"Genbrugsgave" til katte: Er der noget man skal være opmærksom på?

Vi har tænkt os at købe en nyt kradsetræ til vores katte, men har så en, vi gerne vil give væk til min mors kat, Bella, da kradsetræet ikke fejler noget.

Men hvad gør Bella, når hun kan lugte vores 3 mislinger på træet? Er der noget man skal være opmærksom på? Hun begynder vel ikke at ignorere træet, eller tisser på det istedet??:?
Min mors “gamle” kat Bella er steriliseret og er derfor “intetkøn” praktisk, men får vel territoriale fornemmelser alligevel eller?:?

Det er lidt svært at gøre et kradsetræ rent nemlig…men hvis det var et tæppe, kan man vel “bare” smide den i vaskemaskinen?:?

Jeg har næsten lige overtaget et kradsetræ som 3 andre katte havde brugt. Det har mine 2 ikke sagt noget til.
De har bare sniffet det godt igennem og derefter benyttet det. :slight_smile: Alle katte i historien er snippede, jeg ved ikke om det har noget at skulle have sagt.

Jeg overtog for et stykke tid siden et lille kradsetræ fra en veninde. Hendes kat havde fået noget større. Mine to misser var lige glade med at det var genbrug:)

Jeg tror tvært imod, lugten af andre katte vil tilskynde Bella til at kradse endnu mere.
Det er jo også den måde, det foregår på udendørs, hvor områdets katte kradsemarkerer på de samme populære steder. :slight_smile:

sørg for at hør tidligere ejer om de har haft lopper eller andre snyldere inde i huset. hov ingen relevant når træet var dit læste lige som om i ville købe et brugt hehe

Tak for svar. Så behøver jeg ikke at være opmærksom på noget, kan jeg læse!:ok:

Bella vil blot kradse løs fordi hun kan lugte vores 3 mislinger…:tihi:

Bella får sin gave om ca. 2 uger…

[QUOTE=Apollo;807221]Tak for svar. Så behøver jeg ikke at være opmærksom på noget, kan jeg læse!:ok:
Bella vil blot kradse løs fordi hun kan lugte vores 3 mislinger…:tihi:
Bella får sin gave om ca. 2 uger…[/QUOTE]

Spændende, hvordan hun så reagerer… :smiley:

Jeg fik engang en hængekøje fra AnnR (jeg har den endnu, og den trænger i DEN grad til udskiftning nu L den har osse hængt der i 5 år, kan jeg se på billedets dato…) Og der var vist en besked med fra Donna & Ditte, som Basil læste meget omhyggeligt :wink:


Men derefter var det bare en ny køje :slight_smile:

hheee… det bliver spændende… Vi skal levere den på lørdag!

Herligt. Så får Bella nyheder ude fra den store verden… :slight_smile:
I hvert fald om hvad jeres tre katte går og laver. :smiley: