Ghostmarkeringer

Hvad er jeres erfaringer med Ghostmarkeringer hos katte :?
Hvordan ser man, om det er tabby mønster eller Ghostmarkeringer?

Hvordan kan man være sikker på, om det er det ene eller andet?

[QUOTE=Susanne L. Moshage;580081]Hvad er jeres erfaringer med Ghostmarkeringer hos katte :?
Hvordan ser man, om det er tabby mønster eller Ghostmarkeringer?

Hvordan kan man være sikker på, om det er det ene eller andet?[/QUOTE]

Skifter race til abyer :cool: så er man ikke i tvivl :høhø:

Sorry, den lå lige til højrebenet. Nu vil jeg fordufte igen, så du forhåbentlig får et svar som du kan bruge.

[QUOTE=KKH;580091]Skifter race til abyer :cool: så er man ikke i tvivl :høhø:

Sorry, den lå lige til højrebenet. Nu vil jeg fordufte igen, så du forhåbentlig får et svar som du kan bruge.[/QUOTE]

:tihi: Nu er abyer ikke lige en kat efter mit temperament, selvom de er smukke, så jeg er nød til at lære at se forskel på Ghostmarkeringer og tabbymønster :tihi:

Altså…på fuldmaskede birmaer ser vi sommetider ghostmarkings på benene, men det gør bestemt ikke katten til tabby. Vi ser kun efter om den har sommerfugl under næsen og randen i øret, som man ser på tabbykatte - du må kunne bruge samme fif til fuldfarvede katte ?

ved mine orientaler kan mønstret ofte ses når de ligger og soler sig…

Ved mine smoke killinger (det er ved dem at jeg synes at det er mest tydelig) har de ofte været tydelig smoke som helt små, men jo større de bliver jo bedre kan du se på deres mave/side at de har et mønster. De har heller ikke den “hvide” mave/deller med prikker som en rigtig tabby har. Så efter min mening kan du se skyggen af mønstret på mave, ben, hale, og ansigt, mens mave er fuldfarvet. Jeg synes at det er svært at forklare, men en fuldfarvet nyfødt killing har jeg aldrig oplevet er blevet tabby, men den får ghostmarking. Nogle gange har jeg dog oplevet at det er forsvundet igen når de bliver 1 år og andre gange kan det tydelig ses på billeder eller i sollys

Jeg har en killing, der er sort (smoke/tabby) bicolor, og han har et par streger på forbenene, lidt på hovedet og meget svage striber i halen. På kroppen er der ingen tydelige aftegninger, da ser man kun sølvet og det sorte.

Her er Sweetheart som lille, og jeg troede hun var tabby (hun var meget mere stribet som nyfødt, men allerede her som 2 ugers er de ved at forsvinde):

Det skal lige siges at hun er fra mit aller første kuld :slight_smile:

Her er hun som 1 år gammel:

[QUOTE=DK Thomani;580105]Her er Sweetheart som lille, og jeg troede hun var tabby (hun var meget mere stribet som nyfødt, men allerede her som 2 ugers er de ved at forsvinde):

Det skal lige siges at hun er fra mit aller første kuld :slight_smile:

Her er hun som 1 år gammel:

[/QUOTE]

Det er lidt sådan at min Alfa Romeo ser ud, han var også mere stribet som nyfødt. Mor er ifølge papirerne sort tortie smoke, og far er sort smoke, så burde der ikke være tabby, hvis de er korrekt farvebedømt.

Hvor er han kær :slight_smile:

Jeg synes han ser tabby ud.

Kan du ikke prøve, at smide et billed ind af forældrene, for hvis de er non agouti, så er der jo ingen tvivl :slight_smile:

Jeg er helt sikker på at han er tabby.
Hilsen Lisbeth

Den killing er for mig klart tabby. Enig med Stine kan du sende billeder af forældrene, så kan vi måske se om de er farvebedømt korrekt.

Han er tabby , og som jeg også har skrevet i et andet forum , så mener jeg ikke at mor er smoke men tabby . Men smutter ud af tråden igen . Da det ikke var velhørt sidst .

Mormis

Farmis

Far er non-agouti, men mor er for mig tydeligt tabby.

Mor står registreret som sort smoke tortie tabby.

Hvad gør jeg så mht stamtavlen?

Her kan du se Knaldperlen som er sort smoke og mor Sex Bomben som er sort sølv tabby :slight_smile:
Bomben og din lillemand er samme farve :slight_smile:

Hilsen Lisbeth

[QUOTE=Coon Danica;580231]Her kan du se Knaldperlen som er sort smoke og mor Sex Bomben som er sort sølv tabby :slight_smile:
Bomben og din lillemand er samme farve :slight_smile:

Hilsen Lisbeth[/QUOTE]

Bomben og min lillemand? Er det Alfa, du mener? Din bombe har også striber :slight_smile:

Ja Bomben har striber, hun er også sort sølv tabby, ligesom din Alfa (kunne ikke lige huske hvad han hed)
Knaldperlen er sort smoke og de striber som kan ses på ham forsvinder.

[QUOTE=Coon Danica;580235]Ja Bomben har striber, hun er også sort sølv tabby, ligesom din Alfa (kunne ikke lige huske hvad han hed)
Knaldperlen er sort smoke og de striber som kan ses på ham forsvinder.[/QUOTE]

Farmis hedder Lille Mand, så derfor skaber det forvirring :slight_smile:

Alfa har ingen striber på kroppen. Han har nogle striber på hovedet, et par enkelte på benene ligesom din Knaldperle, og meget meget svage striber på halen.