da ikke snydes for et enkelt - jeg beklager det mindre amourøse underlag, men jeg tog dem op og lagde dem på den arbejdshandske jeg bruger, når jeg renser deres bur…

:inlove:

Åh, sikke en dejlig tråd at komme ind på her efter et par hektiske dage på job og fritid!

Vi har desværre ikke vinbjergsnegle - men mine bedsteforældre boede lige ved jernbanen (apropos), da jeg var lille, og hver sommer samlede min bror, fætter og kusine og jeg massevis sammen og lavede en koloni. Den passede vi indtil ferien var ovre. Og nogle gange, hvis vi kom på besøg måske 14 dage senere, var en stor del af dem stadigt samlet på koloni -stedet.

Vi har så til gengæld massevis af almindelig snegle med hus og nogle få dræbersnegle, som jeg flittigt samler. Men vi har også tudser, og de hjælper os af med dræbersneglene. Forøvrigt bliver jeg altid glad, når jeg så finder en køl-snegl (plettede uden hus), for har man dem siges det at man ikke har så mange dræbersnegle. De er nemlig meget territoiale og aggressive. Så hurra for mine kamp-snegle!

Therese, jeg forstår godt din fascination. Elsker også selv snegle, selv om jeg altså ikke deler tag med nogen.

Der var amoriner i luften i nat, så Tut sad i et par timer og lurede på det…:sshh::sshh:

Og nu er der endnu mere nørd-viden :

Deres parringsorganer sidder… lige bag ved de længste følehorn ! :uha:

Så nu har jeg set en snegls kærlighedspil :fløjte::fløjte:

Jeg tog 800 billeder af seancen - og I skal da ikke snydes for et enkelt - jeg beklager det mindre amourøse underlag, men jeg tog dem op og lagde dem på den arbejdshandske jeg bruger, når jeg renser deres bur…

:inlove:[/quote]

WoW - så er der snart gang i vores buisness :wehu:

[quote=Lone;385690]Åh, sikke en dejlig tråd at komme ind på her efter et par hektiske dage på job og fritid!

Vi har desværre ikke vinbjergsnegle - men mine bedsteforældre boede lige ved jernbanen (apropos), da jeg var lille, og hver sommer samlede min bror, fætter og kusine og jeg massevis sammen og lavede en koloni. Den passede vi indtil ferien var ovre. Og nogle gange, hvis vi kom på besøg måske 14 dage senere, var en stor del af dem stadigt samlet på koloni -stedet.

Vi har så til gengæld massevis af almindelig snegle med hus og nogle få dræbersnegle, som jeg flittigt samler. Men vi har også tudser, og de hjælper os af med dræbersneglene. Forøvrigt bliver jeg altid glad, når jeg så finder en køl-snegl (plettede uden hus), for har man dem siges det at man ikke har så mange dræbersnegle. De er nemlig meget territoiale og aggressive. Så hurra for mine kamp-snegle!

Therese, jeg forstår godt din fascination. Elsker også selv snegle, selv om jeg altså ikke deler tag med nogen.[/quote]

:tak:

Hej Lone.

Tak for dit dejlige bidrag om snegle - jeg kendte ikke en kølsnegl - men det gør jeg nu - og den er bare smuk :hjerte:

Og jeg ville lige på stedet have døbt den * Sneglos Leopardos* med de fine pletter

:kryds::kryds:

Ja, det håber jeg da, nu når du har lavet den fine dåse til æggene.

Els kontakter jeg altzå en fertilitetsklinik - for æg, det skal vi bare have, nå !

:fin::fin:

Jeg får nok ikke selve æglægningen at se, for hvis æggene også skal ud oppe ved siden af følehornene :uha: :uha: … så foregår det nede i mørket i jorden… æv…

-surrender

HÅBER, at én af dem vælger at lægge dem i en hule lige ud til glasruden…

:kryds:

:slight_smile:

Bare lige en total ligegyldig update :

jeg har sendt og Charlotte har modtaget sin præmie - så ved I det.

:inlove:

Charlotte har sendt en fin takke-Pb…

:tak:

[quote=Tante Tut;386277]:slight_smile:

Bare lige en total ligegyldig update :

jeg har sendt og Charlotte har modtaget sin præmie - så ved I det.

:inlove:

Charlotte har sendt en fin takke-Pb…

:tak:[/quote]

Ja, og I skal ikke tro på Tante Tut, når hun udlover små præmier

  • hele min postkasse var fyldt med lækkerier :wehu:

[quote=Charlotte Oeh.;386278]Ja, og I skal ikke tro på Tante Tut, når hun udlover små præmier

  • hele min postkasse var fyldt med lækkerier :wehu:[/quote]

:inlove::inlove:

Det kender jeg så ikke noget til, der må være en anden der har fyldt op - måske har pigerne en hemmelig beundrer…

:sshh::sshh:

Jeg stemmer for lidt flere konkurrencer :slight_smile:

:høhø::høhø::høhø:

Skøre skid… jeg sendte en æske Läkerol…

-LOL

Men er du vild med konkurrencer - så start én - jeg lover at deltage…

:inlove:

Skøre skid… jeg sendte en æske Läkerol…

-LOL

Men er du vild med konkurrencer - så start én - jeg lover at deltage…

:inlove:[/quote]

Næh Tut … du skal jo starte, så vi alle kan prøve at vinde dine dejlige läckerier :høhø:

:D:D

Jam’n jeg skal da gerne starte en ny… skal bare lige finde ud af hvad, hvorfor, hvornår og hvordan …

:inlove:

Og så sender jeg dig en Pb med det rigtige svar, så vi er sikre på at det er dig der vinder, ik’ ??
Men du må love mig ikke at sige det til nogen så… :sshh: