God julemad til kattene

Jeg er sikkert ikke den eneste der gør det, men til jer der IKKE gør det allerede, er idéen hermed givet videre.

Hvor mange herinde forkæler kattene med lever/hjerte fra juleanden/gåsen?

Bine er helt vild med det, og mig og min mor pillede også lige kødet af halsen, og så var der ellers serveret da jeg kom hjem til de to små :slight_smile:

Giver i det råt eller tilbereder i det??

Det var kogt :slight_smile:

fordi der skulle koges fond på det til sovsen.
derfor er det os vigtigt at pille benene ud af halsen :slight_smile:

Nå, men så vil jeg da prøve at gøre kunsten efter - tak for tippet:ok:

Og god jul til jer alle sammen herfra.

[quote=Helene;519033]Nå, men så vil jeg da prøve at gøre kunsten efter - tak for tippet:ok:

Og god jul til jer alle sammen herfra.[/quote]

Selv tak :slight_smile: Du kan garanteret også give det råt hvis du lige fryser det ned et par døgn, medmindre du har købt frosne ænder :slight_smile:

Hvis du giver det råt, skulle det heller ikke være nødvendigt at pille knoglerne ud af halsen. Men hvis de er kogte kan de jo splintre.

Jamen jeg regner da med at bede min mor om guffet til misserne :slight_smile: Men ellers får de en squiis kattemælk som jeg købte med fra zooplus sidst. Der var også noget andet flydende, men det var gået i stykker :S

Vi plejer selv at spise lever/hjerte fra gåsen, så kattene må undvære lige det :tihi: Men ellers får de gerne rester. Er dog meget varsom med mængden, der er en del fedt i, og det fandt jeg første år ud af giver blød mave :slight_smile:

[quote=Simon;519041]Selv tak :slight_smile: Du kan garanteret også give det råt hvis du lige fryser det ned et par døgn, medmindre du har købt frosne ænder :slight_smile:

[/quote]

Hvorfor skal det fryses ned først?

Ved ikke om det SKAL fryses… jeg gør det generelt med alt kød for at være sikker på at orm/parasitter er slået ihjel.

Ved ikke om ænder har nogen form for parasitter, men better safe than sorry.

Jeg har intet problem med at give mine råt, der ikke har været frosset først :slight_smile: De får ofte noget fra aftensmaden inden den tilberedes :slight_smile:

Hvor længe skal sådan noget indmad koges???
Er faktisk ved at koge det nu, for jeg har lige renset og fyldt ænderne…vingerne røg også i gryden:tihi:

Helene - Ca. 1 time :slight_smile:

[quote=Eife;519125]Helene - Ca. 1 time :)[/quote]1000 tak - du er altid så dejlig til at være hurtig med råd - uanset emne!:inlove:

Helene - Mange tak :smiley:

[quote=Eife;519133]Helene - Mange tak :D[/quote]Det var så lidt, synes bare du er en kæmpe gevinst for debatten, og de kattegale generelt!:slight_smile:

Og katten kunne ikke lide det!!! Han sprang glad og fornøjet hen til skålen, han troede nok det var Applaws, men blev så dybt dybt skuffet da han så lun lever, hjerte, vingesnask og krås i munrette bidder, at han straks begyndte at vræle højlydt:tihi:

Nu har han fået en skål med tun og rejer fra Applaws, så nu er han glad
igen:argh::argh: Jeg opgiver:surrender1:

:godnat:

[quote=Helene;519155]Og katten kunne ikke lide det!!! Han sprang glad og fornøjet hen til skålen, han troede nok det var Applaws, men blev så dybt dybt skuffet da han så lun lever, hjerte, vingesnask og krås i munrette bidder, at han straks begyndte at vræle højlydt:tihi:

Nu har han fået en skål med tun og rejer fra Applaws, så nu er han glad
igen:argh::argh: Jeg opgiver:surrender1:

:godnat:[/quote]

Haha kræsne kat :stuck_out_tongue:

Jeg ved ikke om det gør en forskel, men mine katte fik deres serveret afkølet :slight_smile:
Det er tit jeg oplever at de ikke gider at spise varm mad. Selv hvis jeg ikke selv synes at det er særlig varmt. Hvis de får kogt kylling skal det være kølet HELT af før de gider at røre det :slight_smile:

Sidste år skulle min lillebror og jeg holde jul hos mig.
Han var lige ankommet, lidt over middag, og vi stod i køkkenet og skulle “fordele opgaver”, da Ebony (som desværre måtte aflives i april 2010),
satte sig i mellem os, og leverede en tissetår af nærmest ren blod. :S

Jeg tog på dyrehospitalet, mens min bror lavede and.
Da jeg kom hjem med Ebony (nu på antibiotika og smertestillende), var maden klar.
Hjerte og lever var gemt, som stakkels-syge-Ebony fik serveret, og straks spiste. :slight_smile:

De to andre (i signaturen), gider ikke den slags “pjat”. :S
Cæsar er dog begyndt at spise rå kylling, men ellers er der kun tørfoder og visse godbidder der duer.

Så i morgen spiser jeg ude (:høhø:), og jeg regner med at kattene er ret ligeglade med at “gå glip” at indmad. :slight_smile:

Helene nu håber jeg du gemte fonden til sovs i aften :savle: :slight_smile:

Det er lige nøjagtig det, der giver kræsne katte.
Gider mine katte ikke spise det, der bliver serveret, må de så spise deres tørfoder - det gør, at de ofte skraber lidt, når det ikke er yndlingsmaden, men en halv time efter ser jeg dem stå og spise af det.