Goddag derude

Hehe, jeps tortie :slight_smile: Jeg dog der også er nogen der kalder det skildpaddemønstret, men kattetosser kalder det tortie :wink:
Lyder herligt der er så mange i området :smiley: Herinde er der også en del tortie-misser man kan savle over - dem jeg lige kan huske har ngen er Coon Danica, DK Lindvigs og Loans… Og de er alle bare suuuuper lækre :hjerte:

[QUOTE=FinnFrode;1053793]Hvor er de dog smukke.:hjerte::hjerte:

[/QUOTE]

Ja, de er godt nok fine.
Rød makrel tabby bicolour og sort tortie bicolour hedder deres farver på “fancy kattesprog” :høhø:

Din piges farve er faktisk ok almindelig, men hun har det flot. Sådan genetisk er hun en “alm. ensfarvet sort kat”, der også har et gen for rød. Derfor er hun blevet tortie (rød og sort). Så har hun også et gen for hvid, der udover at give hvide områder, gør at områderne med sort og rød fordeler sig i større plamager :slight_smile:

Hehehe… Jeg vidste du ville komme ind og forklare, Eva :stuck_out_tongue:

[QUOTE=Lykke;1054213]Hehe, jeps tortie :slight_smile: Jeg dog der også er nogen der kalder det skildpaddemønstret, men kattetosser kalder det tortie :wink:
Lyder herligt der er så mange i området :smiley: Herinde er der også en del tortie-misser man kan savle over - dem jeg lige kan huske har ngen er Coon Danica, DK Lindvigs og Loans… Og de er alle bare suuuuper lækre :hjerte:[/QUOTE]

Faktisk betyder skildpaddemønstret og tortie det samme. Tortie er kort for tortoiseshell = skildpaddeskjold :slight_smile:

Jeg er i øvrigt også den lykkelige ejer af en tortie husmis - som igen ser anderledes ud. Min far mente, hun lignede en hyæne :høhø:

:velkommen:

:heya: og :velkommen: til KG

:welcome: til dig og de lækre missere!

@Eife: Makrel tabby! Det synes jeg lyder så genialt altså! :smiley:

@Lykke: Så fin din mis er! Da jeg var barn havde vi også sådan en tortie-mis kan jeg nu se. En rigtig sød dame som gav os to meget fine og farverige kuld.

Soltimus - Hehe, ja det er lidt morsomt et navn :slight_smile: Men makrel tabby er når de har tynde striber. Har tit spekuleret på om det er fordi de ligner sådan et fiskeskelet set ovenfra :smiley:

Ligesom på tegningen her

Retter lige :wink: Det er Galath (Ingrid) der har den lækre tortiebasse Chili :slight_smile:

Jeg har desværre ingen tortie - men det skal nok komme en dag :wink:

[QUOTE=Eife;1055292]Soltimus - Hehe, ja det er lidt morsomt et navn :slight_smile: Men makrel tabby er når de har tynde striber. Har tit spekuleret på om det er fordi de ligner sådan et fiskeskelet set ovenfra :smiley:

Ligesom på tegningen her
[/QUOTE]

Det er da fordi det faktisk ligner en makrels skind! :slight_smile:

[QUOTE=Tea;1055391]Det er da fordi det faktisk ligner en makrels skind! :slight_smile:
[/QUOTE]

:tihi: Der kan man bare se hvor meget biologen ved om fisk! :fløjte:

Hahah! :høhø:
Jeg ved det da også kun fordi makrel smager godt!

Og så må jeg vist også hellere huske at byde Soltimus velkommen! :smiley:

:klapper: Har du aldrig fået en røget makrel? :slight_smile:

Joeh, dengang Tea sagde noget om at makrel smagte godt var der en klokke der ringede - men jeg har bare altid haft så travlt med at åbne den at jeg ikke rigtig har kigget på den udvendige farve :høhø:

Hahaha, ja, nu bliver Orson kaldt Makrellen i stedet for Snuden som han ellers gik under indtil nu. Visse elementer i husholdningen overvejer desuden om han ville smage godt med lidt citronsaft og kartoffelbåde :wink:

Det er jo også indvendigt det vigtige er! :høhø:

Det slår mig lige at han da må være en makrel i tomat! Og min Cæsar er en makrelsalat med mayonnaise. :klapper:

/Tea - kun lidt overtræt.

Velkommen til kattegale :slight_smile:

[QUOTE=Eife;1055292]Soltimus - Hehe, ja det er lidt morsomt et navn :slight_smile: Men makrel tabby er når de har tynde striber. Har tit spekuleret på om det er fordi de ligner sådan et fiskeskelet set ovenfra :smiley:

Ligesom på tegningen her
[/QUOTE]

Eva,sig mig lige en gang, ved du ikke hvordan en makrel ser ud. Måske du skal med mig ud og fiske efter dem engang. De har altså det mønster . Ved godt der ikke er et billede af dem på dåsen, men alligevel:tihi:

Åbenbart ikke :ups: Men jeg har nu heller aldrig gjort i at fiske, så jeg vil forbeholde mig retten til at være undskyldt :engel2: