"Går" med forpoterne på glasoverflader?

Ja, meget meget mærkeligt.
Bølle har aldrig reageret på spejle eller noget, men nu har vi fået et garderobeskab med sådan noget hvidt glas. Han kan ikke se sig selv, men nok mere ane bevægelse og lign.

Han kan “gå” der i temmelig nogle minutter - og virker nærmest fikseret. :?

En anden ting er, at han kradser alle mulige og umulige steder på væggene. Han har allerede fået lavet kradsemærker i den nymalede væg i entreen lige når man kommer ind… :sshh: Selvfølgelig!
Men det ved jeg godt hvorfor. Skal have anskaffet et kradsetræ. Selvom han faktisk har 3 forskellige kradsemuligheder i forvejen…

Kan ikke lige svare på det første, men her har vi gode erfaringer med sådan nogen hjørnekradsebrædder til væggen.
Så er der så lige Panda, der helst hvæser kløer på vandrette overflader. Hun bruger ofte måtter og løse tæpper.

Altså med “går” mener du så “skraber med begge forben” ?

Jeg har en “idiot” :hjerte: , der gør det samme. Elsker hende højt, men Akeleje er lidt sær med reflekterende overflader :tihi: Hun skraber på både skifterammer og spejle med begge forben - som om hun forsøger at grave sig ind i det spændende rum, hun kan se spejle sig derinde :dans::seomkring::rolleyes::smiley: Jeg ved ikke lige hvad der går galt, men det gør hun bare :wehuu:
(Hendes bror Rufus gør det samme på plasticposer og lign. - og jeg tror deres bror, Nando, som boede hos Mette Mejdahl, gjorde noget lignende med fodlister :ups::øhmm: )

Mener du lige som på billedet her, eller noget andet? :slight_smile:

Det gør mine også af og til, mest når det er mørkt eller det er et spejl.

May her elsker at gøre det. Troede først det var fordi hun ville ud/ind, men hun går det også når døren står næsten helt åben :slight_smile: Åbenbart en god leg :slight_smile:
Diego og Mea, og vist også Jako gør det når de vil ind/ud. :slight_smile:

[quote=Eva K;250182]May her elsker at gøre det. Troede først det var fordi hun ville ud/ind, men hun går det også når døren står næsten helt åben :slight_smile: Åbenbart en god leg :slight_smile:
Diego og Mea, og vist også Jako gør det når de vil ind/ud. :)[/quote]

Det er at skrabe med begge forben på samme måde som på billedet. Problemet er at han faktisk KUN gør det om aftenen og om natten/tidlig morgen -surrender Samtidig med, at han så hidser sig op og ender med at være totalt overgearet og ligger på ryggen og kratter rundt under sengen. Det er endnu ikke så slemt med søvnunderskudet, men min kæreste er simpelthen ved at gå i spåner… :S Igår aftes legede vi i 2 timer (22-24), jeg var ellers fuldstændig udmattet, men han var bare helt ustyrlig…

Bare lidt mærkværdigt når han aldrig har interesseret sig for spejlende overflader før.

[quote=Buffy;250027]Kan ikke lige svare på det første, men her har vi gode erfaringer med sådan nogen hjørnekradsebrædder til væggen.
Så er der så lige Panda, der helst hvæser kløer på vandrette overflader. Hun bruger ofte måtter og løse tæpper.[/quote]

Vi har holdt øje med, hvor han kan lide at kradse og derefter sat et kradsebræt på netop de hjørner. Men han kradser lige ved siden af, den drønnert! :muhaha: :thumbdown:

Ja okay. .Det tyder da på at det også er en god leg for ham…

Men ja, en meget legesyg kat om natten kan godt være et problem for ens nattesøvn…
Jeg ved du tidligere har spurgt ang. at få ham til at sove om natten. Kan være I skal tage nogle af de ting op igen?
Og måske lege med ham lidt tidligere på aftenen, så han når at geare ned og måske lege med sig selv en times tid inden i skal sove :slight_smile:

[quote=Eva K;250397]Ja okay. .Det tyder da på at det også er en god leg for ham…

Men ja, en meget legesyg kat om natten kan godt være et problem for ens nattesøvn…
Jeg ved du tidligere har spurgt ang. at få ham til at sove om natten. Kan være I skal tage nogle af de ting op igen?
Og måske lege med ham lidt tidligere på aftenen, så han når at geare ned og måske lege med sig selv en times tid inden i skal sove :)[/quote]

Tjah… Lidt svært at ignorere 5 kg kat der går “arm”-gang under sengen… Søren havde nemlig leget temmelig en del med ham tidligere på aftenen. Og der var han sådan set også faldet til ro. Lige ind til jeg lagde mig ind i sengen for at læse nogle artikler til skolen…
Det er bare Ann K’s Da Bird han slet ikke kan leve uden. :tihi: Lige så snart jeg bare flytter den en lille smule, så er han der med sine “djævle”-øre, halepisk og kæmpe pupiler. Kan ikke engang få lov at lægge den væk, for så høre han den der metalclips eller hvad det er og så skal vi LEGE… :smiley:

Hvis jeg åbner skabet, “min” står i, kommer 3 katte galopperende ind fra terrassen og stiller sig parat næsten ovenpå hinanden :D:D

Bøllemissen - Årh, tro mig - Jeg har 8½ og 6 kgs udgaver der gør det samme, jeg kender det :S

Tør slet ikke tænke på hvordan din seng ser ud neden under -what Tror Søren har det som om, at Bølle gør det KUN for at være en pestilens. Nu har jeg leget med ham en time, så må vi se om vi kan undgå at han hidser sig op… :kryds: Lige nu ligger han nemlig og er helt flad i stuen…:wehuu:

Lige en optur!

Legede med Bølle i aftes ved 20-tiden… Og alligevel begyndte han på at være skingrende CRAZY! :rolleyes:

Tog ham meget hurtigt med på toilet, hvor han kølede af. Der gik ca. ½ time, så var den gal igen og tog ham igen med på toilet, hvorefter jeg gik i seng og hørte intet til ham før omkring 5-tiden i morges, hvor jeg så gik på toilet og tog ham med. Da jeg vågnede igen lå han og puttede i min fodende :wehuu:

Dejligt at han har været lidt mere rolig i nat :slight_smile:

Så bare :kryds: for gentagelse i aften…:slight_smile:

[quote=Bølle-missen;250303]Det er at skrabe med begge forben på samme måde som på billedet. Problemet er at han faktisk KUN gør det om aftenen og om natten/tidlig morgen -surrender Samtidig med, at han så hidser sig op og ender med at være totalt overgearet og ligger på ryggen og kratter rundt under sengen. Det er endnu ikke så slemt med søvnunderskudet, men min kæreste er simpelthen ved at gå i spåner… :S Igår aftes legede vi i 2 timer (22-24), jeg var ellers fuldstændig udmattet, men han var bare helt ustyrlig…

Bare lidt mærkværdigt når han aldrig har interesseret sig for spejlende overflader før.[/quote]

Haha undskyld Louise jeg kan altså ikke lade være med også at syntes det er lidt morsomt , jeg kan lige se det for mig, dig drøne rundt og lege , for at få ham til at sove :tihi:
Men det er jo ikke spor sjovt hvis man mangler søvn næste dag :thumbdown:
Det virker som Bølle måske har byttet om på dag og nat , men prøv om du ikke før kl 22 kan få kørt ham så træt så du får din nattesøvn.

[quote=Kaja;251233]Haha undskyld Louise jeg kan altså ikke lade være med også at syntes det er lidt morsomt , jeg kan lige se det for mig, dig drøne rundt og lege , for at få ham til at sove :tihi:
Men det er jo ikke spor sjovt hvis man mangler søvn næste dag :thumbdown:
Det virker som Bølle måske har byttet om på dag og nat , men prøv om du ikke før kl 22 kan få kørt ham så træt så du får din nattesøvn.[/quote]

Ikke spor sjovt du… :thumbdown: (:p)
Endte med at sidde med Da Bird (djævlens opfindelse siger jeg dig!! :venter:), halvt sovende på gulvet for enden af sengen.
Grunden til, at det var et problem lige den dag var, at Søren havde leget med ham omkring kl 20, hvor han faktisk var faldet til ro bagefter. Og så startede han bare med 200 i timen igen der da jeg lagde mig i sengen. den bandit! :argh:

Ser så sjovt ud når han tonser rundt med bordtennisbolden… :tihi: Og når drillepinden får en tur under/bag døren, fordi den liiige ligger i sådan en øretæveindbydende stilling… -LOL

Men Louise, er det ikke pga omstillingen til indekat, tror du?? Var han også sådan før I flyttede??

Ja de er ikke dumme , de ved lige hvornår og hvilke knapper der skal trykkes på :høhø: Når Sally skal have far op her , sidder hun på hans natbord , først giver hun ham en advarelse med et lille miav , hvis han så ikke står op , stikker hun kløerne i tapet lige over hans hovede , så kommer han op !! :klapper: