God film baseret på virkelig hændelse

Jeg har set den - overvejer om jeg skal se den igen

TV2 - Fair Game
Kl. 21:00 til 22:50 (1t 50m)

Amr thriller-drama fra 2010 - dansk tv-premiere
USA 2003. CIA-agenten Valerie Plume (Naomi Watts) og hendes mand, den tidligere diplomat Joe Wilson (Sean Penn) opdager, at Irak ikke har masseødelæggelsesvåben, og at Bush-regeringen derfor ingen reel grund har til at angribe Irak. Men regeringen vælger at overhøre Plume og Wilsons oplysninger - og går i krig! Wilson reagerer ved at trykke sine opdagelser i avisen og offentligt kritisere Bush regeringens Irak-politik. Det skaber en heftig politisk krise for regeringen - men får også store konsekvenser for ægteparret. For nogen beslutter at lække Valeries hemmelige identitet, og dét sætter både Valeries karriere og ægteskab under pres.
Filmen er baseret på virkelige begivenheder.

Medvirkende: Valerie Plame: Naomi Watts, Joe Wilson: Sean Penn og Diana: Brooke Smith.
Desuden medvirker: Hammad: Khaled Nabawy. Paul: Tim Griffin. Andrew Card: James Rutledge. Karl Rove: Adam LeFevre. Fred: Ty Burrell.
Manuskript:Jez Butterworth og John-Henry Butterworth efter en bod af Joseph Wilson og Valerie Plame Wilson.
Instruktion: Doug Liman. (t)…

Den lyder super spændende - men jeg er desværre langt væk i drømmeland kl. 22.50, og det er ikke sjovt, hvis man ikke får slutningen med :slight_smile: