Glad og ked

Jeg har lige brug for at læsse lidt af her, håber det er i orden.
Jeg har i flere år døjet med min lænd og i endnu flere år med mit venstre ben. Det med benet startede helt tilbage fra jeg var 12 år. det vil sige da begyndte det så småt og viste sig ved blandt andet, jeg ikke kunne bruge de sidste 3 tæer på min fod, de var og er bare nogen døde små klumper.
Ingen dengang tog mig alvorligt og så ondt havde jeg vel heller ikke. Nej ikke dengang, jeg havde kun ondt engang imellem.
Men som tiden er gået er det blevet værrer og værer og jeg har søgt læge mange gange, er blevet undersøgt og undersøgt, blevet røntgenfotograferet et utal af gange.
De sidste år er det så blevet helt galt, det gør så ondt så ondt at jeg har været på stærk smertestillende medicin længe. Nu virker det så heller ikke længer og min læge sendte mig så i røntgen igen og det viste jeg havde lidt slid i hoften, men ikke nok til det skulle gøre så ondt. I røngten igen og denne gang med min lænd, det skal siges den er fotograferet en gang for nogen år siden og der var lette slidforandringer dengang og så havde jeg et hagl siddende ved rygsøjlen. Haglen gjorde ingen skade, så det skulle jeg ikke være bange for.
De nye billeder viste så en meget slidt lænd, der så var skyld i mine smerter. Der bliver nu taget hånd i hanke med det hele, men nu er det så jeg bliver bitter.
Hvorfor var der ikke nogen der gav mig hjælp da det ikke var så slemt, hvorfor fik jeg ikke øvelser jeg kunne gøre, hvorfor fik jeg slet ingen vejledning? Alt er bare blevet slået hen, som om det ikke var noget særligt.
Øv jeg er ked af det og glad er jeg også, for nu bliver der gjort noget, men hvorfor ikke noget før?
Det er ikke fordi jeg ikke har spurgt og spurgt og ikke har prøvet andre læger, for det har jeg. Jeg havde mere på fornemelsen de behandlede mig som en hypokonder.
Tak fordi jeg måtte få luft, jeg har bidt en masse i mig på grund af min mands sygdom og har ligsom bare skubbet det lidt til side og taget et par piller mere, for Mogens havde jo brug for mig.
Tak fordi i læste med her til.
Knus Elin

-kramer - jeg føler med dig… ved hvordan du har det :frowning:

grunden til at ingen har gjort noget er fordi ingen aner hvad de skal gøre… 99 ud af 100 sender bare videre til røntgen og kiropraktik… og det gør ikke alverdens forskel…

jeg har efter 12 år med daglige smerter endelig fundet den der gjorde forskellen for 2 år siden…

men der skulle gå 12 år røntgen nok til at mine børn bliver lysegrønne og tusindvis af kroner til ubrugelige behandlinger til før det rette dukkede op…

jeg føler med dig - man bliver lidt bitter

-kramer

Tak for din ord og self. har du ret.
Men det ser man jo først når enten andre siger det, eller det går op for en selv.
Dine ord gjorde mig faktisk mere glad en du lige regner med.
Knus Elin

Åh Elin - det gør mig ondt.

Læger stempler tit folk som hypoer, uden at have undersøgt dem ordentlig. Det er simpelthen under al kritik.

Jeg ville nævne det til lægerne var jeg dig. bare sådan stille og roligt. Jeg har tænkt på… og det går mig faktisk på…"

Og tager de ikke vel imod, så ville jeg klage.
Det mener jeg, at du er i din ret til at få medhold i

MVH

*så havde jeg et hagl siddende ved rygsøjlen
Jamen er du blevet skudt-what-what

Puha, det må ikke være rart at gå rundt og ha’ det så dårligt, og klart man bliver frustreret og det gør tingene værre når en masse gener på den måde bagatelliseres…

Og så har du bare gået rundt med noget der er blevet værre og værre…ingen har måske tænkt over, om dine “døde” tæer har været skyld i om du har gået forkert så det har medført uhensigtsmæssigt slid…er du mon blevet undersøgt for om dine ben er lige lange (kan også gi’ slidskader hvis de ikke er o.s.v.)

Alt er bare blevet slået hen, som om det ikke var noget særligt

Ja, sådan er der desværre mange der oplever systemet…ØV

Men jeg håber man finder en måde at hjælpe dig -kramer

Jeg er ked af at du har det så skidt søde :knuser:

Jeg håber du får alt mulig hjælp, nu hvor lægerne har fundet udaf hvor slemt det egentlig står til -jegkrydser -jegkrydser -jegkrydser

Hvor kommer det hagl fra ?? -uha

Øv Elin, jeg kan godt forstå du er bitter over, at de ikke har kunne finde ud af noget i alle de år. Og det er også under al kritik. -kramer-kramer

Haglet ved jeg ikke selv hvor kommer fra, men fakta er det sidder der. Jeg kan jo have været i skudlinien og været heldig som ganske lille og så have glemt det. Lidt ligsom da jeg fik en kande kogende vand i hældt ned af baghovedet og ryggen. Det eneste jeg kan huske er jeg kigger op og damen hælder vandet. Derfra stammer min skræk for kogende vand, men det anede jeg ikke noget om før min mor fortalte det.
Det med om mine ben er lige lange er undersøgt og det er de ikke.

Men nu håber jeg godt nok der sker noget og helst inden jul. Min læge sagde de var hurtige til at kalde ind når det var sådanne tilfælde som mit, så kryds lige fingre for mig.
Tak for jeres søde ord alle sammen, det hjælper mere en i regner med.
Knus Elin

Åhhh nej… Jamen sødeste ven. Det gør mig SÅ ondt at høre…
-kramer-kramer-kramer-kramer-kramer-kramer

Jeg glæder mig da over, at nu sker der endelig noget, så du forhåbentligt kan få det bedre…
Men jeg kan godt forstå, at du er bitter over, at de ikke ville høre på dig, når du jo VIDSTE, der var noget, der ikke var som det skulle være…

Hvorfor er læger så sløve, og hvorfor behandler de os på den måde?? Desværre tror jeg nogen læger, kun tænker: jo flere patienter, jo flere penge… Håber ikke det er rigtigt…

Det værste er sgu, at være inde hos lægen, og man har det skdit, og man næsten kan se, at lægen ser på en, som om man virkeligt ER hypokonder…
Det gør ondt langt ind i sjælen…

Men Elin, du er osse den type, der som mig har EN stor fejl… Har andre det skidt, gemmer du dit eget, det du slås med væk, og tager dig af det andet… I dette tilfælde Mogens…

Men lov mig søde ven, at tænke dig lidt om… For hvis du bliver ved på den måde, får du det pludseligt så skidt, at du måske IKKE kan være der for Mogens…

Tænk lidt på dig selv, det både DU og Mgens meget mere ud af… OG misserne med…

Rigtigt god bedring, til både dig og Mogens
-kramer

:knuser: til dig Elin, det gør mig ondt for dig, håber du får en masse hjælp nu og den rette -jegkrydser-jegkrydser

-kramer

Jeg kan godt forstå at du er sur over at det ikke er blevet opdaget noget før.

Selv er jeg født med dobbelte urinledere fra nyrer til blære i begge sider.

Efter mange år med konstant blærebetændelse og tissen i bukserne bankede min mor hårdt i bordet og så blev jeg endelig undersøgt og opereret som 12 årig.

Jeg syntes at det er rigtig godt at have en naturlig skepsis til læger.

De er kun mennesker og laver også fejl, desværre :frowning:

Tak fordi er så gode til at give mig mit humør igen, ind imellem føler man bare man er helt alene i verden.
Jeg har givet mig selv lov til at få lidt mere smertestilende, så jeg kan få en ok jul.
Min læge ved det godt og det er med hans accept jeg gør det.
Knus Elin