Gåtur succes - indtil vi kom ind :S

Da vi kom ind igen, blev vi først modtaget af Sparta også duttede de lige næse.

Men nu er det hele gået over i hvæsen og knurren af hinanden:(
Fra begge 2:(

Kan de ikke genkende hinanden?.. Eller er det fordi Hermie lugter ny og farlig?:frowning:

Det er lidt hårdt :frowning:

Klart fordi der pludselig er kommet nye dufte med ind …Jeg selv er ret stor modstander af gåture med katte. Dels fordi man risikere det du lige nu oplever, men bestemt osse fordi når man først har ‘fristet’ katten, så hænger man på den - Osse de dage hvor det er kold, man har travlt med andet osv.

Mit problem er at, jeg har en kat, som sidder og hyler foran døren. Hun prøver at kravle ud af vinduet, og trives ikke med at “kun” være t inde.
Jeg har lige pt. Ikke råd til at finansere en gård. Men bliver noget af det første jeg vil få bygget når jeg får skat tilbage. Da de begge så kan komme ud.
Hermie er stoppet med at hvæse. Men går og kalder på sparta nu:( Som svare tilbage med hvæs…

Dumme forår kom lidt for tidligt. Skulle lige have vented 1 måned til, så jeg kunne få sat indhegningen op…

Ville det hjælpe hvis jeg vasker Hermie?.. Eller er “Skaden” sket nu?..
Hvor lang tid kan jeg regne med at der går før de er venner igen?

Herhjemme plejer det at gå over når den anden kat lugter normalt igen. Ca. en dags tid nok.
Jeg ville ikke begynde at vaske hende, men bare lade dem selv finde ud af det… :slight_smile:

Okay :slight_smile: sætter nok musik på og sætter mig og slapper af. Også Må de ordne det selv.
Og mig som troede Hermie ikke kunne lide Sparta, hun søger hende, men bliver jaget væk af hvæs.
Hermie forstår ikke Sparta. prøvede at lokke sparta med ud, men hun tør ikke. Så skal hun ikke tvinges:)

[QUOTE=Blunky;558979]Mit problem er at, jeg har en kat, som sidder og hyler foran døren. Hun prøver at kravle ud af vinduet, og trives ikke med at “kun” være t inde.
Jeg har lige pt. Ikke råd til at finansere en gård. Men bliver noget af det første jeg vil få bygget når jeg får skat tilbage. Da de begge så kan komme ud.
Hermie er stoppet med at hvæse. Men går og kalder på sparta nu:( Som svare tilbage med hvæs…

Dumme forår kom lidt for tidligt. Skulle lige have vented 1 måned til, så jeg kunne få sat indhegningen op…[/QUOTE]

Jeg synes bare du skal holde ud, og vente med at give dem udelivet indtil du har fået lavet en indhegning …Hvis først Hermie har set den store nye verden, til den tid ikke vil finde sig i en indhegning, og så er du jo lige vidt ? De skal nok blive venner igen, når først den fremmede duft er dampet af - Kæl skiftevis med dem begge, så du får fordelt deres dufte.

Tak :slight_smile: Jeg må holde ud. Og Hermie må forblive indespærret. Så må jeg tilgengæld leve med hendes “løbe” tid. Hun opfører sig næsten som hun er i en:)
Gnider sig op af alt, vil meget gerne ud. Tilgengæld bliver hun sur når hun ser andre katte…
Tilgengæld er Hermie meget insisterende overfor Sparta. Hun søger hende meget:) Men Sparta er bange for hende. Håber det går over snarest. Nu vil jeg sætte mig og lave lektier, og lade dem klare det selv:)

Det prøvede jeg, men da jeg duftede af Hermie, blev hun godt nok sur på mig. Så må lade det falme af sig selv:)

[B]Åh det er jeg da ked af at høre :frowning:
Jeg har aldrig oplevet det, men begge mine kommer jo selvfølgelig også ud at gå :wink:
Jeg er lige kommet ind med mine efter en tur over i marken i 1 1/2 times tid… Nøj hvor de nød det - men det er sgi svært at gå med begge på én gang, når de vil hver sin retning :smiley:

[/B]

Sparta tør simpelthen ikke at komme ud.
Hun har aldrig været ude før. Og lige om lidt er hun 1 år.
Så verden derude er meget farlig:) Ville ikke tvinge hende, så hun bliver skræmt, det skal være af fri vilje.
Må lige have min far i rører og aftale noget med ham:)

Milly reagerer ikke på at Snehvide kommer ind med fremmede dufte. Mon ikke Sparta kommer over det ret hurtigt?

Og øvrigt, som jeg har skrevet i den anden tråd Gå tur med katten?, hvis du regner med at den skal være i en indhegning senere, vil det nok være bedst at nøjes med at gå tur i haven indtil da. Så bliver det ikke et tab, men derimod en gevindst, den dag indhegningen bliver en realitet og seletøjet kommer af - i haven. :slight_smile:

Tak:) Vi gik lige uden foran min dør, også op til sandet hun er løbet op til hvergang. Så tog jeg hende ellers med om på terassen, hvor vi gik rundt og snusede. Jeg åbnede døren så sparta, hvis hun havde lyst kunne kigge ud også. Men hun turde ikke. Og ikke særlig længe efter det, gik Hermie ind. Så havde hun fået nok.

Misserne, er nu gode venner igen:) Det tog Sparta en lur at acceptere Hermie igen. Og nu er der leg og fart over feltet:)

Charlie kommer ud i snor næsten hver dag og når han så kommer ind igen bliver der duttet næser og sagt ‘‘ihhh hvor har i savnet mig’’ :høhø:

Da Keanu begyndte at gå frit, blev han også modtaget med hvæs, selv om han kun havde været ude i forhaven, hvor de andre plejer at være i baghaven. SÅ forskelligt kan der altså heller ikke lugte på så kort afstand, men alligevel var især Xantippe strid over for ham. Men de vænner sig til det. Nu er der ikke noget vrøvl, når han kommer ind - altså med mindre en af madammerne selvfølgelig lige har lyst til at sætte ham på plads :gal: - men det er mere et spørgsmål om principper, end om fremmed lugt. :smiley: