God trimmer til semilanghårskatte?

He he - det er der ikke noget at sige til, at du ikke er. Det er vel smag og behag, hvilken trimmer folk kan li’.

Jeg havde engang en Oester Golden A% - jeg synes så, at den blev for varm på skærene og på grebet og ville ikke bruge den til mine katte.

Nu har jeg så denne http://www.groomers-online.com/product.php/1380/oster-powermax-2-speed-clipper og jeg synes den er fantastisk. Den er støjsvag og pelsen klipper den i, som var det smør.

Gid man dog kunne prøve trimmerne, inden man købte… Den eneste, vi har haft i hånden, er den Aesculap Isis, som vores dyrlæge har. Vi har dog ikke prøvet den på en kat…

[QUOTE=birtheras;655340]Jeg har denne og er super tilfreds med den. Om den kan slibes op aner jeg ikke, men ellers kan der vel købes nyt hovede til den engang når det bliver nødvendig. Den kommer med to batterier så det ene kan stå og lade mens du har det andet i bruge. Den er støjsvag og dem jeg har anbefalet den til og som har købt den er også yderst tilfreds.

[/QUOTE]

Den som Birthe har kan jeg også anbefale. Fik jo lov til at låne den til at klippe Diego ned der efter han var syg (du kender jo hans pels), det klarede den bare helt og aldeles uden nogen problemer, og Diego lå bare fint og var ikke generet af lyden overhovedet :slight_smile:

Vi vakler lidt imellem, om det skal være den fra Aesculap eller Moser Arco. Isis’en er blevet erstattet af en Akkurata, som holder lidt bedre batteri, og så er der et par andre forbedringer. Det er i øvrigt samme trimmer, som hedder Wella Xpert til frisørbrug, og den kan findes lidt billigere i udlandet.

Den ser nu altså også smart ud den der Moser Arco, det er jo dejligt den er trådløs. Jeg overvejer godt nok også at investere i en klipper - Dullens pels er forfærdelig for tiden og det hjælper ikke at kræet er hysterisk og hyler og bider når hun skal børstes, selv om man er meget forsigtig :S

Jeg har en Clipper Optimun professional, Du kan jo prøve at låne vores, så du kan se om den er noget værd. Vi syntes at den er god og her er det også Cooner den bliver brugt til.

Er der nogen der kender denne trimmer?

http://www.christiesdirect.com/Models.aspx?ModelID=1038

Så har jeg bestilt en klippemaskine på Zooplus! :thumbup: Anede ikke at de også havde klippemaskiner, men måske det er noget nyt? De er i hvert fald billige og man sparer jo fragten, både på den danske og tyske hjemmeside, så det kan anbefales :ok:

Jeg har bestilt den maskine Gitte linker til (for hun må da vide hvad der virker på en perserpels :høhø:), maskine med skær for den rørende sum af 90 Euro. Jeg er bare rigtig glad, for regnede med jeg skulle smide min. 1000 kr efter sådan en + fragt, men det her har da bare reddet min dag :slight_smile:

Jeg har altså en Wella Contura . . . den samme som de bruge på Life (Landbohøjskolen) . . og jeg har købt den gennem min frisør :ok:

Jeg er yderst glad for den - og det er misserne også - den siger ikke mange lyde og den snupper alle duller og filtre som en mis :tihi: :muhaha:

Så den vil jeg gerne anbefale :smiley: