Gamle katte

Min gamle Mulle er forsvundet (15 år) og jeg kan ikke finde hende nogen steds og hun reagere ikke på min kalden, hvilket er MEGET usædvanligt… hun forlader sjældent huset og så kun lige for at gå ud og tjekke at Slemme og Leon ikke får bedre mad end hende og fortælle dem, at de er dumme.

Mit spørgsmål er noget som jeg hørte som barn om, at gamle katte kan finde på, at gå ud og gemme sig for at ligge sig til at dø.
Har det noget på sig eller er det bare en skrøne?

Skrønne og skrønne, jeg tror de blot går som vanligt på deres runde og så er det pludseligt slut imens de lige slapper den lidt og nyder udsigten - de er sikkert et stykke hjemmefra, men jeg tror ikke de forsvinder bevidst

Jeg tror, det er en skrøne, at katte bevidst går hjemmefra for at dø. Men jeg er overbevist om at en svækket kat, kan finde på at gemme sig. Det særlige ved katte er jo, at de både er rov- og bytte dyr, så deres instinkter byder dem at gå i skjul, når de ikke er helt på toppen. Led alle steder - også steder, hvor hun ikke plejer at opholde sig. Mange krydsede fingre for at du finder hende :kryds:

Ikke for at bekymre dig, men jeg tænker, at katte også kan få demens, apopleksier o.lign, blive konfuse og dermed gå “mærkelige” steder hen.

Enig. Som sådan har de sandsynligvis ikke noget forhold til tanken om at dø, men hvis de har det skidt gemmer de sig jo, og så kan det sikkert meget let ske at de ikke når hjem.
VH
Susanne

[QUOTE=Beydana;1178436]Jeg tror, det er en skrøne, at katte bevidst går hjemmefra for at dø. Men jeg er overbevist om at en svækket kat, kan finde på at gemme sig. Det særlige ved katte er jo, at de både er rov- og bytte dyr, så deres instinkter byder dem at gå i skjul, når de ikke er helt på toppen. Led alle steder - også steder, hvor hun ikke plejer at opholde sig. Mange krydsede fingre for at du finder hende :kryds:

Ikke for at bekymre dig, men jeg tænker, at katte også kan få demens, apopleksier o.lign, blive konfuse og dermed gå “mærkelige” steder hen.[/QUOTE]

[QUOTE=Susanne W;1178449]Enig. Som sådan har de sandsynligvis ikke noget forhold til tanken om at dø, men hvis de har det skidt gemmer de sig jo, og så kan det sikkert meget let ske at de ikke når hjem.
VH
Susanne[/QUOTE]

Hun er aldrig langt væk fra mig og hun har aldrig brudt sig om udelivet, det er max blevet til små ture med mig rundt på ejendommen og så ud i staldbygningerne for at tjekke vildkattene. De få gange hun har været syg i hendes liv, har hun altid lagt sig på et af hendes yndlingssteder, hun er ikke typen der gemmer sig helt væk…ejj jeg kan ski ikke lide det her…hold op jeg fortryder, at 2/3 af min grund er naturgrund, jeg finder hende jo aldrig :blegne:

Min mor fandt sine om efteråret - jeg ved det lyder lidt barsk, men prøv at lede. Det kan jo også være, at hun kommer igen. Kan hun være lukket inde et sted ellers ved et uheld? Hvad med naboer?

Der er ingen lukkede døre her i huset. Skabe, skuffer, under møbler, lukkede kattebakker osv. er tjekket.
Hun har aldrig forladt ejendommen, hun bryder sig ikke om forandringer, så udelivet er/var ikke noget for hende, så naboerne er alt for langt væk men jeg vil høre dem i morgen tidlig.
Bare jeg finder hende, så jeg ved besked. Det er ikke til at holde ud når de bare forsvinder :frowning:

Jeg ved ikke om man kan på lige en kat, men hvad med en spor-hund?

Det kan man godt - jeg overvejede det før. Hvis du kontakter en, så skal det være den rigtige hund - er din kat kun skadet fx må hunden ikke skade katten. Ikke alle har trænet dette med ikke at skade det de finder hvis det er et andet dyr. Min hund har før fundet en skadet kat, og han er også trænet til at markere på duften af “død” dvs han stiller sig på sådan en stiv måde og går ikke derhen.

Hvor bor du i landet?

Udfordringen med Hugo lige nu er, at han er i behandling for bækkenskred, og varmen påvirker - så jeg kan ikke give en 100 % garanti, men jeg ville godt komme med ham ved aftentide og prøve at gå området igennem, hvis du ønsker det. Vi kan også komme mandag hvis det er. Du kan overveje det

Jeg er ude nu nogle timer, men retur lidt senere, så logger jeg herind igen.

Hun kom ind af lemmen for 2 timer siden. Hun gik forvirret rundt ude i gangen og virkede ikke til at kunne kende mig og var ikke vild med at jeg løftede hende op. Hun gemte sig under sofaen, hvor jeg serverede lidt vådmad og andre godbidder, jeg ved hun er vild med og så lod jeg hende være…
Jeg er lige kommet hjem efter at have været nede og stemme og nu er hun, som hun plejer og ligger på sin vanlige plads på mit skød og stor spinner…mon ikke hun har haft en bette blodprop…

Spor hunde…pokkers, havde jeg vist det var en mulighed ville jeg have forsøgt det da Eco forsvandt i marts, han kom aldrig hjem :frowning:

Åh det var godt nyt :slight_smile: Sker der noget en anden gang så kommer Hugo gerne - mit nr er 3066 0283

Nus hende rigtig mange gange:hjerte:

[QUOTE=anne p;1178533]Hun kom ind af lemmen for 2 timer siden. Hun gik forvirret rundt ude i gangen og virkede ikke til at kunne kende mig og var ikke vild med at jeg løftede hende op. Hun gemte sig under sofaen, hvor jeg serverede lidt vådmad og andre godbidder, jeg ved hun er vild med og så lod jeg hende være…
Jeg er lige kommet hjem efter at have været nede og stemme og nu er hun, som hun plejer og ligger på sin vanlige plads på mit skød og stor spinner…mon ikke hun har haft en bette blodprop…[/QUOTE]
Hvor var det godt hun kom hjem! Og jo, hun har sikkert haft en lille blodprop. Lad os håbe det er en engangsforestilling. :kryds:
VH
Susanne

Dejlig opdatering:D, håber at det aldrig sker igen:kryds: