Gnækkeri og byttedyr

Nu er der drøftet gnækkeri i en af de andre tråde. Hvad er den største eller sjoveste skabning jeres kat har “gnækket over”.

Det største mine har præsteret at komme op og køre over, er de får der går inden ved siden af.

Når man er kat, så kunne man kun akkurat se fårene ved at mase sig op af ruden - eller klemme sig op af et lidt åbent vindue med stormkrog, men ikke desto mindre havde min gamle maine coon Silke en ganske sitrende krop og sagde gnækgnækgnæk “Giv mig fåret nuuuuuuuuu” :thumbup: MÅSKE var det kun lammene hun gnækkede af - det er ikke til at vide :slight_smile:

Hun er også engang løbet hen imod en stor fasankok, men jeg tror hun fortrød, da hun kom nærmere og nærmere og fasanen således blev større og større - så satte hun hælene i og vente om igen og så noget betuttet :tihi: Fasanen nåede at blive forskrækket SKRÅRK skreg den skingert, og det gjorde Silke endnu mere befippet :slight_smile:

Jeg har også hørt en historie om en maine coon, noget gnækkeri og nogle islandske heste :tihi: men det er jo ikke min egen historie :slight_smile:

mine gnækker af alt der rør sig udenfor om det så er et blad der ligger og rør på sig, en fugl der flyver forbi eller naboen der rider forbi på sin hest…

Hverken Theodor eller Vanilla gnækker de er fuldstændig stille hvis det er en fulg, eller ligne de kigger på. Er der en fremmede kat, ja så hyler theodor som en tøs:tihi:

Gilbert gnækker løs af fuglene ude i træerne. Vi har et træ ret tæt på vinduet på førstesalen, og der sidder mange fugle i, så Gilbert bruger timer på at gnække løs af dem:tihi:

En rytter til hest!!! :uha: Sikke nogle vilde dyr :thumbup:

Gad vide om det er mennesket eller hesten de gnækker af :tihi:

[quote=Dorthe Andersen;171175]En rytter til hest!!! :uha: Sikke nogle vilde dyr :thumbup:

Gad vide om det er mennesket eller hesten de gnækker af :tihi:[/quote]

jeg har overvejet det samme :tihi: men sjovt ser det ud

Kan det bevæge sig, kan det gnækkes af!
Undtagelsen er fremmede ukendte katte, som kan få Banden helt op at køre… Efter Askes abdikation har det udviklet sig til at Ting går i totalt selvsving…
Hun viser klart nu at hun er aby - og at Leos mere eftertænksomme og overvejede reaktion ikke er helt nok… sikke et cirkus :S

Her i vinters havde vi ofte besög af to Fiskehejre… De stjal alle guldfiskene :frowning:
Der sad Bluebella ogsaa ude paa terrassen og gnækkede…

Her i vinters havde vi ofte besög af to Fiskehejre… De stjal alle guldfiskene :frowning:
Der sad Bluebella ogsaa ude paa terrassen og gnækkede…

Jeg er vild med den er gnækken.

Synes simpelthen det er så charmerende og sjovt at høre på :smiley:

Så er de rigtige farlige jægere.

[QUOTE=Ann K;171186]Undtagelsen er fremmede ukendte katte, som kan få Banden helt op at køre… Efter Askes abdikation har det udviklet sig til at Ting går i totalt selvsving…
Hun viser klart nu at hun er aby - og at Leos mere eftertænksomme og overvejede reaktion ikke er helt nok… sikke et cirkus :S[/QUOTE]

Lidt sjovt du nævner præcis det - jeg har haft een aby for mere end 10 år siden, der reagerede voldsomt så han en kattehale fra udkigsposten i vinduet - alle husets katte stod så for tur. Tænk at ha’ nedrullet hele dagen - lige fedt hjalp det han kravlede om bag. Da han blev placeret var der ro i flokken - og det har der været siden:-)

Det helt tossede er, at tidligere stod Aske (BandeLeder) og Tjalfe (Krigshøvding) og SKREG deres udfordring ud til den fremmede kat… Leo var lige bag dem, klar til at træde ind, hvis drengene skulle have hjælp! :rock:
Ting derimod… næ, hun rendte rundt lidt væk fra ált hurlumhejet og forsøgte at blive venner med den fremmede :inlove:
Tal lige om miksede signaler til en stakkels fremmed kat!!! -LOL

Leo reagerer skam også på fremmede katte… noget mere velovervejet og nok ikke helt så hysterisk som drengene i sin tid. Og det mener Ting så åbenbart ikke er godt nok… så hun tager sagen i egen pote - og går i selvsving :rulleøjne: suk Det er lige før at hun minder om Saga!!! :uha: :argh:

Ingen af mine fire katte har nogensinde gnækket over et byttedyr eller noget som helst :slight_smile:

Ann K - Hehe, sidder helt og griner for mig selv af de billeder din fortælling maler i mit hovede :slight_smile:

Bølle gnækker af fugle… Har ikke set ham gnække af andet. Men han gnækker til gengæld lige så snart de er uden for rækkevidde om det er fordi der er et vindue imellem, eller de sidder i et træ eller tagrenden… Det er for ham lige gyldigt…

Dejlig fortælling AnnK… :smiley:

Først på året fangede Findus en måge…ja…en måge.
:tihi:
Findus forsøgte at løbe med den; selvom mågen næsten var større end
Findus. Derfor vraltede Findus fra side til side;
men da jeg løb ind efter kameraet.
Forsvandt Findus ind i buskene - med mågen + det gode billede :frowning:

Tænk at have en måge i munden og så gnække samtidig - det er sejt -høhø

Mågen slap senere fra Findus og fløj væk meget lavt - næsten uden fjer.

[QUOTE=Mona Jensen;171270][B]
Tænk at have en måge i munden og så gnække samtidig - det er sejt -høhø

Mågen slap senere fra Findus og fløj væk meget lavt - næsten uden fjer.[/QUOTE]

Næhhh, det er dyrplageri - også selvom det er naturens orden.

Tænk…hvis jeg ikke var herinde til at hakke på…

Det sjoveste jeg har oplevet var faktisk i denne her weekend, hvor 2 andepar af en eller anden spøjs grund har valgt vores område som territorie. Hver gang de gik rappende forbi vores altan, for samtlige katte ud til altanen og begyndte at gnække løs af dem og ænderne svarede tilbage…hvad de hver især fik ud af det aner jeg ikke, men sjovt var det at skue -høhø

Hov, hov - nu går du over stregen. Læs hvad der står, ikke hvad du tror der står. Det er for pokker vel ikke dig der er jægeren?

Tingene skal da også skæres ud i pap, før du forstår, hvad jeg skriver.
Du er på banen hver gang, du kan komme frem med HAKKEN.

Selv min kat skal have én over nakken.

Dit indlæg er ligegyldigt…katten kan til din oplysning ikke læse…