God og fornuftig bank

Vi over kraftigt at skifte bank, vi har pt Nordea og har længe været meget utilfredse.

Så derfor - kan nogen anbefale en god bank i København?

Jeg har Merkur, og dem er jeg fint tilfredse med: https://www.merkur.dk/

Og jeg har valgt dem, fordi de vægter ting som miljø, økologi osv. højt.

De har kun én fysisk afdeling i København, og jeg har faktisk aldrig været derinde. Alt er klaret pr. telefon, når jeg har haft brug for noget.

Tak, Diana. Jeg kigger på det :slight_smile:

Jeg har skiftede til Jyske Bank . For 2 år siden. Har haft Bikuben /Danske bank siden barndom . Jeg har sparet rigtig mange penge om året og sikke en service man for. Det er ikke stive bank lokaler man kommer til det er en anderledes bank . Jeg har mange gange sagt til mig selv hvorfor har jeg ikke gjort det noget før

Nordea er en gang snobberi efter min mening, da jeg stod og skulle skiftede bank der fik jeg tilbud fra dem. Men jeg fik følelsen jeg ikke var god nok kunde har ikke lån . Lønkonto og Bugdet konto.

Da jeg boede i Kbh. og skulle til at finde et hus var det godt nok ikke nemt, skulle både sælge bilen og spare op i mindsst 10 år mere.

Så gik jeg ind i en bank da jeg var på Fyn en sommerferie og var godkendt som køber

Prøv arbejdernes landsbank, sydbank…

Arbejdernes Landsbank. En af de ganske få danske banker der takkede nej til regeringens hjælpepakker til bankerne fordi man hellere vil drive sund og fornuftig bankforretning.
Og ja, jeg er deltidsansat i Arbejdernes Landsbank (men arbejder ikke med penge!), og selv om jeg bor i Horsens, så sidder min bankrådgiver i City afdelingen i København. Har kun talt med hende i telefonen - der er ikke så meget pjat der til trods for kulturforskellene :slight_smile:
VH
Susanne

[QUOTE=Dotte;1223269]Vi over kraftigt at skifte bank, vi har pt Nordea og har længe været meget utilfredse.

Så derfor - kan nogen anbefale en god bank i København?[/QUOTE]

ÅÅh ja, vi er i samme situation! Nordea er vi SÅ utilfredse med, og vi skiftede for en del år siden til dem fra Danske bank pga det samme som vi nu er utilfredse med i Nordea (dengang vi skiftede havde vi vores “egen” bankrådgiver, der opfyldte alle de behov vi har ved sådan en)

[QUOTE=Susanne W;1223289]Arbejdernes Landsbank. En af de ganske få danske banker der takkede nej til regeringens hjælpepakker til bankerne fordi man hellere vil drive sund og fornuftig bankforretning.

[/QUOTE]

Og det gjorde Jyske Bank også :slight_smile:

Hvordan man har det med en bank afhænger også ofte af den rådgiver man får tilknyttet. Og derudover hvilket behov man har og hvilke forventninger man har til banken.

Jeg ville booke et par møder hos et par banker og så se, hvor du føler dig bedst tilpas :slight_smile:

[QUOTE=Dorte;1223301]Og det gjorde Jyske Bank også :slight_smile:

Hvordan man har det med en bank afhænger også ofte af den rådgiver man får tilknyttet. Og derudover hvilket behov man har og hvilke forventninger man har til banken.

Jeg ville booke et par møder hos et par banker og så se, hvor du føler dig bedst tilpas :)[/QUOTE]

Anden ting Jyske Bank’s netbank er utrolig nem og finde ud af. Da jeg var ved danske bank måtte der mange gange blodtryks middel til for at finde ud af den. Det virket rodet . Alt mit var oppe at køre inden for en uge med bank skiftning. Jeg sagde til dem at jeg skulle bruge mit visa kort så hurtigst mulig fordi jeg køre i udlandet tro 3 eller 4 dage havde jeg nyt kort.

Merkur.

Skulle jeg skifte ville det blive til Arbejdernes Landsbank. Via mit arbejde er det den bank der kommer flest positive kunder fra.

vi har nordea og er egentlig godt tilfredse, men ok vi skylder dem så heller intet og skal heller ikke låne penge hos dem, har kun alm kontoer der.
men vi overvejer nu alligevel at skifte bank på et tidspunkt og så bliver det nok sydbank

Jeg havde sydbank, men efter have været med Claus i Arbejdernes landsbank i både Esbjerg og Aalborg valgte jeg at skifte, fordi jeg fik et bedre indtryk og ikke følte jeg spildte rådgiveren i ALs tid med at få kigget på budget, hvilket jeg følte i sydbank…

[QUOTE=Dorte;1223301]Og det gjorde Jyske Bank også :slight_smile:

Hvordan man har det med en bank afhænger også ofte af den rådgiver man får tilknyttet. Og derudover hvilket behov man har og hvilke forventninger man har til banken.

Jeg ville booke et par møder hos et par banker og så se, hvor du føler dig bedst tilpas :)[/QUOTE]

Helt enig med dig i det her :slight_smile:

Vi har Jutlander Bank (ja, da jeg hørte navnet de har valgt var jeg SÅ tæt på at skifte bare pga det) som er fine til vores behov lige nu. Men vi skifter filial/rådgiver lige så snart den åbner her i Randers, for den bankrådgiver vi har fået i Aalborg kan jeg bare ikke have - han lyder hele tiden SÅ nervøs… Han er ung og nok nyuddannet, men jeg har brug for den der står med vores penge i det mindste lyder som om, de tror de har styr på tingene :slight_smile:

Selvom vi ikke står til at skulle skifte nu, så er det meget fint at høre jeres indput :smiley:

Jeg stemmer også for Arbejdernes Landsbank. De er også blevet kåret flere gange som nogle af de mindst gebyrgrådige :slight_smile: Og så er de flinke og nemme at ha’ med at gøre :slight_smile:

Vi havde Roskilde Bank, og ja lige som mange andre blev vi efterhånden utilfredse med den service vi fik (hvilket skulle vise sig senere at være god årsag til), og vi kiggede på en oversigt over sammenligninger af banker på renter, gebyrer osv. Vi endte med at vælge Alm. Brand Bank da vi fik den fordel at vi også kunne hente vores forsikringer dertil plus de var villig til at forsikre mine høreapperater samt mit CI og havde tillægsforsikring til vores katte.

Men skulle vi ud og finde bank i dag så ville jeg gøre som Dorte råder til, at booke møder med de banker der har interessen og så finde ud af hvad de kan byde en.

Nordea har jeg haft i mange år - de har gjort meget godt for mig. Færdes mest i min lokale afd. i Jyllinge - men også Roskilde …

Nordea har jeg haft i mange år - de har gjort meget godt for mig. Færdes mest i min lokale afd. i Jyllinge - men også Roskilde …

Og så er der en vis tryghed i at have en bank der ser ud til at orden og styr på finanserne. Det er trist at have en bank der ryger på …

Vi har også Nordea nu - og er egentlig fint tilfredse, bortset fra een enkelt ting … vi skal have skiftet tag og skal låne penge (ca. 550.000 kr.) - det vil Nordea gerne låne os, men kun som banklån, de vil ikke give os et tillægslån i Nordea Kredit fordi vi nu har lån i Totalkredit (fordi jeg var i Sydbank da vi optog lånet). Totalkredit hører under Nykredit, og vi har derfor talt med Nykredit Bank. De vil gerne give os tillægslån, så vi ender med at skulle skifte bank fordi Nordea Kredit er nogle kvaj! …

Det kommer jo an på hvad der er vigtigt for jer. Find nogle banker I synes godt om og tag så på turne. I kan også prøve mybanker, og se hvilke banker, der gerne vil have jer som kunder. Det er ganske uforpligtende.

Vi ville gerne have samme bank. Jeg var i Danske Bank, og havde været det altid, og min kæreste i Kreditbanken og havde været det altid. Vi valgte Sydbank efter at have sammenlignet produkter og talt med flere, da de passer til vores behov. Arbejdernes Landsbank var for os de mest useriøse af dem vi talte med, da vi blandt andet fik at vide at man bliver indplaceret i en kundepakke, men da vi så spurgte ind til nogle ting kunne vi pludselig få et bedre tilbud alligevel fordi de gerne ville have os som kunder. Enten kører man med bestemte pakker, eller også gør man ikke.
Det eneste problem ved skiftet er at jeg savner Danske Banks gode netbank.