Glædes udbrud

Jeg går i 3. g nu, og slutningen nærmer sig. Jeg har et brændende ønske om at komme ind på psykologi studet i Aalborg til september, der er bare et relativt højt snit.
Det pres som det giver, gør at min selvtillid hvad angår det faglige er falende pt. (Dog fik jeg et fantastisk selvtillids buust da jeg fik 12 i mit studieretnings projekt)
Nå, men vi har lige været til terminsprøver. Jeg har valgt engelsk på A niveau, og har været vant til at få 10 og 12 i alt skrifteligt jeg har afleveret på b niveau, og har oplevet at mine karaktere i faget er faldet, efter jeg er rykket et niveau op. Det er klart, det bliver sværre, men det er skisme hårdt at dale i karaktere, når det man så gerne vil er så tæt på, og alligevel så langt væk.
Jeg har gået hele ferien og frygtet at få den terminsprøve igen. Var virkelig bange for at dumpe den, noget jeg aldrig har prøvet før. Men da den så kom retur fik jeg ski 7, og kommentaren “Du har et nydeligt og flydende engelsk” Spørg lige om jeg blev glad. Selvfølgelig er det ikke så godt som 10 og 12, men er stadig lykkelig, det er 1000 gange bedre end at dumpe :klapper:
Er helt oppe og kører, og føler mit studie måske alligevel er inden for en overkommelig rækkevide.
Tak fordi i gad læse med, om mit skoleliv.

Held og lykke

Mariann

[quote=Houmann90;358400]Jeg går i 3. g nu, og slutningen nærmer sig. Jeg har et brændende ønske om at komme ind på psykologi studet i Aalborg til september, der er bare et relativt højt snit.
Det pres som det giver, gør at min selvtillid hvad angår det faglige er falende pt. (Dog fik jeg et fantastisk selvtillids buust da jeg fik 12 i mit studieretnings projekt)
Nå, men vi har lige været til terminsprøver. Jeg har valgt engelsk på A niveau, og har været vant til at få 10 og 12 i alt skrifteligt jeg har afleveret på b niveau, og har oplevet at mine karaktere i faget er faldet, efter jeg er rykket et niveau op. Det er klart, det bliver sværre, men det er skisme hårdt at dale i karaktere, når det man så gerne vil er så tæt på, og alligevel så langt væk.
Jeg har gået hele ferien og frygtet at få den terminsprøve igen. Var virkelig bange for at dumpe den, noget jeg aldrig har prøvet før. Men da den så kom retur fik jeg ski 7, og kommentaren “Du har et nydeligt og flydende engelsk” Spørg lige om jeg blev glad. Selvfølgelig er det ikke så godt som 10 og 12, men er stadig lykkelig, det er 1000 gange bedre end at dumpe :klapper:
Er helt oppe og kører, og føler mit studie måske alligevel er inden for en overkommelig rækkevide.
Tak fordi i gad læse med, om mit skoleliv.[/quote]

Jeg kan godt forstå at du er glad.
Jeg ville være lykkelig hvis det var mig
Selvfølgelig er dit studie inden for rækkevide.
Mere held og lykke fra mig.
Hilsen Lisbeth
Fortsat held og lykke.

Tillykke…

du skal nok komme ind - jeg er sikker på at det nok skal gå…

og hvis engelsk er et af de steder du gerne vil blive bedre - så er det at se engelske film med engelske undertekster en genial måde at få et godt flow og en god fornemmelse for ordene

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

Held og lykke…

:inlove: :håndtryk::hjertehop::heya:

Pøj pøj fremover - det skal nok gå, for du har den rigtige indstilling.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Og så i øvrigt tillykke - kan godt forstå, at du er glad.

:wehu::wehu::wehu::wehu:

TILLYKKE! Det skal nok lykkedes for dig…:slight_smile: Du er jo allerede godt på vej…

Tusind tak for jeres opbakning allesammen :wehuu:

Desværre er jeg bare min egen værste fjende når det angår mit
skolearbejde. Det næstbedste er ikke godt nok! Det er selvølgelig i nogle tilfælde en god indstilling, men jeg har også måtte erkende, at man i gymnasiet altså ikke kan være et 12 tal i alle fag. Der er bare nogle ting der interessere en mere, og som falder en lettere end andre.

Mit studieretnignsprojekt var et fantastisk kick. Den betegnes som den sværest stillede opgave i gymnasiet, og der blev kun uddelt 15 tolv taller på hele mit gymnasium. Jeg skrev i samfundsfag og biologi, om rygning og følgesygdomme -what

[quote=Houmann90;358435]Tusind tak for jeres opbakning allesammen :wehuu:

Desværre er jeg bare min egen værste fjende når det angår mit
skolearbejde. Det næstbedste er ikke godt nok! Det er selvølgelig i nogle tilfælde en god indstilling, men jeg har også måtte erkende, at man i gymnasiet altså ikke kan være et 12 tal i alle fag. Der er bare nogle ting der interessere en mere, og som falder en lettere end andre.

Mit studieretnignsprojekt var et fantastisk kick. Den betegnes som den sværest stillede opgave i gymnasiet, og der blev kun uddelt 15 tolv taller på hele mit gymnasium. Jeg skrev i samfundsfag og biologi, om rygning og følgesygdomme -what[/quote]

Årh det kender jeg SÅ meget fra mig selv. På mit seminarium havde jeg 3højst gennemsnit da jeg fik ud - og alligevel var jeg lidt trist over det - på trods af der altså var omkring 100 der jo havde et dårligere snit (Og at snittet er fuldstændig ligegyldigt)