Gæt et dyr

-LOL-LOL-LOL

Dejlige dig… det vil jeg gøre - og have linjen åben til dyrlægen, når der klækker ca. 400 æg…

:uha:

Må glæde mig over, at de er hermafroditter - så jeg ikke skal kønsbestemme dem.

-surrender

:tihi::tihi:

Til alle jer, der spændt og interesseret følger med i min snegletråd er her en lille update :

I dag på min daglige vandretur, fandt jeg den smukkeste helt mørkebrune vinbjergsnegl i en have.

:hjerte:

Jeg tog den med hjem til de andre - de er nærmest helt hvide - så jeg tænkte på om der kommer en parring med den brune :kryds: :kryds:- eller om den bliver udstødt af samfundet i akvariet.

:slight_smile:

Til alle jer, der spændt og interesseret følger med i min snegletråd er her en lille update :

I dag på min daglige vandretur, fandt jeg den smukkeste helt mørkebrune vinbjergsnegl i en have.

:hjerte:

Jeg tog den med hjem til de andre - de er nærmest helt hvide - så jeg tænkte på om der kommer en parring med den brune :kryds: :kryds:- eller om den bliver udstødt af samfundet i akvariet.

:)[/quote]

Sneglegenetik…spændende :øhmm:
Om et stykke tid kan du lave en farveberegner, til hvis andre vil vove sig ud i sneglegenetikkens verden :ok:

:øhmm::øhmm:

Sådan noget har jeg slet ikke evner til- men jeg har evner til at se, at vores tråd nu har haft over 800 kikninger !!

:klapper: :wehu: :yah: :yatta:

Sådan noget har jeg slet ikke evner til- men jeg har evner til at se, at vores tråd nu har haft over 800 kikninger !!

:klapper: :wehu: :yah: :yatta:[/quote]
De 400 er MIG
og de andre 400 er dig …men det siger vi ikke til nogen :stuck_out_tongue:

[quote=Poly-Cats;394415]De 400 er MIG
og de andre 400 er dig …men det siger vi ikke til nogen :stuck_out_tongue:[/quote]

-LOL-LOL-LOL

Narj-harj… det er det ikke, jeg har en hemmelig knap så jeg kan se alle dem der har været inde og lure…men det må jeg faktisk ikke afsløre - for så vil alle bare have sådan én.

:fløjte::fløjte:

Snegle i hvidløgssmør :savle:

Bland smør, hvidløg og persille. Smid det i ovnen sammen med sneglene og servere det med brød - om de er hvide eller farvede spiller ingen rolle - det er smagen der tæller :høhø:

[quote=birtheras;394475]Snegle i hvidløgssmør :savle:

Bland smør, hvidløg og persille. Smid det i ovnen sammen med sneglene og servere det med brød - om de er hvide eller farvede spiller ingen rolle - det er smagen der tæller :høhø:[/quote]

Um ja- en snotklat der smager af hvidløg lokker vel altid en ekstra bid ned :uha:-surrender Velbekomme.

Ha-ha, jeg har nok været inde og kigge 10-15 gange, men har helt opgivet at kommentere!! Det er jo ikke til at få et ord indført med jer to!

[quote=birtheras;394475]Snegle i hvidløgssmør :savle:

Bland smør, hvidløg og persille. Smid det i ovnen sammen med sneglene og servere det med brød - om de er hvide eller farvede spiller ingen rolle - det er smagen der tæller :høhø:[/quote]

-what-what-what

Men… tror du, at man bare kan spise sådan nogen gadesnegle ??

Eller skal man vente et par generationer ??

Jeg ved godt, at de først skal tømmes for pøller og sådan noget - men jeg kender nogen der er VILDE med snegle med hvidløg - jeg tror, at jeg selv springer over.

:tihi::tihi:

:inlove::inlove::inlove:

Jooooooooow, Lone kom du endelig og vær med - her er plads til alle - du maser dig bare på.

:tihi:

[quote=Tante Tut;394654]-what-what-what

Jeg ved godt, at de først skal tømmes for pøller og sådan noget -
:tihi::tihi:[/quote]

Ej altså… jeg tror vi bare satser på æggene så !
For selv som snart uddannet assistent, med stort fokus på obstipation, peristaltik og laksantia, synes jeg det lyder ulækkert at tømme snegle tarme for pøller :sorry:

[quote=Poly-Cats;394662]Ej altså… jeg tror vi bare satser på æggene så !
For selv som snart uddannet assistent, med stort fokus på obstipation, peristaltik og laksantia, synes jeg det lyder ulækkert at tømme snegle tarme for pøller :sorry:[/quote]

Med alle de billioner, I kommer til at tjene på det der snegle-opdræt, så har I da råd til at ansætte en “Tarme-tømmer-assistent”!!

Enig !!!

Job haves … hvem ønsker ? :høhø:

:fløjte::fløjte::fløjte:

Altzå… uden at afsløre jeres proffession - så ville jeg klart mene, at I er selvskrevne til at tømme dem…

:yatta::yatta::yatta::yatta:

Altzå… uden at afsløre jeres proffession - så ville jeg klart mene, at I er selvskrevne til at tømme dem…

:yatta::yatta::yatta::yatta:[/quote]

Altså, nu er jeg jo godt nok laborant, men jeg synes altså at jeg allerede har taget min del af urin, snot og serum i mit tidligere job. Proteinbaserede lægemidler er noget helt andet, og jeg kan slet slet ikke huske noget om kropssekreter!!

Altzå… uden at afsløre jeres proffession - så ville jeg klart mene, at I er selvskrevne til at tømme dem…

:yatta::yatta::yatta::yatta:[/quote]

Jeg tror vi skal ansætte birthe, og betale hende i snegle+ hvidløg :smiley:

:øhmm::øhmm::øhmm:

Jam’n Lone ???

Så var det måske netop noget for dig at få opfrisket emnet ??

-LOL

Poly… ja, vi spørger da Birthe - jeg er sikker på, at hun siger ja.

:yah::yah:

Der er lidt mystik med snegl nr. otte

:øhmm::øhmm:

Den har lissom vendt vrangen ud på sig selv, så der sidder en pakning hele vejen rundt om huset - lurer lidt på, om det er ved at være tid til at hente kogt vand og klude ??

-what

Spændende!!

Overvejer hvor store sådan nogle barselsklude til snegle monstro skal være !!?

Hvor fristende det job end lyder må jeg desværre takke nej - jeg har ikke ‘‘tid’’ til at rense snegle :tihi: