Gigantisk tordenvejr i nat

hold da op for et tordenvejr der ramte KBH i nat ved 3 tiden…

her ude på vestegnen blev vi hårdt ramt… der var lynnedslag over alt

på et tidspunkt var det så voldsomt så alt klirrende og alle glassene i skabene står skævt nu…

Kattene tog det pænt… Kheops det lille pus var lidt forsagt og løb forvirret rundt og Cleopatra gemte sig under sengen, men ellers sad de på skift i vinduet og kiggede på verden udenfor

Regnen stod ned i tove - tror landmændene er glade nu :slight_smile:

Puhaaa det ser voldsomt ud :S

Jeps, det var også ret vildt inde hos os, men braksnuderne tog det med ophøjet ro. Det kunne da ellers have været meget hyggeligt, hvis de begge to kom og ville putte trygt på dynen -love

Hej

Jeg bor i slagelse. enten har der ikke været noget ved os, ellers os har jeg bare haft sovet som en sten :slight_smile:

Åh ja… jeg vågnede da der bare var helt lyst og det konstant bragede over huset…
Kort efter blev det vist for meget for lille Nanna og hun gav sig til at gø - og så er man klar over at man altså skal op!
Jeg undrede mig over at Jan ikke lå ved siden af mig… kl var trods alt ca 3 og han burde være kommet hjem… men han var skam allerede i stuen og var ved at give hundene ekstra kødben, så de kunne blive afledt fra larmen… Kattene havde allerede fået en kæmpeportion vådmad… Nanna havde kun gøet, fordi hun syntes det var tarveligt at kattene fik før hende -tihi
Så i stedet lavede jeg et par store kopper tordenthe… og så sad vi lige så stille og nød det fantastiske syn sammen :slight_smile:
Kl var næsten 5 inden det hele var stilnet af… og jeg kunne komme i seng igen.
Denne gang med Leo under dynen, Dise i knæhaserne, Ting draperet hen over hovedet… Nanna lå klinet op af Jans nakke, Tjalfe lå på hans brystkasse… og selv Aske var med i soveværelset - dog lå han på den gamle brudekiste, selvfølgelig godt puttet i det vasketøj, jeg ikke fik lagt på plads i går aftes :smiley:
Så lidt påvirkede var Banden vist… jeg kan ikke huske, hvornår de sidst allesammen har været med i seng…

-lynogtorden-lynogtorden

Ja, jeg skal lige love for at det også var lige over mit hus.

Hold da op !!

Silke tog det ganske roligt, vi lå og så på lynene sammen - det var helt vildt så mange der var - og det var utroligt flot.

:inlove::pote:

Det var SÅ vildt :uha:

Jeg har været vågen flere timer i nat, fordi der blev helt oplyst inde i mit hovede pga. alle lynene, selv om øjnene var tæt lukkede i -høhø

[Og ingen sjove bemærkninger om, at det er godt at være oplyst - jeg er træt og mangler flere timers søvn -surrender]

Og Annabel, som har bestemt sig for KUN at bruge kattelemmen ud og ALDRIG ind - hun kom sjovt nok halvt druknet selv ind ad kattelemmen i nat :rock:

Da det var værst, var der fuldstændigt lyst i næsten 20 minutter!!!
I så lang tid afløste det ene lyn det andet, sådan at der faktisk ikke var nogen glimt, men kun LYS!!!
Og et bulder af den anden verden!!!

Men flot… det var det :slight_smile:

[quote=Ann K;183590]Da det var værst, var der fuldstændigt lyst i næsten 20 minutter!!!
I så lang tid afløste det ene lyn det andet, sådan at der faktisk ikke var nogen glimt, men kun LYS!!!
Og et bulder af den anden verden!!!

Men flot… det var det :)[/quote]

:inlove::inlove:

Ja, her var der også blus på tranlampen… og jeg nød det faktisk… bortset fra, at mine vinduer stod åbne til den side hvor bruseren blev holdt.

Så jeg måtte lige op og lukke og tørre vindueskarme og gulve…

-what

Vi blev også vækket af det, altså Thomas og mig. Ungerne snorkboblede gennem det hele :smiley: Rimelig vildt, eftersom det var nogle gevaldige brag der kom.

Jeg elsker tordenvejr, så hvis ikke jeg havde været så træt at jeg faldt i søvn igen, havde jeg gjort som vi plejer: Sat mig ud på terrassen og kigget på lynene :slight_smile:

Jeg hørte det kun svagt da jeg sov med ørepropper, først troede jeg det var peter der snorkede :tihi: Men lynene kunne jeg fornemme og misserne der krøb op til mig :inlove:
Peter hørte ik en pind :uha: Tror også hans snorken overdøvede det :stuck_out_tongue:

Ja hold da op! Det var helt ekstremt! -likeit-wow-respekt-

Jeg prøvede at ringe til min mor under tordenvejret fordi jeg troede hun var på nattevagt, men samtlige mobilnetværk på amager var gået ned. Tordenvejret var samlet lige over hovedet på mig.

Willow tog det i stiv arm. Der skal sgu mere end lidt lys og lidt rumlen til at bringe den lille puma ud af balance. Han lå øverst oppe i sit klatretræ og sov indtil jeg gik på wc. Så ville han nusses :inlove:

Det var vildt sejt at lys og lyd kom samtidig. Her på amager var det så voldsomt at trykbølgerne fra tordenvejret når det buldrede fik de sensitive bilalarmer til at gå igang igen og igen herude, så jeg fik ikke sovet særlig meget. :thumbdown:

Da det efter nogle meget stive timer endelig var overstået og jeg var færdig med at dreje nakken af led i sengen for at følge med i lynene, så kom min lille puma og puttede under dynen hos mig. -love

I to timer. Så mente han at vi ikke skule sove mere. Først slikkede han mine øjenlåg, og bagefter begyndte han at være en bissemis og vælte ting som han derefter legede hockey med ude i gangen. så jeg er lidt brugt idag :tihi:

Men hold da op. Sikke da et vejr i nat! :thumbup: :rock: :ok:

Torenvejret kom her kl. 02:00 :rock:
Jeg har et ur der lyser op i loftet over min seng og det var det første jeg fik øje på da braget kom … hold da op, jeg har aldrig oplevet SÅ voldsom torden -what … troede at huset skulle brase sammen, så meget rystede det :blegne:
Men det var kun det første brag (det jeg vågnede ved) der var så slemt, så efter nogle minutter, vendte jeg mig væk fra vinduet og alle lysglimtene og sov videre.
Kattene blev vækket af braget, men der var ingen panik …
Da jeg stod op her i morges, var der ikke nogen strøm i huset … men det var heldigvis bare relæet her i huset der var slået fra, så nu virker det hele igen … har dog været nødt til at genstarte routeren to gange, før nettet kom til at virke ordenligt :mad:

[quote=Gry Gressbakken;183597]Tordenvejret var samlet lige over hovedet på mig.

[/quote]

Eller det meste af Sjælland og syd Sverige -høhø

Har fået at vide at vores katte dog det hele i stiv arm. Dog skulle Flykra lige nusses lidt ekstra. Min kæreste var oppe længe, han kunne ikke falde i søvn igen. Og jeg?..sov fra det hele :tihi: registrerede godt nok at det larmede lidt og værelset blev oplyst et par gange, men afskrev det som at kattene legede vildt og at kæresten nok var kommet til at tænde lyset…så ingen torden-the til mig…:stuck_out_tongue:

Jaja, men også over hovedet på mig :stuck_out_tongue:

Gisp de har lige sagt i vejrudsigten at de mener at vi også får torden imorgen eftermiddag som formentlig er værre end det i nat -what

Jeg er fuldstændigt udmattet i dag, typisk at det er en arbejdsdag, så jeg sidder og forsøger at ligne et menneske, men det går ikke særligt godt.
Det regnede, buldrede og bragede til den store guldmedalje, og der var lange perioder, hvor der bare var lyst pga. alle de lyn…-lynogtorden

Jeg er sååå træt…

[smilie=hate-sleepg:

Ja tak det var vildt, JEG har ikke sovet fra kl 3.40 så jeg er MEGA træt…

Altså det både regnede og tordnede også her i Roskilde, men jeg tror nu jeg vågnede fordi en af kattene lå så jeg ikke kunne vende mig :tihi:

Fik lige nusset kattene lidt inden jeg faldt i søvn igen, kan ellers godt lide tordenvejr.

/Dorte