Godbidder til allergi kat?

Jeg må hellere lige præcisere, at jeg kun skrev om allergier forårsaget af ting, katten indtager. Som Ann R skriver er der selvfølgelig også luftbårne og f.eks. lopper.
Det er bare spøjst her, at Amira meget sjældent klør sig - hun har kun kløet sig ifm. Interferon, og så HUSK, tror jeg. Alt andet har hun bare fået selvopståede sår af - forskellige steder.

[QUOTE=pivnu;723174]Jeg må hellere lige præcisere, at jeg kun skrev om allergier forårsaget af ting, katten indtager. Som Ann R skriver er der selvfølgelig også luftbårne og f.eks. lopper.
Det er bare spøjst her, at Amira meget sjældent klør sig - hun har kun kløet sig ifm. Interferon, og så HUSK, tror jeg. Alt andet har hun bare fået selvopståede sår af - forskellige steder.[/QUOTE]

Ingen regler uden undtagelse…
Det er også derfor jeg skriver generelt - for jeg tror der er lige så mange variationer som der er katte :besvimer:

[QUOTE=Ann R;723176]Ingen regler uden undtagelse…
Det er også derfor jeg skriver generelt - for jeg tror der er lige så mange variationer som der er katte :besvimer:[/QUOTE]

Enig. I det mindste er det da meget rart, når nu hun er så allergisk. For jeg har endnu ikke været nødt til at lade hende få binyrebarkhormon, for at dæmpe symptomer. Jeg forestiller mig, at man står i et langt større dilemma, hvis katten går og kradser sig til blods, end når den ‘bare’ får lidt små sår, som i øvrigt ikke generer den. Altså, jeg gør hvad jeg kan for at undgå det, men har bedre mulighed for at afvente og se, om forskellige ting virker.

[QUOTE=pivnu;723174]Jeg må hellere lige præcisere, at jeg kun skrev om allergier forårsaget af ting, katten indtager. Som Ann R skriver er der selvfølgelig også luftbårne og f.eks. lopper.
Det er bare spøjst her, at Amira meget sjældent klør sig - hun har kun kløet sig ifm. Interferon, og så HUSK, tror jeg. Alt andet har hun bare fået selvopståede sår af - forskellige steder.[/QUOTE]
Theas har netop været selvopståede sår uden kløen som har været et par dage om at komme i fuldt udbrud, derfor holder jeg på at det har været noget hun har indtaget. Hendes sår har hver gang siddet i nakken, men der er vel ingen garanti for de sidder samme sted næste gang. Jeg tror sælger brugte ordet allergivenligt om foderet da hun selv har en allergi kat der har fået det meget bedre efter at være startet på det.
Anyways, tak for svar. Jeg vil lade trådstarter få sin tråd tilbage :slight_smile:

Også jeg… men jeg har måttet give cortison et par dage af og til for at slå et anfald ned. Men generelt virker cortison ikke ret godt på foderallergi, så på alle måder er det bedst at finde ud af, hvor problemet ligger.
Ja, kløe og sår er ubehageligt. Men her er det værste klart, når det går ud over poter og trædepuder, fordi de væskende hudafskrabninger og fugtige hudfolder, som katten så også skal gå på, næsten uundgåeligt bliver betændte - og så ender vi i en antibiotikabehandling. Det hjælper så også, men det er ikke noget jeg synes det er specielt sjovt at skulle igennem. Og den stakkels kat med den betændte pote synes det slet ikke :frowning: