Gode begynderråd, som du aldrig følger?

Hvilke, om jeg så må sige, begynderråd følger du aldrig, men kan sagtens se er fornuftige, hensigtmæssige, gode at følge og anbefale andre, hvis de er nye i ”faget”?

Du må aldrig slås for sjov med katten som killing eller senere i dens liv. Det gør jeg hele livet med dem uden en eneste skramme eller forvirring om det er for sjov eller alvor. En fordel er fx: Når interessen for legetøj falder en smule med alderen, så kan man nemlig altid slås for sjov med dem.

Du skal have din killing kun i et rum fra starten af. Måske en enkelt dag i særlige tilfælde.

Tage en killing fra to forskellige kuld, da de vil strides mere. Det gør jeg alligevel, da eventuelle konflikter kan løses på forskellige måder.

Men som sagt alle rådene ville jeg stadig anbefale, hvis katte er noget forholdsvist nyt i ens liv.

Ud af de tre ville jeg til hver en tid anbefale nr. 1, men aldrig nr. 2 eller 3 :slight_smile:

Jeg ved såmænd ikke, om der er nogle råd, jeg giver andre, som jeg aldrig ville følge selv - det tror jeg ikke :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;751834]Ud af de tre ville jeg til hver en tid anbefale nr. 1, men aldrig nr. 2 eller 3 :slight_smile:

Jeg ved såmænd ikke, om der er nogle råd, jeg giver andre, som jeg aldrig ville følge selv - det tror jeg ikke :)[/QUOTE]

Enig :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;751834]
Jeg ved såmænd ikke, om der er nogle råd, jeg giver andre, som jeg aldrig ville følge selv - det tror jeg ikke :)[/QUOTE]

Jeg ved godt, at det lyder lidt mærkeligt…måske endda meget mærkeligt…med at anbefale råd, man ikke selv følger :slight_smile: , men hele ideen med at formulere det således var, at jeg ikke har lyst til, at det skulle fremstå således:

Her er et godt råd til jer: Slås endelig for sjov med jeres kat. Det er meget uheldig at anbefale, hvis folk så følger det, og det går galt. Derfor valgte jeg at stille det hele op på den lidt mærkværdige måde.

Nr. 3 tror jeg så slet ikke på! Og vil aldrig anbefale det…

1 anbefaler og prøver jeg at følge…
2. vil jeg anbefale ved nogle katte, især når man får en huskat/gårdkat, der ikke er så bakke- og husvant endnu :slight_smile:

Jeg lytter meget til de velmente råd, der bliver givet her på Kattegale - men jeg sorterer også i det ud fra plusser og miusser, mine egne holdninger, og ikke mindst pga min uerfarenhed.

Et af de råd, der i gennem min tid på Kattegale er givet handler om nyindkøbte katte og isolation i den første tid her. Jeg synes oprigtigt, at det er et super råd at give og jeg kan sagtens følge bevæggrundene herfor og forstå, hvorfor det er hensigtsmæssigt med en karantæne. Men fulgt rådet har jeg ikke. Jeg ved egentlig ikke helt hvorfor…

Knus Gitte