Gisper efter leg

Hej

Jeg har tænkt over noget - og nu blev det lige aktuelt igen.

Både Yawa og Yrsa har tendens til at gispe ret kraftigt når jeg har leget med dem. Yawa (1,5 år og lidt overvægtig, det arbejdes der på!) gør det ret hurtigt, Yrsa (4 mdr) efter noget tid. Yawa gisper bare med åben mund, lægger sig, og får vejret igen ret hurtigt, og er så klar til at lege igen… Yrsa gisper med åben mund og tungen hængende ud af munden - men fortsætter alligevel med at lege, og løber efter musen i snor… Efter noget tid lægger hun sig kort men er så frisk igen…

Er der noget galt, eller er det normalt nok?

nu er det jo ikke til at vide hvor voldsomt eller hvor længe du leger med dem, men det skader i hvert fald ikke at lade dr.dyr lytte til lungerne

Selvfølgelig hvis du er nervøs for det, kan det altid være en god idé med dyrlægen. Men mine gør det nu også, især når det er varmt og de virkelig har tonset rundt efter en drillepind eller hinanden. Her kan det også foregå med tungen ud af munden. Jeg har nu bare taget det for, at de bliver forpustet lige som alle kan blive, efter en hurtig løbetur. Mine har lige været ved dyrlægen og der blev også lyttet på lungerne, alt normalt :slight_smile: