God, åben kattebakke?

Jeg er på jagt efter en god og åben kattebakke der så vidt det nu er muligt stadig holder det meste grus i bakken.

Er der nogen i kan anbefale?

Lige nu har vi lukkede bakker (uden lem) men det er ikke den rette løsning for os. :slight_smile:

Jeg er rigtig glad for den her:

:slight_smile:

Rigtig godt indlæg. Jeg søger nemlig også selv en god, åben kattebakke, som er Maine Coon-venlig. Lige pt. har jeg kig på følgende bakke: Katzen Schalentoilette & Katzenklo ohne Deckel günstig kaufen | zooplus

Hvad med murerbaljer, de kan købes i byggemarkeder.

Den har jeg, og jeg er ikke ret glad for den. Kanten er for lav, så de kradser grus ud på gulvet i store mængder.

Jeg synes den ander ser bedre ud, men jeg har (endnu) ikke prøvet den. :slight_smile:

[QUOTE=Blabl;553089]Jeg er rigtig glad for den her:

:)[/QUOTE]

Jeg uddyber lige :høhø:

Der kan være rigtig meget grus i den, pga. de høje kanter, så urinen ikke løber ned i bunden og lægger sig.

Den har en vandret kant, som man kan tage af og på - Så kattene ikke kan skrabe grusset over kanten (det gør mine tit med de andre bakker :venter: ) og man kan tage den af, så man kan gøre det hele rigtig godt rent.

Jeg skal have flere af dem :tihi:

[QUOTE=Blabl;553089]Jeg er rigtig glad for den her:

:)[/QUOTE]

det er jeg også. Den er rigtig god :slight_smile:

Der er ikke en kant på, som fanger det grus der kastes op af kanterne :slight_smile:

Nej det er der godt nok ikke, men de er så høje at der skal noget til før gruset kommer over kanten.

Jeg har helt almindelige bakker købt i en dyrhandler. Med en skrå kant på. Det fungerer fint i de fleste tilfælde, men hvis det regner meget eller jorden er bundfrossen udendørs, så går Ziggy på bakken. Og der er ikke noget at gøre: Han smider halvdelen af gruset ud på gulvet. Det ligner nærmest en tegnefilm, sådan som han er ved at grave sig ned igennem gulvbrædderne mens gruset sprøjter om ørerne på ham og ligger i en radius af 1 meter efter kattebakke-besøget…

Måske har du også bare sådan en kat??

[QUOTE=Blabl;553099]Jeg uddyber lige :høhø:

Der kan være rigtig meget grus i den, pga. de høje kanter, så urinen ikke løber ned i bunden og lægger sig.

Den har en vandret kant, som man kan tage af og på - Så kattene ikke kan skrabe grusset over kanten (det gør mine tit med de andre bakker :venter: ) og man kan tage den af, så man kan gøre det hele rigtig godt rent.

Jeg skal have flere af dem :tihi:[/QUOTE]

Dem har jeg også 4 stk af, til de damer og herre som helst bruger åbne kasser . Og jeg er helt enig i dit indlæg . Der er de bedste åbne kasser vi indtil videre har haft . Og jeg er mega glad for dem :slight_smile:

Vi har denne:

Og vi er godt tilfredse. Vi oplever ikke store mængder grus, der bliver gravet ud over kanten eller noget, og den er på størrelse med et mindre badekar, så selv en maine coon kan være i den uden problemer.

[QUOTE=Blabl;553089]Jeg er rigtig glad for den her:

:)[/QUOTE]

Lige nøjagtigt den jeg ville anbefale også :wink:
Den skal klart med på bestillingssedlen næste gang, jeg skal have noget fra ZooPlus - glemte at bestille den sidste gang :frowning:

Hvis man vil kaste med grus, kan der være nok så meget kant på - det kan sagtens komme ud over alligevel :slight_smile:

Hilsen Fanny, der gerne ville skåne sine omgivelser for lugten af hendes prutter, da killingerne var mindre :slight_smile: Kineserne var tilpas langt væk til at de ikke burde blive generet - men først skulle hun jo lige derned :wink:

[QUOTE=•~ Rikke ~•;553367]Lige nøjagtigt den jeg ville anbefale også :wink:
Den skal klart med på bestillingssedlen næste gang, jeg skal have noget fra ZooPlus - glemte at bestille den sidste gang :frowning:
[/QUOTE]

Den er billigere i DE end på com - hele 4€ - også billigere end i UK

Jeg er rigtig glad for den store hvide hjørnebakke som MaxiZoo sælger. Den var til 100 kr da jeg købte den. Men den har både høje kanter, og en god bred kant ind, dvs. i hvert fald herhjemme fungerede den rigtig godt og der kom ikke så meget grus ud. Jeg mener i øvrigt at Regitze har et par af dem, og også har udtrykt tilfredshed… :slight_smile:

Bingo - mente nok Gitze havde nogle billeder. Som det kan ses er den fin MCO størrelse :tihi:

Pladsmæssigt er de fine - men dumme at rense op i …

Jeg er både et mageligt og praktisk menneseke.

Jeg har de her bakker - når der skal vaskes af er der altid (eller rettere der burde være) et sæt helt friske og rene bakker - der er nem’li to bunde to hver bakke. De har er meget rnegørings og kllumpfjerne venlige overflade

Der er top på - lågen fjerner jeg …

Lis - Okay… Jeg synes den var rigtig nem at tømme… Brugte den da i et års tid med stor tilfredshed…